محافظ نمایشگر لمسی گوریلا گلس 3 فلز را به زانو در آورد + ويديو

پیش از شروع نمایشگاه CES وعده معرفی نسل سوم محافظ‌های شیشه‌ای گوریلا گلس داده شد، محافظ شیشه‌ای که انتظار می‌رود میلیون‌ها گجت‌ لمسی امسال از آن بهره ببرند. حالا شرکت Corning برای اثبات مقاومت و دوام شیشه خارق‌العاده خود آزمایش‌های جالبی را به نمایش گذاشته تا ادعای خود را ثبات کند و نشان دهند که گوریلا گلس 3 نسبت به نسل قبل 40 درصد مقاوم‌تر شده است.

شرکت سازنده شیشه محافظ گوریلا گلس 3 ادعا کرده بود که نسل جدید این شیشه‌ها در مقابل خط و خش و ساییدگی 40 درصد مقاوم‌تر از نسل قبل شده است. Corning یک توپ 130 گرمی فلزی را برروی ماکت تلفنی که مجهز به شیشه گوریلا گلس شده، پرتاب می‌کند و آن را با رقبای که نامی از آنها به زبان نیامده مقایسه کرده است. در آزمایش اول تلفن مجهز به گوریلا گلس 3 حتی خط هم بر نمی‌دارد و اما در عوض ماکت تلفنی که مجهز به محافظ شیشه‌ای شرکت دیگر است، آسیب می‌بیند.
سپس Corning زوایه را افزایش می‌دهد تا توپ فلزی با سرعت و قدرت بیشتری به نمایشگر برخورد کند و این بار آن را با یک سطح آلومینیومی مقایسه می‌کند. در این آزمایش فلز دچار فرورفتگی می‌شود و گوریلا گلس تنها کمی خراشیده شده و اما آسیب جدی به آن وارد نمی‌شود.
در آزمایش آخر صفحه شیشه‌ای گوریلا گلس توسط ابزار خاصی زیر فشار 100 پوند (45 کیلوگرم) قرار می‌گیرد و در این حالت نیز صفحه شیشه‌ای تنها کمی خراشیده می‌شود و سالم به بیرون می‌آید.
هر چند این آزمایشات با دنیای واقعی کمی متفاوت هستند اما به هر حال نمی‌توان در مقاومت و استحکام گوریلا گلس 3 شک کرد. به زودی شاهد این صفحه محافظ در تلفن، تبلت و دیگر ابزارهای مجهز به صفحه لمسی خواهیم بود.

جهت مشاهده کلیه اخبار و مقالات مرتبط با نمایشگاه CES به صفحه اختصاصی  گجت نیوز مراجعه کنید.

منبع : laptopmag

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*