فست فود مفید

فست فود آینده Ikea تا 50 برابر مغذی‌تر از غذاهای امروزی است!

گروه Ikea این مرتبه در آزمایشگاه Space10 خود مجموعه‌ای از چند فست فود را ارائه کرد. برخلاف دیدی که مردم از فست فود به عنوان غذایی خوشمزه اما ناسالم دارند، این غذاها چندان جذاب نیستند، اما پر از مواد مغذی در نظر گرفته شده‌اند.

Space10 به عنوان مرکز تحقیق و آزمایش نوآوری‌های گروه بزرگ Ikea شناخته شده و در آن، به توسعه مدل‌های کسب و کار جدید، جسورانه و پایدار پرداخته می‌شود. جدیدترین پروژه‌ای که از این آزمایشگاه بیرون آمده، به پنج ظرف غذا تعلق دارد که هر کدام با موادی نه چندان دلچسب و متداول، اما بسیار مفید برای سلامتی پر شده‌اند.

در این پروژه که ترکیب مواد مدرن غیر متعارف را شامل می‌شود، موادی همچون اسپیرولینا (نوعی جلبک سبز آبی) و کرم خوراکی درون ظرف‌های غذای کلاسیک همچون هات داگ‌ها و برگرها قرار می‌گیرند. ایده اصلی این پروژه، تغییر دادن عادت‌های غذایی مردم به استفاده از مواد طبیعی، سالم‌تر و مفیدتر از موادی که به صورت متداول استفاده می‌کنند بوده است.

داگ لس هات داگ (Dogless Hotdog) به عنوان فست فود ستاره این پروژه شناخته می‌شود که در واقع یک ساندویچ گیاهی پر شده با چندین نوع گیاه، پیاز، هویج‌های کوچک، سالاد خیار، چغندر و سس گوجه فرنگی است. چنین ساندویچ غنی را هر شخصی می‌تواند با ترکیب چند نوع سبزی و دیگر انواع گیاه در منزل خود درست کند، پس ویژگی محصولات پروژه جدید بیرون آمده از دل Space10 چیست؟

فست فود مفید

تفاوت فست فود Ikea

وجود میکرو جلبک‌هایی با نام اسپیرولینا که نوعی جلبک آبی محسوب شده و در مقایسه با اسفناج 50 برابر آهن بیشتری دارند، یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد ساندویچ فرآوری شده آن‌ها است. نباید از وجود مقدار بسیار زیادی بتاکاروتن نیز چشم‌پوشی کرد. بتاکاروتن یک ترکیب آلی است.

یکی از آشپزهای آزمایشگاه Space10 گفت اسپیرولینا، ماده‌ای فوق‌العاده به منظور استفاده در پخت و پز غذا است. استفاده از آن سبب می‌شود خمیر شکل بهتری به خود گرفته و در نهایت، هات داگی خواهید داشت که تنها صفر درصد آن گوشت است، اما در عوض، پروتئین بسیار بسیار زیادی درون خود حمل می‌کند. از نظر او، خوردن چنین غذایی برای مردم کره زمین بسیار سالم‌تر است.

باگ برگر، غذایی است که تیم Space10 با تغییر در همبرگر کلاسیک به وجود آورده‌ است. در این غذا شاهد وجود موادی همچون ریشه چغندر، هویج وحشی، سیب زمینی و کرم خوراکی هستیم. آخرین ماده نام برده یعنی شکل لارو سوسک تیره، چیزی حدود بیست درصد کل ساندویچ را شامل می‌شود.

فست فود مفید

گروه The Meatball در پیتزای برگر خود نیز تقریبا چنین موادی را به کار می‌برد، با این تفاوت که در یک نسخه آن انواع مختلفی از ریشه سبزیجات وجود داشته و در دیگری، تنوعی از کرم‌های خوراکی قرار دارد. یکی دیگر از غذاهای استثنایی این شرکت شامل یک سری سالاد ایجاد شده با سبزیجات پر شده از هیدروپونیک و چهار گیاه متفاوت است. پایه آن بستنی بوده و میزان بسیار کمی شکر درونش وجود دارد.

فست فود مفید

هنوز درباره امکان بیرون آمدن این غذاهای جدید و سرو کردن آن‌ها در کافه‌های Ikea خبری در دسترس نیست. مدیر بخش نوآوری‌های Ikea عقیده دارد تمامی این تلاش‌ها برای کشف روش‌‌های جدید به منظور ارائه سبک زندگی پایدارتر و بهتر به مردم صورت می‌گیرند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

6 دیدگاه

  1. همه چیز به مرور زمان بدتر میشه به غیر از شکم

  2. برای نسل اینده همه چی سخت تر میشه

  3. واسه ما همون فلافل هست و خواهد ماند

  4. خوده من همبرگر درست میکنم مقوی بدوه اینکه سرخش کنم میزارمش تو فرر بدونه روغن
    واقا اگه بخوایم میشه سالم زندگی کرد مخصوصا اگه وقطه زیادی هم داشته باشیم