ساعت کار مفید و کیفیت کار خود را بالا ببریم

چگونه ساعت کار مفید و کیفیت کار خود را بالا ببریم؟

با سه عادت روزمره می‌توانید ساعت کار مفید و کیفیت کار خود را افزایش داده و در نتیجه، آخر ماه دریافتی بیشتری داشته باشید. این عادت‌ها کاملا ساده بوده و مستلزم انجام کار سختی نخواهند بود.

آماده سازی که هر روز اول صبح انجام می‌دهید، تاثیر بسیار مهمی را بر روی آنکه چقدر انسان موفقی هستید خواهند داشت. کارشناسان بارها در مورد اهمیت اینکه فکر خودتان را بر روی کاغذ بیاورید تا بتوانید اهدافتان را تنظیم کرده و یک نقشه‌ی واضح را برای آینده خود ترسیم کنید سخن گفته‌اند.

اما این تمام ماجرا نیست. ما در این مقاله قصد داریم به شما 3 عادت روزمره را یادآوری کنیم که با انجام آن‌ها می‌توانید کارایی و کیفیت کار خود را ارتقاع ببخشید و به طبع، تاثیرات آن را در زندگیتان مشاهده کنید.

1 – همیشه بر روی کاغذ فکر کنید

تکه‌ای از کاغذ را برداشته و هرآنچه خیال دارید انجام دهید را بر روی آن یادداشت کنید. این می‌تواند شامل هر چیزی، حتی برنامه‌های شما برای خوردن یک وعده ناهار سالم و ورزش و هر جزئیات دیگری باشد. سپس این ورقه را بردارید و از خودتان سوال کنید که اگر امروز تنها بتوانم یکی از موارد این لیست را انجام دهم، آن باید کدام مورد باشد؟

ساعت کار مفید و کیفیت کار خود را بالا ببریم

و اگر من دو مورد از آن‌ها را بتوانم انجام دهم کدام را انتخاب خواهم کرد؟ سپس از خود می‌پرسید که اول صبح باید با کدام مورد روز خود را آغاز کنید. حال باید نظم شخصی‌تان را حفظ کنید و یک به یک موارد را انجام دهید تا لیست تکمیل شود. هر موردی که تکمیل شد، آنگاه مجاز هستید به مورد بعدی بروید.

2 – صبحتان را با چک کردن شبکه‌های اجتماعی آغاز نکنید

چک کردن شبکه‌های اجتماعی یا ایمیل در صبح می‌تواند شما را از تمامی اهدافتان عقب بی‌ندازد. ابتدا با فرستادن یک پیام شروع می‌کنید و وقتی سرتان را از روی گوشی بلند می‌کنید می‌بینید که ساعت‌ها گذشته است و شما هنوز حتی یک مورد از لیست کارهایتان را نیز انجام نداده‌اید.

ساعت کار مفید و کیفیت کار خود را بالا ببریم

گوشی‌تان را بر روی میز گذاشته یا کلا خاموش کنید تا از وظایف مهم‌تان دور نشوید. بر روی اهداف مهم امروزتان تمرکز کنید، تا زمانی که آن‌ها تمام شوند کار کنید. هر زمانی که کار شما تمام شد، حالا می‌توانید ایمیل‌هایتان را چک کرده، به دوستان خود زنگ زده و یا در شبکه‌های اجتماعی برای دوستانتان پیام بفرستید.

3 – لیست هر روزتان را شب قبل بنویسید

سرانجام، آخرین راهی که به افزایش کارایی و کیفیت کار شما کمک می‌کند این است که از شب قبل لیست کارهای روزمره خود را بنویسید و آماده بذارید. توانایی شما برای نوشتن یک برنامه روزمره خوب پیش از آنکه بخواهید به آن عمل کنید، به میزان سررشته‌ی شما مرتبط است. اگر بهترین برنامه را داشته باشید، هیچ چیزی نمی‌تواند سد راه شما شود و مستقیم راهتان را ادامه خواهید داد.

ساعت کار مفید و کیفیت کار خود را بالا ببریم

لیست پیشرفته‌تر مساوی با کیفیت کار بالاتر

با نوشتن اهدافتان پیش از رفتن به رخت خواب، شما در مورد کارهایی که نیاز است انجام دهید فکر می‌کنید و ذهنتان را آماده خواهید کرد تا با بیدار شدن در روز بعد، به انجام آن‌ها بپردازید. وقی لیست نویسی شما پیشرفته شود، حالا وقت آن رسیده تا آیتم‌های لیستتان را طبق اولویت‌بندی سازماندهی کنید. به واسطه این سازماندهی جدید، کارها سریع‌تر و بهتر از همیشه پیش خواهند رفت. شما قوی‌تر شده‌اید و حالا سررشته به دست آورده‌اید. شما کار‌ها را بیشتر و سریع‌تر از آنچه که فکرش را می‌کردید انجام می‌دهید. در نهایت شما در برابر هر مانعی که خارج از برنامه‌تان قرار دارد،‌ غیرقابل توقف خواهید بود.

این سه پیشنهاد می‌تواند روز به روز بر کیفیت کار شما تاثیر گذاشته و در نهایت ساعت کار مفید شما را ارتقا ببخشد.