Lamborghini Veneno : گاو وحشي ايتاليايي در نمايشگاه خودرو Geneva

سوپر کار جدید مک لارن با نام P1 رو به یاد دارید ؟ طراحی بینظیر P1 در کنار عملکرد فوق العاده آن همه را شگفت زده کرد. اما دنیای سوپر کارها بدون لامبورگینی جذابیتی ندارد اینطور نیست؟ اگر از علاقمندان خبرهای مربوط به سوپر کارها باشید حتما مطلع هستید که این کمپانی ایتالیایی آخرین سوپر کار خود را Lamborghini Veneno  نامیده است. قبلا تصاویر و شایعاتی در مورد این مدل جدید بر روی وب سایت های مختلف قرار گرفته بود، اما انتظار ها بالاخره به پایان رسید و در جریان نمایشگاه Geneva از VENENO رسما رونمایی کرد.

لامبو امسال پنجاهمین سال تاسیس خود را جشن میگیرد و چه هدیه ای بهتر از Veneno ساخته شده از فیبر کربن را میتوانست به هوادارانش بدهد. بد نیست بدانید این نام تصادفا انتخاب نشده است بلکه  Veneno نام یک گاو وحشی میباشد که در سال ۱۹۱۴ در یک مراسم گاو بازی، ماتادوری را میکشد.
لامبورگینی Veneno دارای موتوری ۱۲ سیلندر با قدرت ۷۵۰ اسب بخار میباشد که میتواند توان لازم برای رسیدن به سرعت ۳۵۵ کیلومتر در ساعت ( ۲۲۰ مایل ) را فراهم کند. شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر این ماشین نیز ۲.۸ ثانیه میباشد.
آنچه لامبو Veneno را خیلی خاص میکند قیمت ۳ میلیون یورویی آن ( معادل ۳.۹ میلیون دلار یا حدودا ۱۴ میلیارد تومان ) است. از همه مهم تر تنها ۳ عدد از این مدل ساخته خواهد شد که هر ۳ آنها بفروش رفته است.

{photo}91/12/16/lamborghini_veneno{/photo}

به روز رسانی :

ویدیویی جذاب از ابر خودرو لامبورگینی وننو در نمایشگاه اتوموبیل ژنو 2013 :

 


منبع : autoblog

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*