گوشی منعطف سامسونگ

گوشی منعطف سامسونگ گلکسی ایکس ؛ هرآنچه که تا امروز می‌دانیم

درباره گوشی منعطف سامسونگ گلکسی ایکس سال‌ها است اخبار مختلفی شنیده می‌شود، اما میزان آن‌ها طی چند ماه اخیر به اوج رسیده است. از آنجایی که رفته رفته به معرفی گوشی انعطف پذیر سامسونگ نزدیک می‌شویم، بد نیست مروری بر ویژگی‌های آن داشته باشیم.

برخلاف تمامی گوشی های هوشمند که در بهترین حالت انتشار شایعات پیرامون آن‌ها از حدود شش ماه قبل آغاز می‌شود، شایعات پیرامون گوشی منعطف سامسونگ برای چندین سال پیاپی بر سر زبان‌ها قرار دارد. البته گوشی های تاشو، حتی بیست سال قبل نیز وجود داشتند، پس چه چیزی درباره گوشی منعطف سامسونگ اینقدر هیجان‌انگیز است؟

زد تی ای سال گذشته جدیدترین گوشی تاشوی مدرن را معرفی کرد، اما این محصول با گجتی که سال‌ها است منتظر معرفی آن توسط سامسونگ هستیم تفاوت بسیاری دارد. ویژگی اصلی گوشی منعطف سامسونگ توانایی تا شدن نمایشگر آن است، چیزی که در سایر محصولات توسط لولاهای عادی در بدنه اصلی صورت می‌گیرد. از آنجایی که در دنیای نمایشگرها مخصوص صفحه نمایش‌های موبایل، سامسونگ حرف اول را می‌زند، همه نگاه‌ها به منظور ارائه یک تکنولوژی منحصربه‌فرد در این حوزه به همین شرکت دوخته شده است.

گوشی منعطف سامسونگ

رییس بخش موبایل سامسونگ، سال گذشته و یک روز مانده به رویداد معرفی آیفون‌های جدید اعلام کرد گوشی منعطف سامسونگ در سال 2018 رونمایی خواهد شد، اما این پروژه به حدی عظیم است که به تعویق افتادن مجدد آن قابل قبول به شمار می‌آید.

گوشی انعطاف پذیر سامسونگ می‌بایست بارها و بارها مورد آزمایش قرار بگیرد، تا از آماده بودن به منظور تبدیل شدن به یک محصول تجاری اطمینان حاصل شود. در این مطلب بر اساس اخبار و شایعاتی که تا امروز پیرامون این گوشی شنیده‌ایم، به یک جمع‌بندی درباره آن خواهیم رسید.

چرا یک گوشی باید منعطف باشد؟

ویدیوی بالا در سال 2014 توسط سامسونگ منتشر شد و ایده جاه‌طلبانه آن برای ارائه دستگاهی مجهز به یک نمایشگر انعطاف پذیر را نشان داد.

امروز کاربران کارهای بسیار زیادی با استفاده از گوشی هوشمندشان انجام می‌دهند. مشاهده ویدیو در یوتیوب و یا تماشای فیلم سینمایی به صورت عادی، مراجعه به وب سایت‌های خبری و مرور اخبار در دسته‌بندی‌های دلخواه، مرور ایمیل‌ها، ارتباط مداوم با دوستان به وسیله پیام‌رسان‌ها، ویرایش عکس و دیگر موارد، تنها بخشی از اعمالی هستند که دائما به وسیله گوشی هوشمند خود انجام می‌دهیم.

بدون شک انجام تمامی این اعمال درون یک دستگاه دارای نمایشگر لمسی بزرگ، راحت‌تر خواهد بود. ویرایش عکس و یا تایپ کردن متن، مشاهده ویدیو و مخصوصا وب‌گردی، بدون هیچ تردیدی در تبلت‌ها لذت‌ بخش‌تر است، اما چرا کاربران نسبت به این گجت‌ها دید خوبی ندارند؟ جابه‌جا کردن وسیله‌ای به بزرگی تبلت دردسرساز بوده و مکالمه با آن حین قرار دادنش بر روی گوش بسیار خنده‌دار (و البته خطرناک) است.

گوشی منعطف سامسونگ

سامسونگ محصولات سری نوت را با هدف از بین بردن این مشکل ارائه کرد. نخستین گلکسی نوت در سال 2011، مجهز به نمایشگری 5.3 اینچی معرفی شد، در حالی که در همان زمان اغلب گوشی های هوشمند دارای نمایشگرهای 3 الی 4 اینچی بودند.

