گوشی لندرور اکسپلور

نگاه نزدیک به گوشی مقاوم لندرور اکسپلور

گوشی جان‌سخت لندرور اکسپلور (Land Rover Explore) در نمایشگاه MWC 2018 پیش روی علاقه‌مندان قرار گرفت. در نگاه نزدیک به گوشی لندرور اکسپلور ، بیشتر با ویژگی‌های این موبایل آشنا می‌شویم.

کاربران بیشتر لندروور را به خاطر عرضه وسایل نقلیه 4WD که می‌توانند از مسیرهای ناهموار عبور کنند، می‌شناسند. کمپانی “Bullitt Group” که عموما با تولید و فروش گوشی های “CAT” شناخته می‌شود، حق استفاده از این نام را از جگوار خریداری کرده و جدیدترین موبایل خود را با نام لندرور اکسپلور به کنگره جهانی موبایل بارسلون آورده است.

این تلفن هوشمند که پیش‌تر در نمایشگاه ورزشی “ISPO” در مونیخ آلمان معرفی شده بود، در بارسلون هم پیش روی کاربران قرار گرفت تا علاقه‌مندان به محصولات مقاوم، از نزدیک شانس دیدن یکی از جان‌سخت‌ترین گوشی های موجود را داشته باشند.

لندرور اکسپلور محصولی خاص و نفیس بوده و در طراحی آن از برخی المان‌های خودروهای لندرور الهام گرفته شده تا ما با یکی از متفاوت‌ترین محصولات نمایشگاه امسال رو به رو باشیم. سازندگان از صفحه نمایشی ال سی دی و 5.0 اینچی با وضوح 1080×1920 بهره برده‌اند. در بخش پشتی نیز می‌توان نوارهای مغناطیسی را به منظور اتصال “Adventure Pack” مشاهده کرد.

“Bullitt” می‌گوید این شیارها یادآور خودروهای جیپ بوده و البته یک کاربرد عملی هم دارند. در قسمت پایانی این برآمدگی‌ها از پین‌ها استفاده شده تا بتوان “Adventure Pack” را به قاب پشتی متصل کرد. رنگ نه‌چندان جذاب این گوشی مقاوم، محبوب‌ترین رنگی است که توسط لندرور استفاده می‌شود. هرچند، این موضوع بیشتر نوعی بهانه برای تولید یک موبایل خاکستری‌رنگ به نظر می‌رسد.

پک قابل اتصال شامل یک باتری و کارابین می‌شود. سازندگان از یک نشانگر ال ای دی برای موبایل خود استفاده کرده‌اند که میزان شارژ باقی مانده دستگاه را نشان می‌دهد. در واقع دو نوع مختلف از این افزونه وجود دارد که یکی شامل باتری 3 هزار و 620 میلی‌آمپر ساعتی و آنتن جی پی اس شده و دیگری فاقد سخت افزار موقعیت‌یابی بوده و در عوض با یک باتری بزرگ‌تر 4 هزار و 370 میلی‌آمپر ساعتی که می‌توان آن را به صورت جداگانه خریداری کرد، به دست کاربران می‌رسد.

لندرور اکسپلور به پردازنده 10 هسته‌ای تجهیز شده است

در رابطه با خود گوشی، متاسفانه از اندروید نوقا به صورت پیش‌فرض استفاده شده است که البته سازندگان مدعی انتشار اندروید اوریو در آینده نزدیک هستند. زیر قاب، تراشه مدیاتک هلیو ایکس 27 با پردازنده 10 هسته‌ای 2.6 گیگاهرتزی در کنار 4 گیگابایت حافظه رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی، مسئولیت مدیریت اطلاعات را بر عهده دارد. همین مشخصات می‌تواند گوشی لندرور اکسپلور را بالاتر از کاترپیلار قرار دهد و شما می‌توانید این موبایل جدید را با قیمت 599 پوند (649 یورو، 792 دلار) خریداری کنید.

با نگاه به این گوشی، احتمالا تصور می‌کنید که با یک موبایل فلزی رو به رو هستید؛ اما سازندگان از پلاستیک در تمام بخش‌ها استفاده کرده‌اند. حداقل موبایل مقاوم پیش رو با استاندارد IP68 توسعه پیدا کرده است تا در روزهای گل‌آلود یا بارانی ماجراجویی‌های خود در کوهستان، نسبت به مقاومت دستگاه مطمئن باشید. همچنین سازندگان از پوشش گوریلا گلس 5 در کار یک لایه محفظ اضافی بهره برده‌اند تا در شرایط سخت محیطی، با اطمینان خاطر بالاتری از گوشی خود استفاده کنید. به هر حال، اگر دوست ندارید که موبایل شما سقوط کرده یا روی زمین بیفتد، کافی‌ست از کارابین استفاده کنید.

سیستم عامل گوشی لندرور اکسپلورر کمی دست‌کاری شده و همراه با چندین اپلیکیشن پیش‌فرض همچون “ViewRanger” ارائه می‌شود. در این نرم افزار، نقشه‌های توپوگرافی به صورت پیش‌فرض دانلود شده‌اند و محیط اطراف به صورت AR، به منظور آشنایی و جهت‌یابی بهتر تپه‌های اطراف و نام قله‌های مشهور، برای کاربران نمایش داده خواهد شد. به علاوه، این گوشی همراه با فروشگاه اپلیکیشن اختصاصی خود با نرم افزارهای مختلفی برای پیاده‌روی، سنگ‌نوردی، اسکی و دیگر برنامه‌ها به دست کاربران خواهد رسید.

لندرور اکسپلور همانند یک تانک ساخته شده تا در برابر همه چالش‌ها مقاوم باشد. اگرچه این گوشی با قیمتی بالا عرضه می‌شود، ولی زمانی که شما گوشی خود را در بیابان رها می‌کنید، برای ایمنی و مقاومت آن نمی‌توان قیمت تعیین کرد.

متاسفانه هنوز زمان عرضه یا قیمت لندرور اکسپلور مشخص نشده است، ولی به نظر می‌رسد “Bullitt” از طریق وب‌سایت خود، به دنبال جلب خریداران اولیه است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

5 دیدگاه

  1. برای کسایی که میرن تفریح خوبه نه ما

  2. برای قشرافغانی که همش سره ساختمونن خیلی خوبه