خودروی جدید سایپا

خودروی جدید سایپا در هند دیده شد

به تازگی خودروی جدید سایپا در هند دیده شده و تصاویری از آن منتشر شده است. پس از این اتفاق، گمانه‌زنی‌هایی در مورد پروژه جدید سایپا زده شد، اما ماجرا از چه قرار است؟

اخیرا یک وب سایت هندی تصاویری از خودروی جدید سایپا منتشر کرد و مدعی شد این خودرو با کمک گروه خودروسازی رنو-نیسان در حال آزمایش در این کشور است. سایپا از مدت‌ها پیش خبر تولید یک خودروی مدرن و اقتصادی با آخرین استانداردهای روز اروپا بر مبنای پلتفرم SP داده بود و قرار شد این پروژه در بازه قیمتی 75 تا 100 میلیون تومان به تولید و فروش برسد.

انتشار این تصاویر نشان می‌داد که سایپا در اطراف شهر چنای هند در حال همکاری با گروه رنو نیسان برای توسعه سبد محصولات خود است و گفته شد این خودرو، نخستین محصول از پلتفرم SP0 سایپا خواهد بود که احتمالا در اواسط سال آینده رونمایی و به بازار عرضه می‌شود.

خودروی جدید سایپا

خودروی جدید سایپا ابعادی نزدیک به رنو سیمبل دارد، اما فرم چراغ‌ها، خطوط بدنه، جلوپنجره و سپرهای آن متفاوت است. در تصاویر اولیه به نظر می‌رسید گروه رنو نیسان که سابقه همکاری با سایپا را دارد و همچنین در هند مدل ارزان‌قیمت کوئید را نیز توسعه داده، قرار است برای توسعه محصولات جدید سایپا، به این شرکت کمک و مشاوره فنی بدهد.

روزنامه فایننشال تریبون نیز اطلاعاتی از پروژه SP100 سایپا منتشر کرده و نوشته خودروی جدید سایپا قادر است استانداردهای یورو انکپ را در سطح عالی پشت سر بگذارد و از موتورهای جدید، سیستم رهیاب جهانی، گیربکس اتوماتیک و سامانه‌های ارتباط سرگرمی مدرن بهره می‌برد. همچنین گفته شد طرح کلی SP از روی خودروی سیتروئن سی 4 ال الگو گرفته است.

خودروی جدید سایپا

انتقال خودروی جدید سایپا به هند برای تست کالیبراسیون

با این حال، مدیر پروژه محصول جدید سایپا، این اخبار را رد کرد و گفت خودروی جدید سایپا برای انجام تست‌های کالیبراسیون به شرکت بوش هند منتقل شده و این موضوع ارتباطی به گروه رنو نیسان هند ندارد. به گفته فرهنگ ذبیحیان، بر اساس قراردادی که شرکت مگاموتور با شرکت بوش آلمان در رابطه با کالیبراسیون پروژه جدید سایپا منعقد کرده، این محصول به هند منتقل شده است. ذبیحیان همچنین افزود تست کالیبراسیون این محصول در دو مرحله انجام می‌شود که مرحله اول آن در شرکت بوش هند و مرحله دوم آن در شرکت بوش آلمان خواهد بود و هم‌اکنون هر دو مرحله به صورت همزمان در هند و آلمان در حال انجام است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. صادرات خودرو به یه جهان سومی دیگه چ انتظاری ازش میشه داشت

  2. اینم از صادرات دیگه چی میخواید به زودی شاهد رشد و پیشرفت ایران و ایرانی هستیم

  3. خودروی ایرانی یه پول سیاه نمیارزه

  4. مهم اینه ببینیم تست تصادف اروپا رو پاس میکنه یا نه