گلکسی نوت یک تبلت نبود و کاربران می‌توانستند همچون یک گوشی عادی آن را در جیبشان قرار بدهند، اما تجربه‌ای بسیار متفاوت از تماشای فیلم و وب‌گردی در اختیارشان قرار می‌داد. بعد از آن رفته رفته شاهد افزایش محبوبیت فبلت‌ها بودیم. گوشی منعطف سامسونگ نیاز ذکر شده کاربران را بسیار بهتر از محصولات سری نوت برطرف خواهد کرد.

این گجت در حالت عادی یک گوشی به مراتب کوچک‌تر از محصولات سری نوت است، اما بعد از باز شدن ابعادی بزرگ‌تر از آن‌ها خواهد داشت. به همین دلیل کاربر می‌تواند بسته به نوع نیاز (برقراری تماس و یا مشاهده ویدیو)، از آن در حالت‌های مختلف استفاده کند.

طراحی گوشی منعطف سامسونگ چگونه خواهد بود؟

یک پتنت به ثبت رسیده توسط سامسونگ در اولین ماه سال 2017، یک گوشی دارای نمایشگر 5 اینچی را نشان داد که قادر بود بعد از باز شدن، یک نمایشگر 7 اینچی در اختیار کاربر قرار بدهد. صفحه نمایش از قسمت خارجی گوشی قابل تا شدن بود.

پس زمانی که گوشی را تا کرده و در حالت کوچک شده قرار می‌دهید، هر دو قسمت نمایشگر در دو طرف دستگاه قابل مشاهده خواهند بود. در این صورت مطمئنا یکی از این قسمت‌ها صفحه نمایش اصلی محسوب می‌شود. احتمالا سامسونگ برای مورد دیگر، کاربردهای ویژه‌ای همچون نمایشگر نوتیفیکیشن‌ها در نظر خواهد گرفت. البته بعید نیست قسمت دوم تا پیش از باز شدن مجدد دستگاه کاملا خاموش بماند.

گوشی منعطف سامسونگ

تا امروز پتنت‌های زیادی از گجت‌های تا شونده و منعطف سامسونگ رویت شده است، اما محصول دارای چنین سبک طراحی به زودی معرفی نخواهد شد. بر اساس گفته‌های رییس بخش موبایل سامسونگ، تکنولوژی به کار رفته در محصول مربوط به این پتنت بسیار پیچیده بوده و بازار موبایل در حال حاضر قادر به پذیرش آن نیست. به همین دلیل این شرکت ابتدا یک گوشی هوشمند دارای قابلیت تا شدن از داخل را معرفی می‌کند.

درباره محصولی با توانایی تا شدن از داخل (برخلاف مدل قبلی) نیز تاکنون چندین پتنت رویت شده است. سامسونگ در نمایشگاه CES 2018، پشت درهای بسته نمونه‌های اولیه محصول دارای قابلیت تا شدن از داخلی و همچنین از بیرون (دو گجت جداگانه) را به برخی کاربران خاص نمایش داد. گوشی منعطف سامسونگ با توانایی تا شدن از داخل، دارای دو نمایشگر 3.5 اینچی در داخل و یک صفحه نمایش 3.5 اینچی در قسمت بیرونی است که برای نمایش اطلاعات پایه‌ای و همچنین نوتیفیکیشن‌ها حین بسته بودن گوشی کاربرد دارد. در زمان باز کردن دستگاه، با گجتی تقریبا هم‌اندازه با گلکسی نوت 8 رو به رو خواهیم شد.

گوشی منعطف سامسونگ

پس یک گوشی منعطف سامسونگ در حالت باز شده به جای تبلت، تبدیل به یک فبلت خواهد شد. به همین دلیل در مقایسه با مدل قبلی، در زمان تا شدن نیز اندازه کوچکتری دارد.

با توجه به طرح‌های دیده شده، مدل دارای قابل تا شدن از داخل یک گوشی هوشمند به شمار می‌رود، در حالی که مدل دارای قابلیت تا شدن از بیرون، که تا عرضه آن زمان زیادی باقی مانده است، ترکیبی از یک گوشی و تبلت خواهد بود.

جزییات بیشتر درباره گوشی منعطف سامسونگ

بر اساس پتنتی که در اوایل سال جاری میلادی رویت شد، سامسونگ مشغول توسعه یک تکنولوژی شبیه به 3D تاچ برای گوشی انعطاف پذیر خود است. بر اساس اسناد این پتنت، سنسورهای حساب به فشار زیر نمایشگر منعطف یک دستگاه الکترونیکی قرار می‌گیرند. امیدواریم همانند نمونه به کار رفته در گلکسی اس 8، این تنها یک دکمه هوم ساده و حساس به میزان فشار نباشد.

