برودکام

برودکام در صورت خرید کوالکام، خود توسط اینتل خریداری می‌شود

ظاهرا قضیه خریداری کوالکام توسط برودکام در حال جدی‌تر شدن است. این باعث شده تا اینتل به تکاپوی خریداری اجباری خود شرکت برودکام بی‌افتد تا بازار را از دست ندهد. خرید کوالکام توسط Broadcom حتی به نفع ایالات متحده هم نخواهد بود.

برای چندین ماه است که خبر فروش یکی از بزرگ‌ترین کمپانی های فعال در صنعت نیمه هادی شنیده می‌شود؛ منظور ما برنامه شرکت برودکام برای خریداری کوالکام، سازنده‌ی بزرگ چیپ های اکثر گوشی های هوشمند جهان است. حال، گزارش‌های اخیر نشان می‌دهند که برودکام اگر موفق به خرید کوالکام شود، خود توسط شرکت اینتل خریداری خواهد شد.

اینتل از قدرت گیری برودکام می‌ترسد

همگی اینتل را به عنوان پادشاه تراشه سازی در دنیای کامپیوترهای شخصی می‌دانیم و آن‌ها پیش‌تر هیچگاه به طور جدی در صنعت موبایل حضور نداشته‌اند. اگر به خاطر داشته باشید آن‌ها چند سال پیش تصمیم گرفتند به این بازار پای بگذراند، اما حضور آن‌ها با موفقیت همراه نبود تا ضرر هنگفتی روی دست آن‌ها بگذارد. به نقل از وال استریت ژورنال، اینتل در حال مشاهده نبرد نفوذ است و خیلی حریصانه به دنبال آن است تا اگر برودکام موفق به خرید کوالکام نشود، وارد صحنه شده و با خریداری آن نام خودش را بی‌رقیب بگذارد.

برودکام - اینتل - کوالکام

اینتل تنها شرکتی نیست که علاقه‌مند به عدم توافق برودکام و کوالکام است. مقام‌های دولتی آمریکایی نیز نمی‌خواهند این معالمه موفقیت آمیز باشد. ایالات متحده یک کمیته سرمایه گذاری خارجی را راه اندازی کرده است که وظیه آن تنظیم فعالیت‌های شرکت‌های آمریکایی توسط صاحبان خارجیش است. همواره نگاه‌ها بر روی برودکام نیز به عنوان یک شرکت خارجی بوده است، زیرا آنها به لحاظ قانونی متعلق به کشور سنگاپور هستند و تنها بیشتر اداره‌ها و کارمندانشان در آمریکا مشغول به کار هستند. با این حال شرکت مذکور در نتیجه‌ی طرح اصلاحات مالیاتی دونالد ترامپ، در حال برنامه ریزی برای بازگشت مجدد به خاک ایالات متحده است.

نتیجه‌ی این معامله چندان پیچیده است که هیچگونه پیش‌بینی نمی‌توان در موردش کرد. پس باید منتظر ماند و دید که دنیای چیپ ها دستخوش چه تغییراتی خواهد شد.