واردات غیر قانونی

واردات غیر قانونی بیش از 15 هزار خودرو به ایران در زمان بسته بودن ثبت سفارش

نایب رئیس انجمن واردکنندگان خودرو از واردات غیر قانونی بیش از 15 هزار دستگاه خودرو به کشور در زمان بسته بودن سایت ثبت سفارش خودروهای وارداتی و رانت و فسادهای ایجاد شده در این زمان خبر داد.

فرهاد احتشام زاده، نایب رئیس انجمن واردکنندگان خودرو در واکنش به صحبت‌های رئیس سازمان توسعه تجارت مبنی بر این که در سال گذشته و در زمان بسته بودن ثبت سفارش، 6 هزار و 400 دستگاه به صورت غیر قانونی وارد کشور شده، گفت ایشان واردات غیر قانونی خودرو را تایید کرده‌اند، اما عددی که ما داریم بسیار بیشتر از این مقدار است و طبق اطلاعات ما در زمان بسته بودن سایت ثبت سفارش خودروهای وارداتی، بیش از 15 هزار دستگاه خودرو به صورت غیر قانونی وارد ایران شده است.

واردات غیر قانونی خودرو با رانت و فساد

احتشام زاده در ادامه اظهار کرد این اتفاق عجیبی است که رخ داده و مشکل اینجاست که وقتی ثبت سفارش به صورت غیر قانونی بسته می‌شود، رانت و فساد ایجاد می‌شود. البته نباید تعجب کرد که چرا این اتفاق رخ داده، بلکه باید سیستم‌ها را ارتقا و اخلاق‌مداری را توسعه داد.

نایب رئیس انجمن واردکنندگان خودرو در مورد این که آیا موردی به شما اعلام شده که با پرداخت مبالغی، ثبت سفارش غیر قانونی انجام شده باشد یا خیر گفت:

در این مورد شنیده‌ایم، اما این که چقدر واقعیت دارد مشخص نیست. رقم‌های مختلفی را به ما اعلام کرده‌اند ولی چون مستند نیست نمی‌توانیم در این رابطه صحبت کنیم.

چندی پیش مجتبی خسروتاج، رئیس سازمان توسعه تجارت اعلام کرده بود که در زمان بسته بودن سایت ثبت سفارش خودروهای وارداتی در سال گذشته، حدود 6 هزار و 400 دستگاه خودرو به طور غیر قانونی ثبت سفارش شده و به ایران آمده است. فعالیت سایت ثبت سفارش خودروهای وارداتی در بازه‌ی زمانی تیر تا دی 1396 متوقف شده بود، ولی با این حال به نظر می‌رسد برخی افراد خاص با استفاده از رانت توانسته‌اند خودروهایی را به صورت غیر قانونی وارد کشور کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

6 دیدگاه

  1. خودشون وارد میکنن میدزدن مردم باید افزایش قیمتشونو تحمل کنن

  2. این اقا زاده ها سرشون شلوغ بوده این مدت