سرویس هواوی پی (Huawei Pay) به واسطه همکاری با UnionPay، جهانی شد

سرویس هواوی پی (Huawei Pay) به واسطه همکاری با UnionPay جهانی شد

هواوی طی یک همکاری متقابل با شرکت UnionPay، گستره‌ی فعالیت سرویس هواوی پی (Huawei Pay) را به خارج از چین می‌کشاند. این دو کمپانی بزرگ چینی، پیش از این نیز همکاری‌هایی در زمینه راه اندازی هواوی Pay داشته‌اند.

پس از آغاز به کار سرویس هواوی پی در سال 2016 در کشور چین، حال هواوی پا را فراتر گذاشته و خدمات مبتنی بر پرداخت موبایلی خود را در خارج از چین نیز عرضه کرد. این اقدام، در راستای همکاری جدید بزرگترین شرکت تولیدکننده موبایل در چین با کمپانی UnionPay انجام شده است. بدین ترتیب، خدمات پرداخت هواوی Pay در آینده‌ای نزدیک، در خارج از چین نیز در دسترس قرار خواهد گرفت.

سرویس هواوی پی (Huawei Pay) به واسطه همکاری با UnionPay، جهانی شد

این همکاری، باعث خواهد شد تا کاربران گوشی های هواوی و آنر، کارت اعتباری UnionPay خود را در قالب یک کیف پول الکترونیکی در اسمارت فون خود ذخیره کنند و با آن به انجام تراکنش‌های مالی بپردازند. دو سال پیش بود که UnionPay، به عنوان بزرگترین شرکت خدمات مالی چین، با کمک هواوی، سرویس هواوی پی را در چین راه‌اندازی کرد.

از این پس، کاربران سراسر جهان می‌توانند از خدمات پرداخت موبایلی هواوی در دستگاه‌های POS که از خدمات UnionPay پشتیبانی می‌کند، استفاده کنند. در حال حاضر، سرویس هواوی پی با 66 بانک و 20 دستگاه مختلف، شامل گوشی های هوشمند و اسمارت واچ های هواوی، کار می‌کند. انتظار می‌رود با عرضه جهانی این ویژگی، تعداد تراکنش‌هایی که توسط سرویس Huawei Pay انجام می‌گیرد، به طور چشم‌گیری گسترش یابد. سال گذشته، بیش از 4 بیلیون رنمینبی (معادل 653.3 میلیون دلار) توسط سرویس پرداخت با موبایل هواوی پی در چین انجام گرفت.

اقتصاد باز، اقدامی بسیار مهم در راستای رسیدن به اهداف اقتصاد دیجیتالی و ارتباطات هوشمند است؛ اهدافی که به واسطه آنها، خدمات ابری هواوی، یک اکوسیستم جهانی برای کاربرانش ایجاد کرده است. این امید وجود دارد که با ارتباط نزدیک‌تر با شرکایی نظیر کمپانی بین‌المللی UnionPay، خدمات موبایلی امن‌تر و راحت‌تری به کاربران گجت های هوشمند هواوی در سرتاسر جهان رسانده شود.

الکس ژانگ (Alex Zhang)، رییس بخش خدمات ابری هواوی

در حال حاضر، بیش از 85 درصد از دستگاه‌های POS و ATM در کشور روسیه از خدمات UnionPay پشتیبانی می‌کنند؛ بنابراین، روسیه را می‌توان نخستین بازار هدف ارایه خدمات هواوی پی خارج از چین دانست. تاکنون 1.3 میلیون کارت UnionPay توسط 10 بانک فعال در روسیه صادر شده است. انتظار می‌رود به زودی چند کشور واقع در بلوک شرق اروپا نیز به روسیه ملحق شوند و از سیستم پرداخت موبایل هواوی پشتیبانی کنند.