عکس پانورامای 360 درجه مریخ

نخستین عکس پانورامای 360 درجه مریخ با کیفیت شگفت‌انگیز 4 میلیارد پیکسل منتشر شد!

نخستین عکس پانورامای 360 درجه مریخ با رزولوشن 4 میلیارد پیکسل، از کنار هم گذاشتن داده‌های شگفت‌انگیز ارسال‌شده توسط کاوشگر کنجکاوی ناسا،منتشر شد. در ادامه شما را به گشت و گذار در سیاره مریخ دعوت می‌کنیم.

یکی از مدارک پیشرفت‌های فوق‌العاده بشریت در حوزه‌های مختلف علم و تکنولوژی، کاوشگر کنجکاوی (Curiosity Rover) سازمان فضایی آمریکا، ناسا (NASA) است که چند سال پیش برای اکتشاف چهارمین سیاره منظومه شمسی از جو زمین خارج شد و بر روی مریخ فرود آمد.

به طور دقیق‌تر، متخصصان ناسا در ماه نوامبر 2011 ربات شگفت‌انگیز کنجکاوی را که به اندازه یک خودرو سواری بزرگ است، به سمت مریخ پرتاب کردند و در ماه آگوست 2012 رسما تایید شد که فرود کاوشگر بر روی سیاره سرخ موفقیت‌آمیز بوده است.

ماموریت کاوشگر کنجکاوی شامل بررسی شرایط آب و هوایی و جغرافیایی مریخ، تهیه اطلاعات از شرایط سطحی سیاره برای مشخص شدن وضعیت پیشین این جرم آسمانی در میلیون‌ها سال گذشته، آنالیز شرایط و تعیین توانایی مریخ برای میزبانی حیات میکروبی و همچنین، جمع‌آوری داده‌هایی در مورد قابلیت سیاره برای سکونت دادن به انسان‌ها می‌شود.

از طرف دیگر، این ربات پیشرفته زمینه را برای ماموریت کاوشگر مریخ 2020 ناسا که راه آن را ادامه خواهد داد،‌ آماده کرده و دانشمندان اعلام کرده‌اند که کنجکاوی تاکنون بیش از 2 هزار روز را بر روی سیاره سرخ مشغول کاوش بوده است. در طول این مدت، حجم زیادی از اطلاعات تصویری منحصر به فردی از طرف کاوشگر به زمین ارسال شده که شگفتی‌های مریخ و شباهت‌های آن به سیاره ما را به خوبی نشان می‌دهند.

در همین رابطه،‌ با استفاده از این اطلاعات گسترده و شگفت‌انگیز عکاسی به نام اندرو بودروف (Andrew Bodrov) اخیرا اولین و تنها عکس پانورامای مریخ که رزولوشن 4 میلیارد پیکسلی دارد را منتشر کرده است.

تصاویر مورداستفاده برای تهیه این عکس پانورامای 360 درجه مریخ ، توسط دو دوربین زاویه محدود (NAC) و زاویه متوسط (MAC) که به ترتیب دارای فاصله کانونی 100 و 34 میلی‌متر هستند،‌ تهیه شده است؛ به طور دقیق‌تر می‌توان گفت که عکس پانورامای مریخ 90000×45000 پیکسل داشته و با کنار هم گذاشتن 295 تصویر از دوربین NAC و همچنین، 112 تصویر از دوربین MAC ساخته شده که در نوع خود منحصر به فرد است.

سفری شگفت انگیز به سیاره مریخ با تصویر پانورامای 360 درجه 4 میلیارد پیکسلی کاوشگر کنجکاوی

تصویر زیر به صورت پانورامای 360 درجه با قابلیت زوم تهیه شده و شما میتوانید با چرخاندن تصویر به طرفین در سیاره مریخ به گشت گذار بپردازید. همچنین در صورتی که عینک واقعیت مجازی در اختیار دارید با کلیک بر روی گزینه مربوطه در تصویر زیر، جذابیت آن را برای خود دوچندان کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

12 دیدگاه

  1. راه شیری دل منو اسیر کرد

  2. خیییلی خوب و عالی بود…….مرسی از حبرای به روزتون…..ساییتتون واقعا عالیه…..

  3. vaaay awliiiiiiiii boood mersiiiiii

  4. اقا اون توی عکس فلش ابی رنگ روبزنین حال کنین?

  5. عالی بود مرسی
    نمردیمو مریخم دیدیم

  6. فوق العادس? ممنونم از خبرای بروزتون??

  7. اولا کی باور میکنه این ۴ میلیارد پیکسله دوما اصلا اصرافه این همه پیکسل واسه چی