با سنگ‌نگاره‌های فرازمینی های باستانی یوتا آشنا شوید!

با سنگ‌نگاره‌های فرازمینی های باستانی یوتا آشنا شوید!

فرازمینی های باستانی یوتا تعداد زیادی نقاشی سنگی چند هزار ساله در ایالت یوتا آمریکا هستند که موجودات عجیبی را نشان می‌دهند؛ در بررسی این آثار باستانی مرموز با ما همراه باشید.

در جنوب غربی آمریکا سنگ‌نگاره‌های بی‌شماری با قدمت حداکثری 4 هزار سال وجود دارند که موجوداتی را با سرهای کشیده، چشم‌های بادامی‌شکل، تجهیزاتی به شکل آنتن و حتی لباس‌هایی شبیه به وسایل فضانوردی نشان می‌دهند. این آثار که برخی به آن‌ها گالری تصاویر فرازمینی های باستانی یوتا می‌گویند، یکی از مرموزترین مجموعه نقاشی های باستانی موجود بر روی زمین هستند که سوالات زیادی را در ذهن علاقه‌مندان به وجود می‌آورند.

نقاشی‌های فرازمینی های باستانی یوتا

آثار موردنظر در ایالت یوتا آمریکا قرار گرفته‌اند و همانطور که اشاره شده، عده‌ای می‌گویند که این نقاشی‌ها تجهیزات عجیبی از جمله لباس‌های فضایی و حتی نقشه‌های کیهانی را به نمایش می‌گذارند. قدمت این آثار متغیر است و در حالی که برخی نگاره‌ها حداکثر هزار سال پیش کشیده شده‌اند، برخی دیگر از نقاشی‌ها هم بیشتر از 4 هزار سال قدمت دارند.

با این وجود سوالی که بیشتر از قدمت نقاشی‌ها ذهن مخاطبان را به خود مشغول می‌کند این است که چرا تصاویر موجود تا این حد عجیب و غریب هستند و باستانیان تلاش داشتند که با این نقش‌ها چه پیامی را به نسل‌های بعد منتقل کنند؟

با سنگ‌نگاره‌های فرازمینی های باستانی یوتا آشنا شوید!

متخصصان زیادی تلاش کرده‌اند که معنی آثار گالری فضانوردان باستانی یوتا را رمزگشایی کنند و در حالی که برخی تخیلات، هنر و باورهای مختلف ساکنان چند هزارساله منطقه را دلیل شکل‌گیری این نقاشی‌ها می‌دانند، نظریه‌پردازان تئوری فضانوردان باستانی می‌گویند که سنگ‌نگاره‌ها موجودات فضایی گذشته‌های دور را به ما نشان می‌دهند.

یکی از مجموعه نقاشی‌هایی که بیش از همه شناخته شده، در هورسشو کنیون (Horseshoe Canyon)، در شرق رودخانه ورد (Verde) یوتا قرار گرفته است. این مجموعه به صورت پنلی با بیش از 60 متر طول و 5 متر ارتفاع بوده و به نام گالری بزرگ هم شناخته می‌شود.

با سنگ‌نگاره‌های فرازمینی های باستانی یوتا آشنا شوید!

بخشی از نقاشی‌های گالری بزرگ

در این پنل حدودا 20 نقاشی شبیه به طرح آناتومی انسان وجود دارد که به دو بخش تقسیم شده و قسمت سمت چپ آن معروف‌ترین نقاشی رسم شده در میان سنگ‌نگاره‌ها را بر روی خود دارد.

این سنگ‌نگاره به اسم روح مقدس شناخته می‌شود و در حالی گفته شده به سال‌های بین 400 تا 1100 بعد از میلاد مربوط است، برخی ظاهر عجیب موجود به نمایش گذاشته شده را به روح‌القدس نسبت داده‌اند و عده‌ای هم می‌گویند که نقاشی با مراسم فرهنگی باستانی ارتباط دارد.

با سنگ‌نگاره‌های فرازمینی های باستانی یوتا آشنا شوید!

نمای کلی پنل هورسشو کنیون

متخصصان اظهار کرده‌اند که از رنگ خاک سرخ برای ایجاد این نقاشی‌ها استفاده شده و تا این لحظه توضیح دقیق درباره نقش‌ها ارائه نشده که موردقبول همه باشد.

از طرف دیگر، تعیین قدمت گالری فرازمینی های باستانی یوتا هم به دلیل اینکه رنگ‌دانه‌های به‌کاررفته فاقد مواد ارگانیک هستند، کار دشواری بوده و استفاده از روش تجزیه تحلیل رادیو کربنی برای مشخص کردن زمان به وجود آمدن نقاشی‌ها ممکن نیست.

گفته شده که مردمانی کوچ‌نشین مربوط به فرهنگ صحرای کهن (Desert Archaic) این آثار را خلق کرده‌اند، اما اینطور که به نظر می‌رسد، بیشتر از موارد ذکرشده اطلاعاتی در مورد ماهیت و پیام نقاشی‌ها، دلیل ایجاد آن‌ها و منبع الهام باستانیان برای ایجاد این نقش‌ها وجود ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. اینا همه شیطان پرست بودن وصلام

  2. اصلا ادم نمیتونه اظهار نظر دقیقی کنه جز اینکه ای یه چیزایی بیخبریم

  3. من که اعتقادم اینه تا چند سال دیگه همین مردم میتونن بعد زمانو بکشنن برگردن به عقب