تلگرام

فعالیت صنفی و تبلیغاتی در تلگرام ممنوع شد

فعالیت تبلیغاتی در تلگرام ممنوع است. خرم آبادی، دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه، اظهار کرد اگر واحدهای صنفی به فعالیت صنفی یا تبلیغاتی در تلگرام ادامه دهند، وزارت صنعت و مراجع ذی‌صلاح اقدامات قانونی لازم را به عملی می‌آورند.

عبدالصمد خرم آبادی، دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه و معاون قضایی دادستان کل کشور در امور فضای مجازی اعلام کرد فعالیت صنفی در بستر پیام رسان Telegram ممنوع است و واحدهای صنفی و کسب و کارهای اینترنتی باید فعالیت‌های خود را به شبکه‌های اجتماعی داخلی منتقل کنند.

به گفته خرم آبادی، هفته گذشته جلسه‌ای با حضور نمایندگان مرکز ملی فضای مجازی، مرکز امور اصناف و بازرگانی وزارت صنعت، مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، اتاق اصناف ایران، پلیس اماکن ناجا و اتحادیه کسب و کارهای فضای مجازی در معاونت امور فضای مجازی دادستانی کل کشور برگزار شد که در آن، نحوه اجرای بخشنامه مورخ 22 اسفند 1396 نیروی انتظامی در خصوص ممنوعیت فعالیت واحدهای صنفی و تجاری کشور در بستر شبکه‌های اجتماعی بیگانه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

فعالیت واحدهای صنفی در بستر تلگرام جرم است

در این جلسه تاکید شد که فعالیت واحدهای صنفی در بستر تلگرام باعث ذخیره بخش عمده‌ای از داده‌های عظیم (big data) کشور در سامانه‌های رایانه‌ای خارجی و سوءاستفاده بیگانگان از این داده‌ها خواهد شد و با توجه به مجرمانه بودن اقداماتی که موجب دسترسی بیگانگان به داده‌های عظیم کشور می‌شوند، مقرر شد:

1. مسئولان ذی‌ربط در وزارت صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف ایران و اتحادیه‌های امور صنفی به کلیه واحدهای صنفی اعم از کسب و کارهای اینترنتی و غیر اینترنتی سراسر کشور اعلام و ابلاغ کنند «از هرگونه فعالیت تبلیغاتی و خدماتی در پیام رسان فیلتر شده تلگرام اکیدا خودداری کرده و فعالیت‌های خود را به شبکه‌های اجتماعی بومی منتقل کنند».

2. در صورتی که واحدهای صنفی پس از اطلاع‌رسانی به فعالیت صنفی یا تبلیغاتی خود در بستر شبکه اجتماعی تلگرام ادامه دهند، وزارت صنعت، معدن و تجارت و مراجع صنفی اقدامات قانونی لازم به به عمل آورند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

14 دیدگاه

  1. هیچ وقت دولت نتونسته با زور مردم رو وادار به انجام کاری کنه برای مثال چه در زمان رضا شاه که چادر رو از رو سر مردم میکشیدن، چه دولت امروزی که خانم هارو از حقوق شهروندیشون منع میکنه، حجابو اجباری میکنه ، درهای استادیوم رو به روی خانم ها میبنده، ماهواره های مردم از خونه هاشون جمع میکنه، در مسائل پیام رسان ها زورگویی میکنه و… که هیچکدوم اثر بخش نبوده و نخواهد بود و اینها همه از بی خردی نشأت میگیره چون از اشتباهات گذشته درس نمیگیرن و هربار اون هارو تکرار می کنند و فقط باعث سنگ اندازی بر سر راه میشه که مردم ایران خوب بلدن چطور از روی این سنگ ها رد بشن.😏 البته میشه اینطور هم فک کرد که دارن مردمو با این ژنگولک بازیا سرگرم می کنن که حواسمون از کارای کثیفشون پرت شه یا متوجه شون نشیم.

  2. نفس کشیدنم ممنوع
    یه دفعه بریم بمیریم

  3. اینا ما رو میخوتن مجبور به استفاده از پیام رسانهای داخلی کنن . مردم ایرا اجبار را نخواهد پذیرفت

  4. من نمیفهمم چرا اینا سرشونو گذاشتن دیوار فشار میدن

  5. بازم اینا بیکار بودن گفتن یه جلسه بزاریم بعد یه مبلغی از بابت پاداش حضور در جلسه بگیریم

  6. اخه عقلا فضای کاری تو پیام رسانی صورت میگیره که مردم انتخابش کنن ، کی میره تو ی محله ی سوت و کور(پیام رسان داخلی) کاسبی راه بندازه !!
    تازه محله ای که همون ی عده ای ام که داخلش هستن ی قشر مشخصی اند که جز بار هدف نیستند اصلا

  7. دولت بخواد یا نخواد ما تو تلگرام میمونیم💪

  8. باید اینجوری جلوشونو گرفت وگرنه ….

  9. من درآمدم از تلگرامه ادامه میدم ببینم کسی جرئت داره بگه جرمه . ملت بیدار نمیشین؟

  10. didan nemitunan jeloye estefade melat az telegramo begiran , hala bara melat shakh shune mikeshsn, labod farda ham migan harki telegram bere internet nemifrushim behesh, ya salbe emtiyaz mishe!