سیگارهای الکترونیکی

سیگارهای الکترونیکی خطر ابتلا به سرطان و بیماری های قلبی را افزایش می‌دهند

یک گزارش جدید نشان می‌دهد سیگارهای الکترونیکی (E-Cigarettes) نیز برای بدن بسیار مضر بوده و خطر ابتلا به سرطان و بیماری های قلبی را در بدن انسان افزایش می‌دهند.

شاید رگولاتوری‌ها تنها تغییراتی در وضعیت قلب را با استفاده ار سیگارهای الکترونیکی تایید کرده‌اند، اما دانشمندان جور دیگری فکر می‌کنند. یک تحقیق تازه انتشار یافته توسط دانشکده پزشکی دانشگاه نیویورک نشان می‌دهد که سیگارهای الکترونیکی خطر ابتلا به سرطان و بیماری های قلبی را به شدت در شما افزایش می‌دهند. موش‌های آزمایشگاهی در معرض حدود 10 سال سیگار کشیدن انسان‌ها (در واقعیت 12 هفته) قرار داشته‌اند آسیب‌هایی به دی ان ای مثانه‌ها، قلب‌ها و ریه‌های آن‌ها وارد شد. علاوه بر این، بازسازی دی ان ای و پروتئین‌های ریه آن‌ها نیز به طور قابل توجهی محدود شد. به عبارت ساده نیکوتین، بدون توجه به نحوه انتقال آن، می‌تواند در بدن به یک ماده سرطان زا تبدیل شود.

سیگارهای الکترونیکی

با توجه به زمانی که محققان دیگر مواد شیمیایی مضر را نیز شناسایی کرده‌اند، این تحقیق خیلی هم شوکه آور نبوده و البته قطعی هم نیست. در حالی که این آزمایش‌ها سیگارهای الکترونیکی را مضر نشان می‌دهند، اما در معرض سیگار قرار گرفتن برخلاف موش‌هایی که مورد آزمایش قرار گرفتند، در زندگی عادی ما به مراتب کمتر است. این مطالعه همچنین تایید می‌کند که نیتروزامین‌های تنباکو (که به عنوان یک ماده سرطان زا شناخته می‌شود) در مایعات بدن کسانی که از سیگار الکترونیکی استفاده می‌کنند 97 درصد کمتر از افراد سیگاری است. این کاربران استفاده کننده از این نوع دخانیات الکترونیکی را در سطح مشابه‌ای از کاربرانی قرار می‌دهد که از نیکوتین‌ها استفاده می‌کنند.

شما شاید نتایج قطعی بیشتری را تا آزمایش‌های حیوانی دیگری که در طول سال انجام می‌شود نیابید. این مدت زمان برای انسان‌ها به مراتب طولانی‌تر هم خواهد بود. Moon-shong Tang، نویسنده‌ی اصلی این تحقیق به بلومبرگ گرفته است که واضح نیست سیگارهای معمولی و سیگارهای الکتریکی کدام یک مضرتر از دیگری هستند.

سیگارهای الکترونیکی ایمنی بدن را کاهش می‌دهند

در حالی که این مطالعات نشان می‌دهند که خطر ابتلا به انواع بیماری‌ها همراه با مصرف سیگارهای الکترونیکی کمتر است، اما نشان می‌دهد که باعث به وجود آمدن نیترات نیکوتین در بدن انسان می‌شود. به طور کلی این ماده توسط تنباکو‌ها در فرآیند تنفس به وجود می‌آید. بنابراین شما همچنان با خطرهایی مشابه سیگار روبرو هستید و ممکن است با کشیدن سیگارهای الکترونیکی به ایمنی بدن خود لطمه بزنید. با این اوصاف آیا به راستی استفاده از سیگارهای الکترونیکی راه حل خوبی برای ترک دخانیات است؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. سیگار یه ارامشی بهت میده یه جور رام بخشه

  2. سیگار یعنی مرگ!

    واقعا چرا می کشید و به خودتون ضرر می زنید؟؟؟ از جونتون سیر شدید؟؟؟؟

  3. مرگ بر اسموکینگ چه الکترونیک چه موکینگ

  4. سال ها قبل چقدر اینا تبلیغ می کردن!!

    یکی اینه و یکی چسب های کوچک کننده بینی، هر دو به شدت مضرررر بودن