طرح تحریم فیس بوک

دعوت جهانی برای حضور گسترده در طرح تحریم فیس بوک

طرح تحریم فیس بوک روز چهارشنبه بیست و دوم فروردین ماه برگزار شده و برای مدتی ادامه پیدا می‌کند. در کمپین تحریم فیسبوک نه تنها این شبکه اجتماعی، بلکه پلتفرم های تحت اختیار آن نیز مشمول می‌شوند.

در روز چهارشنبه بیست و دوم فروردین ماه، مارک زاکربرگ در کنگره آمریکا حاضر شده و درباره تلاش برای حفاظت از داده‌های شخصی کاربران شهادت می‌دهد. در همین روز قرار است در سراسر جمع طرح تحریم فیس بوک برگزار شود! این طرح نه تنها خود شبکه اجتماعی فیس بوک، بلکه تمامی اپلیکیشن‌ها و شبکه‌های اجتماعی تحت اختیار این شرکت یعنی واتس اپ، فیس بوک مسنجر و اینستاگرام نیز تحریم می‌شوند.

تحریم فیس بوک برای 24 ساعت ادامه داشته و هدف از آن، اعتراض به سو استفاده از اطلاعات شخصی میلیون‌ها کاربر این شبکه اجتماعی توسط کمبریج آنالیتیکا به منظور تاثیرگذاری بر روی نتیجه انتخابات است. اگرچه در ابتدا اعلام شد تعداد کاربران درگیر در این افشای گسترده 50 میلیون نفر بود، اما بعدها مشخص شد اطلاعات 87 میلیون کاربر در دستان کمبریج آنالیتیکا قرار داشته است.

طرح تحریم فیس بوک

نتایج تحریم فیس بوک

به گفته یکی از رهبران طرح تحریم فیس بوک ، این اقدام پیامی قدرتمند به این شرکت خواهد فرستاد. به گفته او اگرچه تعداد قابل توجهی بعد از رسوایی فیس بوک اقدام به حذف اکانت خود در این شبکه اجتماعی کردند، اما هنوز بیشتر کاربران با وجود عصبانی بودن تمایل دارند با حفظ موارد امنیتی، همچنان در فیس بوک حضور داشته باشند. به همین دلیل انتظار می‌رود حتی این کاربران نیز در طرح تحریم آن حضوری گسترده داشته و برای 24 ساعت از هیچ کدام یک از سرویس‌های تحت اختیار فیس بوک استفاده نکنند. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره کمپین تحریم فیس بوک می‌توانید به آدرس facebookblackout.org مراجعه کنید.

به گفته یکی از رهبران جنبش، علت انجام این کار نمایش نیاز به اعمال تغییر به مارک زاکربرگ و همچنین دولت آمریکا است. اگرچه مسئولیت حفظ حریم شخصی کاربران بر عهده فیس بوک و یا مدیران دیگر شبکه‌های اجتماعی قرار دارد، اما دولت باید با نظارت صحیح از رعایت شدن این موارد توسط پلتفرم‌های مختلف اطمینان پیدا کند.

با توجه به محبوبیت بسیار زیاد اینستاگرام در ایران، آیا شما در روز چهارشنبه بیست و دوم فروردین ماه به کمپین تحریم فیس بوک خواهید پیوست؟ آیا دوستانتان را از وجود چنین کمپینی آگاه می‌کنید؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

11 دیدگاه

  1. خداروشکر ک بجز تلگرام،اونم بخاطر گستردگی استفاده اش بین اعضای خانواده ام، فیسبوکی و اینستاگرمی نیستم، فیسبوک سالها پیش اکانت ساختم ولی همون اوایلش میرفتم، اما اینستاگرم هیچ وقت نرفتم، نمیدونم چجوری یه عده هم فیسبوک دارن هم تلگرام و هم اینستا، به همشون هم حسابی رسیدگی میکنن

  2. حقشه بابا دیگه داشت شورشو در میاورد

  3. هرچی ازش بدم میاد گندش در میاد

  4. دزد کثیف را صد البته تحریمش خواهیم کرد

  5. هنوز مشخص نشده اطلاعات رو با چه قیمتی فروخته؟