تسلا مدل اس

سیستم رانندگی خودران تسلا مدل اس باز هم حادثه آفرید!

بار دیگر سیستم رانندگی خودران تسلا مدل اس حادثه آفرید. هفته جاری یک خودرو Tesla Model S که در حالت رانندگی خودکار مشغول حرکت بود به یک خودرو پارک شده در خط اضطراری جاده برخورد کرد.

اگر به خاطر داشته باشید، کمتر از 2 سال پیش بود که یک خودرو الکتریکی تسلا مدل اس در هنگام حرکت با حالت رانندگی خودکار خود، با یک وسیله نقلیه تصادف کرد. هرچند موسسه NHTSA (اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه) سیستم خودران تسلا را مقصر این تصادف ندانست، اما بر همگان ثابت شد که تسلا نتوانسته به طور کامل به تکنولوژی رانندگی خودکار برسد. حال حادثه‌ی دیگری رخ داده است تا این موضوع جدی‌تر از گذشته پیگیری شود.

هفته‌ی جاری یک اتومبیل تسلا مدل اس زمانی که در حالت رانندگی خودکار قرار داشت، با سرعت 105 کیلومتر بر ساعتی با یک خودرو آتش نشانی که پارک شده بود تصادف کرد. گفته می‌شود آتش نشان های حاضر در صحنه تلاش زیادی را انجام داده‌اند تا این حادثه با کمترین خسارت سپری شود و به همین خاطر، هیچ مصدومی به جای نمانده است. این خودروی آتش نشانی برای کمک به یک سانحه دیگر، در خط اضطراری توقف کرده بوده است.

تسلا مدل اس

آیا این بار تسلا مدل اس مقصر است؟

موسسه NTSB (ستاد ملی ایمنی حمل و نقل ایالات متحده آمریکا) نیز تحقیقاتش را بر روی این حادثه آغاز کرده است و دو نفر از متخصصان این موسسه هم اینک مشغول تحقیق بر روی اتومبیل خودران تسلا هستند. در حال حاضر موضوع تحقیق این ستاد، ایمنی سیستم رانندگی نیمه خودران تسلا است و پس از دسترسی به نتایج اولیه، تحقیق در ارتباط با سیستم رانندگی تمام خودران تسلا آغاز خواهد شد. پیشتر این موسسه اعلام کرده بود که سیستم رانندگی خودکار تسلا می‌تواند از بروز هرگونه ساحنه رانندگی خودداری کند، اما بعد از تصادف بسیار شدیدی که در سال 2016 رخ داده بود آن‌ها علیرغم اینکه اعلام کردند تسلا مقصر این حادثه نیست، ولی چندان بی‌تقصیر نیز نبوده است.

تا بدین لحظه نتایج تحقیقات موسسه NTSB اعلام نشده است، اما اگر باز هم سیستم رانندگی خودران تسلا از این حادثه قسر در برود هم دیگر نمی‌توان گفت این سیستم آماده است تا بتواند بدون توجه راننده انسانی، به طور کامل از جان سرنشینان خود در جاده‌ها محافظت کند.