معرفی 10 وب سایت آموزش نقاشی ؛ استعدادهای هنری خود را پرورش دهید!

معرفی 10 وب سایت آموزش نقاشی ؛ استعدادهای هنری خود را پرورش دهید!

در ادامه قصد داریم تا ده وب سایت آموزش نقاشی که همانند کلاس‌هایی رایگان برای فراگیری این هنر ارزشمند هستند را معرفی کنیم؛ با ما همراه باشید.

به اعتقاد بسیاری توانایی نقاشی کردن و آواز خواندن جزو مهم‌ترین مهارت‌هایی هستند که تنها عده‌ی خاص و محدودی از آن‌ها برخوردارند؛ اما با وجود این که یادگیری هنر آواز به صورت اینترنتی کاری مشکل و شاید غیرممکن به باشد، وب سایت های آموزش نقاشی زیادی وجود دارند که به صورت آنلاین و مجانی، به علاقه‌مندان هنر نقاشی را آموزش می‌دهند.

همچنین با اینکه نرم افزارهای کاربردی زیادی همانند فتوشاپ وجود دارند که امکان طراحی گرافیکی را برای کاربران فراهم می‌کنند، مسلط بودن به مهارت رسم کردن سوژه‌های مختلف با دست، قابلیتی مهم و به باور برخی طراحان حرفه‌ای، ضروری است.

از آنجایی که زندگی در قرن بیستم مشکلات خاص خود را دارد و جدا از بحث داشتن توان اقتصادی، افراد زیادی هستند که وقت کافی برای شرکت در کلاس نقاشی را ندارند، آموزش آنلاین نقاشی راه حل خوبی برای یادگیری این هنر باارزش، بدون تلف کردن بیش از حد وقت و هزینه است. این شما و این هم ده وب سایت آموزش نقاشی که در سطح جهانی مخاطبان زیادی را به این هنر علاقه‌مند کرده‌اند.

10 وب سایت آموزش نقاشی

1. Drawspace

مورد اول از این لیست، وب سایت drawspace.com است که توسط شخصی به نام برندا هودینوت اداره شده و شامل بیش از 500 کلاس آموزشی در تمامی سطوح، در مورد آموزش نقاشی و طراحی است. به علاوه‌ی کلاس‌ها، تالار گفتگویی هم در این وب سایت وجود دارد که علاقه‌مندان از طریق آن با یکدیگر به تبادل نظر می‌پردازند و نکات مختلف را در مورد این مهارت به هم آموزش می‌دهند.

معرفی 10 وب سایت آموزش نقاشی ؛ استعدادهای هنری خود را پرورش دهید!

چیزی در حدود 15 درصد دوره‌های این وب سایت آموزش نقاشی صورت مجانی در اختیار کاربران است و تنها با گذراندن این کلاس‌ها، می‌توان به سطح خوبی از آمادگی در نقاشی رسید. برای بهره بردن از خدمات Drawspace لازم است که به صورت مجانی عضو سایت شوید؛ پس از انجام این مراحل،‌ فایل‌های آموزشی پی دی اف که با کیفیت بالا آماده شده و شامل مراحل قدم به قدم آموزش می‌شوند، برای دانلود یا مشاهده آنلاین در دسترس شما قرار می‌گیرند.

2. Drawing Coach

وب سایت drawingcoach.com مخصوص یادگیری مهارت کشیدن سوژه‌ها به صورت کارتونی و با چاشنی کاریکاتور است؛ البته فایل‌های آموزشی گام به گام در مورد سبک‌های دیگر نقاشی را هم می‌توان در این مورد از لیست وب سایت های آموزش نقاشی پیدا کرد، اما تمرکز اصلی مدیران Drawing Coach بر روی خلق شخصیت‌های کارتونی است.

معرفی 10 وب سایت آموزش نقاشی ؛ استعدادهای هنری خود را پرورش دهید!

فایل‌های وب سایت Drawing Coach شامل مطالب تئوری سبک، به همراه آموزش تکنیک‌های قوی و حرفه‌ای نقاشی کارتونی می‌شوند.

3. Arty Factory

مورد سوم یک وب سایت آموزش آنلاین نقاشی به آدرس artyfactory.com است که به عنوان منبعی مرتب و مجانی از درس‌های نقاشی با قلمو، مداد و طراحی شناخته می‌شود.

معرفی 10 وب سایت آموزش نقاشی ؛ استعدادهای هنری خود را پرورش دهید!

بخش‌های مختلف Arty Factory به کاربر این امکان را می‌دهند که با گذراندن دوره‌های ساده و قدم به قدم، مهارت‌های ویژه‌ای را یاد بگیرد.

4. Academy of Art University

اگر به دنبال آموزشی راحت و بدون دردسر هستید و می‌خواهید اعتماد به نفس خود در نقاشی را زیاد کنید،‌ وب سایت academyart.edu مخصوص شماست؛ برای دسترسی به محتوای این سایت لازم است که از Flash Player استفاده کنید،‌ اما پس از وارد شدن به محیط آموزشی، خواهید دید که چگونه می‌توان در چند مرحله ساده، با تئوری‌های مربوط به کشیدن صورت، نسبت بخش‌های مختلف چهره و چگونگی کشیدن حالت‌های مختلف صورت آشنا شد.