گوشی منعطف سامسونگ

گوشی منعطف سامسونگ یک محصول خاص خواهد بود، به این معنی که قیمت بسیار بالایی برای آن تعیین شده و در تعداد بسیار محدود عرضه خواهد شد. البته با گذشت زمان و ساده‌تر شدن فرآیند تولید انبوه قطعات برای سازنده، قیمت‌ها کاهش پیدا کرده و گوشی انعطاف پذیر سامسونگ در بازارهای بیشتری قابل خریداری خواهد بود. بعد از معرفی گوشی نوت اج نیز چنین اتفاقی رخ داد. این محصول ابتدا تنها در بازارهای آمریکا و کره جنوبی وجود داشت، اما رفته رفته کاربران سراسر جهان قادر به خرید آن شدند.

گوشی منعطف مخصوص گیمرها!

دو مدل تا شونده از داخل و بیرون، تنها محصولاتی نیستند که سامسونگ مشغول توسعه آن‌ها است. بر اساس یکی دیگر از پتنت‌های مشاهده شده، یک گوشی منعطف سامسونگ با هدف جذب گیمرها عرضه خواهد شد. در این گوشی متشکل از دو قسمت، نیمی از نمایشگر به منظور نمایش محتوا و نیمی دیگر به عنوان کنترلر مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

گوشی منعطف سامسونگ

در یکی دیگر از پتنت‌ها شاهد محصولی تا شونده همانند مچ بند بودیم! این گجت را می‌توان همانند یک ساعت هوشمند دور دست انداخت. نباید فراموش کرد ثبت اختراع و مشاهده یک پتنت، الزامی برای تولید آن در قالب یک محصول تجاری ایجاد نمی‌کند، به همین دلیل بعید نیست از بین چند پتنت رویت شده، در نهایت تنها شاهد یک گوشی منعطف سامسونگ باشیم.

گوشی منعطف سامسونگ

اسم محصول و زمان عرضه

متاسفانه درباره این دو موضوع نمی‌توان به طور دقیق صحبت کرد. از مدت‌ها قبل، گوشی منعطف سامسونگ را با نام گلکسی ایکس می‌شناسند، اما مشخص نیست این نام متعلق به کدام یک از پتنت‌های رویت شده در بالا خواهد بود. در چند سند دیگر نام سامسونگ وینگ نیز دیده شده که احتمالا متعلق به چنین محصولی است.

برخی عقیده دارند حداقل یکی از گجت‌های انعطاف پذیر سامسونگ تا پیش از انتهای سال 2018 رونمایی خواهد شد. برخی بسیار خوشبینانه‌تر عمل کرده و زمان معرفی آن را تابستان امسال، همزمان با رونمایی گلکسی نوت 9 متصور شده‌اند. با این حال طبق گفته‌های رییس بخش موبایل، به خاطر برخی مشکلات پدید آمده، معرفی اولین محصول منعطف تا سال 2019 به تعویق افتاده است. اما در خوشبینانه‌ترین حالت، تا 9 ماه دیگر نخستین گوشی منعطف سامسونگ را مشاهده خواهیم کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

13 دیدگاه

  1. انعطاف تو یه گوشی منطق اقتصادی خوبی نداره

  2. مال اپلم تو سا 2020 عرضه میشه

  3. هنوز یکم زوده واسه این نوع گوشی ها.

  4. این مسخره بازیا چیه والا من که خوشم نمیاد

  5. این مدل گوشی ها رو سونی بهتر میزنه

    • روی جه حسابی اینو میگی؟

    • سونی سمت این غرتی بازیا نمیره

    • دقیقأ میخواستم همینو بگم ولی میدونم سن بالاترها ک دیدن سونی چ تکنولژی و خلاقیتی داره بهتر درک میکنن تا دوستانی ک بخاطر سنشون فقط تکنولژی رو توی گوشی هواوی یا سامسونگ دیدن.مطمئن باشید اگه قرار باشه تموم برندها توی 1 تاریخ مشخصی این گوشی رو رونمایی کنن،سونی بااختلاف جلوترِ.فقط کافیه واقعأ بخواد و روش زوم کنه.ربطی ب تعصب نداره این حرفم.با لوازم سونی کار کرده باشید متوجه میشید

  6. واقعا فروش هم میره این موبایلا؟!