بزرگ‌ترین تغییرات ظاهری اندروید P گوگل

بزرگ‌ترین تغییرات ظاهری اندروید P گوگل + عکس

اندروید P گوگل یا همان نسخه 9 اندروید حالا به صورت پیش‌نمایش منتشر شده است. این نسخه شامل چه تغییرات ظاهری است؟ در این مقاله نگاه نزدیک‌تری به طراحی نسخه‌ی مخصوص توسعه دهندگان اندروید پی خواهیم انداخت.

همراه با نخستین نسخه‌ی مخصوص توسعه دهندگان اندروید 9 گوگل (اندروید P) که روز گذشته منتشر شد، ما موفق شدیم نگاهی به این نسخه‌ی به‌روزشده نسبت به شایعاتی که چند ماه پیش در مورد این نسخه از پلتفرم اندروید شنیده بودیم داشته باشیم. هرچند این یک نسخه‌ی اولیه است و به احتمال خیلی زیاد حتی تغییرات بیشتری نیز در راه است که می‌توانند نسخه‌ی بعدی پیش‌نمایش را متفاوت سازند. اما همین نسخه نیز می‌تواند آنچه که گوگل در سر دارد نظیر آیتم های رنگی بیشتر و به طور کلی المان‌های گردتر را به ما نشان دهد.

نسخه‌ی بعدی توسعه دهندگان اندروید P گوگل به نظر در اردیبهشت ماه 97 عرضه می‌شود، بنابراین آن زمان می‌توانیم دیگر تغییرات اعمال شده را در گوشی های گوگل پیکسل و برخی دیگر از گوشی های سازگار مشاهده کنیم.

ما در این مقاله قصد داریم به بررسی بزرگ‌ترین تغییرات ظاهری اندروید P گوگل نسبت به نسخه‌های پیشینش بپردارزیم. در ادامه با ما همراه باشید.

• ساعت برای سازگاری با نمایشگرهای ناچ استایل به سمت چپ منتقل شده است

بزرگ‌ترین تغییرات ظاهری اندروید P گوگل

ردپای ناچ استایل در اندروید P گوگل

ساعت حالا در اندروید 9 از سمت راست به سمت چپ نوار استاتوس منتقل شده است. به نظر می‌رسد در این سیستم عامل جدید همه چیز برای استفاده در گوشی‌هایی که از نمایشگر ناچ استایل (شبیه به آیفون ایکس اپل) استفاده می‌کنند و روز به روز نیز بر تعداد آن‌ها افزوده می‌شود بهینه شده است.

_
• منو رنگی‌تر تنظیمات

بزرگ‌ترین تغییرات ظاهری اندروید P گوگل

به نظر می‌رسد گوگل در حال تغییر و بازسازی صفحه تنظیمات گوشی همراه با آپدیت جدید اندروید است. امسال آن‌ها پلتفرم موبایلیشان را همراه با رنگ‌هایی بیشتر و آیکون‌هایی جدیدتر برای قسمت‌های شبکه، نمایشگر، باتری و غیره در صفحه تنظیمات به کلی زیباتر کرده‌اند. در واقع آن آیکون‌های خاکستری در اندروید اوریو حالا جای خودش را به آیکون‌های رنگی گرد، چیزی شبیه به رابط کاربری سامسونگ داده است.

_
• منو سریع سر راست و راحت‌تر

بزرگ‌ترین تغییرات ظاهری اندروید P گوگل

منو سریع، یکی از عمده‌ترین بخش‌های تغییر کرده در اندروید P گوگل است. حاشیه‌های این منو حالا گرد شده‌اند و آیکون بخش‌های مهمی نظیر وای فای و بلوتوث حالا در داخل دایره‌های کوچکی قرار دارند که اگر آن‌ها را فعال کرده باشید آبی و اگر غیرفعال باشند خاکستری خواهند بود. حالت کاملا باز شده‌ی این منو نیز به شکل زیر خواهد بود:

بزرگ‌ترین تغییرات ظاهری اندروید P گوگل

_
• یک داک تغییر پیدا کرده برای اپلیکیشن‌ها

بزرگ‌ترین تغییرات ظاهری اندروید P گوگل

داک اندروید P گوگل که شامل اپلیکیشن‌های محبوب شما و یک نوار جستجوی گوگل است حالا یک پس زمینه ابری مانند را دریافت کرده که می‌تواند آن را از هرآنچه در پس زمینه صفحه هوم گوشی شماست متمایز کند. بدیهی است که با کشیدن آیکون برنامه‌ها می‌توانید جای آن‌ها را با یکدیگر عوض کنید. در سمت راست نوار جستجو یک آیکون میکروفون نیز دیده می‌شود که برای دسترسی سریع کاربران به دستیار دیجیتالی گوگل (Google Assistant) تدارک دیده شده است.

_
• منو پاور به شما اجازه گرفتن اسکرین شات می‌دهد

بزرگ‌ترین تغییرات ظاهری اندروید P گوگل

منو آبشاری خاموش / ریستارت کردن گوشی های پیکسل حالا به قابلیت جذاب تهیه اسکرین شات مجهز شده است. پس اگر علاقه‌ای به استفاده ترکیبی از کلیدهای فیزیکی گوشی برای گرفتن اسکرین شات ندارید، کافیست از این طریق اقدام کرده و کلید پاور را نگه دارید و سپس دکمه‌ی Screenshot را لمس کنید.

_
• نوار لغزنده ولوم صدا به سمت راست رفته است

بزرگ‌ترین تغییرات ظاهری اندروید P گوگل

گوگل علاقه‌مند به تغییر جای گزینه‌های پاور در اندروید اوریو بوده است. همین وضعیت برای نوار لغزنده ولوم صدا نیز وجود دارد. مهندسان نرم افزاری دست به کار شده‌اند تا این گزینه‌ها را در مسیر سر راست‌تری قرار دهند.

_
• فونت Product Sans گوگل
حالا در جاهای بیشتری دیده می‌شود

بزرگ‌ترین تغییرات ظاهری اندروید P گوگل

مشخص نیست که این به صورت نهایی است، یا تنها در نسخه پیش‌نمایش اندروید P گوگل شاهد آن خواهیم بود، اما به نظر می‌رسد گوگل در نظر دارد بیشتر از فونت Product Sans خود در رابط کاربری اندروید استفاده کند. به طور مثال دو گزینه‌ی «تایید» یا «رد» در تمامی مجوزهای ویندوز حالا با شکل این فونت به نمایش درمی‌آیند.