معرفی 10 وب سایت آموزش نقاشی ؛ استعدادهای هنری خود را پرورش دهید!

می‌توان گفت که این وب سایت آموزش نقاشی یکی از بهترین راه‌ها برای حرفه‌ای شدن در مهارت کشیدن پرتره است.

5. Rate My Drawings

وب سایت ratemydrawings.com یک انجمن آنلاین از علاقه‌مندان به هنر نقاشی، با بیش از 50 هزار عضو است و به عنوان پلتفرمی برای یادگیری نقاشی، بحث و گفتگو در مورد این مهارت و به اشتراک گذاشتن فایل‌های آموزشی مختلف شناخته می‌شود. کاربران می‌توانند در Rate My Drawings به کمک ابزار نرم افزارهای مختلف، آثار متفاوت و منحصر به فردی را خلق کرده و این نقاشی‌ها را برای امتیازدهی به اشتراک بگذارند.

معرفی 10 وب سایت آموزش نقاشی ؛ استعدادهای هنری خود را پرورش دهید!

به علاوه، این وب سایت آموزش نقاشی امکان چت کردن کاربران و طراحی به صورت چند کاربره را فراهم می‌کند و فضایی مناسب برای یادگیری دست جمعی را در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌دهد.

6. Drawing Now

مورد ششم از لیست بهترین سایت های آموزش نقاشی drawingnow.com است که با فضایی ساده، مبتدیانی که به یادگیری نقاشی علاقه دارند را به استفاده از سایت ترغیب می‌کند. ثبت نام در Drawing Now رایگان یوده و با انجام مراحل مربوطه، کاربر می‌توان به صورت زنده با دیگران چت کرده و از آموزش‌های قدم به قدم و راحت لذت ببرد.

معرفی 10 وب سایت آموزش نقاشی ؛ استعدادهای هنری خود را پرورش دهید!

به علاوه،‌ کسانی که مهارت نسبتا مناسبی در نقاشی کردن دارند، می‌توانند هنر خود را به دیگران آموزش دهند و فایل‌های تدریس نقاشی را در وب سایت قرار دهند. Drawing Now به صورت اپلیکیشن هم برای سیستم عامل‌های اندروید و آی او اس در دسترس است.

7. Daily Sketch Challenge

وب سایت آموزش نقاشی dailysketchchallenge.deviantart.com به عنوان بزرگ‌ترین انجمن هنری آنلاین شناخته می‌شود و افراد در سطوح مختلف مهارتی می‌توانند از امکانات آن بهره ببرند.

معرفی 10 وب سایت آموزش نقاشی ؛ استعدادهای هنری خود را پرورش دهید!

Daily Sketch Challenge از سال 2015 فعالیت خود را آغاز کرده است و از آن زمان تاکنون،‌ عده‌ی زیادی به جمع کاربران این وب سایت پیوسته‌اند. شما می‌توانید با عضویت در این انجمن به صورت روزانه از ایده‌های مختلف برای نقاشی استفاده کنید و با کمک فایل‌های آموزشی قابل‌دسترس و محیط کاربر پسند سایت، آثار خود را با سایر علاقه‌مندان به اشتراک بگذارید.

8. Ctrl+Paint

وب سایت ctrlpaint.com بر روی آموزش نقاشی دیجیتال متمرکز است و شامل ویدیوهایی کوتاه (در حد 5 دقیقه) و متوالی می‌شود که به صورت گام به گام،‌ این هنر مدرن را به شما آموزش می‌دهند.

در بخش Drawing Habit این وب سایت آموزش نقاشی، مطالب جالبی در مورد نقاشی دیجیتال در دسترس است و با اطمینان می‌توان گفت که افراد مبتدی در استفاده از Ctrl+Paint به مشکل بر نخواهند خورد.

9. پینترست

پینترست (pinterest.com) یک شبکه اجتماعی شناخته‌شده است که با جستجوی عبارت‌های مختلف در مورد آموزش نقاشی در نوار سرچ آن،‌ می‌توان به مطالب گسترده‌ای در این رابطه دسترسی داشت. این شبکه در سال 2016 به صورت ماهیانه 150 میلیون کاربر فعال داشته است و افراد زیادی در صفحه مخصوص خود در پینترست، فایل‌های آموزشی مفیدی را با دیگران به اشتراک می‌گذارند.

10. یوتیوب

کمتر کسی پیدا می‌شود که با وب سایت فوق معروف youtube.com آشنا نباشد؛ آمار نشان می‌دهند که چیزی در حدود یک سوم افرادی که در جهان از اینترنت استفاده می‌کنند، با این وب سایت آشنا بوده و از خدمات آن بهره می‌برند. در یوتیوب کانال‌های مختلف فعال، در مورد موضوعات گسترده، وجود دارند و نقاشی تنها مهارتی نیست که می‌توان در مورد آن مطالب مفیدی را به صورت فایل‌های تصویری، بر روی یوتیوب پیدا کرد.

معرفی 10 وب سایت آموزش نقاشی ؛ استعدادهای هنری خود را پرورش دهید!

تنها کافیست که در بخش مخصوص جستجوی سایت، عبارت‌های موردنظرتان در مورد نقاشی را تایپ کرده و در میان لیست بلند بالایی از نتایج که در جلوی چشمتان ظاهر می‌شود، ویدیوی که به نظر از همه مفیدتر است را انتخاب کنید.