پخش زنده سفر آدمک مرد ستاره ای کمپانی اسپیس ایکس به سمت سیاره مریخ

پخش زنده سفر آدمک مرد ستاره ای کمپانی اسپیس ایکس به سمت سیاره مریخ

آدمک مرد ستاره ای (Starman) یک مانکن با لباس فضایی است که کمپانی هوافضای اسپیس ایکس اخیرا به همراه موشک فالکون هوی به سمت سیاره مریخ فرستاد؛ در این مطلب ویدیو آنلاین این سفر را خواهیم دید.

شب گذشته کمپانی معروف اسپیس ایکس (SpaceX) جدیدترین محصول خود که راکت فالکون سنگین یا همان فالکون هوی (Falcon Heavy) نام دارد را با موفقیت به فضا فرستاد و نام این موشک به عنوان قوی‌ترین راکت ساخته شده در جهان را در تاریخ ثبت کرد.

با این حال یکی از اتفاقات حاشیه‌ای جریان اولین آزمایش این موشک که با کنار هم گذاشتن 3 راکت فالکون 9 ساخته شده، قرار دادن یک مانکن به نام آدمک مرد ستاره ای (Starman) در یک خودرو تسلا رودستر کمپانی اتومبیل‌سازی تسلا بود که به عنوان محموله موشک به فضا فرستاده شد.

همانطور که ایلان ماسک، مدیر عامل شرکت‌های اسپیس ایکس و تسلا اعلام کرده بود، آدمک مرد ستاره ای به همراه ماشینش به سمت سیاره مریخ ارسال شدند و این اتفاق هم به نوبه خود داستان ساز شد؛ ماسک که از توجه علاقه‌مندان به سرنوشت این محموله عجیب به خوبی باخبر بود، کل ماشین را به دوربین‌های مختلفی مجهز کرده بود تا دوستداران جهان خارج از جو زمین بتوانند سفر مرد ستاره‌ای را دنبال کنند.

پخش زنده سفر آدمک مرد ستاره ای کمپانی اسپیس ایکس به سمت سیاره مریخ

بخشی از منظره‌ی روبه روی آدمک مرد ستاره ای در سفرش به مریخ

ماسک در یکی از مصاحبه‌هایش بعد از آزمایش فالکون سنگین، با اشاره به تصاویر ارسال‌شده از سوی ماشین آدمک مرد ستاره ای و زیبایی مناظر اطراف خودرو گفت که لباس فضایی این مانکن یک محصول واقعی از کمپانی اسپیس ایکس است که از بدن انسان را در مقابل مشکلات شرایط خلأ فضا محافظت می‌کند.

البته به همراه این آدمک شگفت‌انگیز، یک ماکت کوچک از خودرو و آدمک درون آن به همراه تعدادی از رمان‌های نویسنده معروف آیزاک آسیموف (Isaac Asimov) و نوشته‌های منحصر به فردی در بردهای مداری تسلا رودسترِ پرتاب‌شده هم به خارج از اتمسفر سیاره فرستاده شد.

پخش زنده سفر آدمک مرد ستاره ای کمپانی اسپیس ایکس به سمت سیاره مریخ

تصویری از نوشته‌ی رو مدار تسلا رودستر فالکون سنگین: «ساخته‌شده بر روی زمین، توسط انسان‌ها»

تا حدود 6 ساعت پس از پرتاب، آدمک مرد ستاره ای و ماشین تسلا در معرض تشعشعات خطرناک و سنگین خارج از جو زمین قرار گرفتند و ماسک اعلام کرده بود که تا 12 ساعت بعد از شروع فیلم‌برداری، باتری‌های رودستر توانایی تامین برق دوربین‌ها نصب‌شده بر روی خودرو را دارند.

یکی از دلایل ارسال چنین محموله‌ای به فضا و قرار دادن بخش بالایی موشک فالکون سنگین در تشعشعات اطراف زمین، نشان دادن توانایی‌های گسترده شرکت اسپیس ایکس و جلب اعتماد مشتری‌های بزرگی مانند نیروی هوایی ارتش آمریکا برای انجام ماموریت‌های حساس و چالش‌برانگیز آن‌ها با این راکت بود؛ این طور که به نظر می‌رسد، هر بار استفاده از فالکون هوی چیزی در حدود 90 میلیون دلار هزینه دارد که این رقم در مقایسه با پولی که دیگر غول‌های صنعت هوافضا برای انجام ماموریت‌های فضایی می‌گیرند، بسیار ناچیز است.

در ادامه شما می‌توانید ویدیو مربوط به سفر مرد ستاره به سمت مریخ که گفته می‌شود تا 6 ماه دیگر به مدار سیاره سرخ خواهد رسید را از این لینک تماشا کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. ادمک فرستادن هنوز سفر ادم به مریخ هم میسر نشده