اچ تی سی یو 12 پلاس

اچ تی سی یو 12 پلاس با چهار سنسور دوربین معرفی شد

اچ تی سی یو 12 پلاس (+HTC U12) طی مراسمی رسمی در تایوان معرفی شد. در ادامه، مشخصات فنی، امکانات، ویژگی‌ها و قیمت اچ تی سی یو 12 پلاس را زیر ذره‌بین خواهیم برد.

اچ تی سی یو 12 پلاس جدیدترین پرچمدار کمپانی محبوب و قدیمی اچ تی سی است که مدیران با معرفی آن امیدوارند از وضعیت بحرانی فعلی خارج شوند. اما آیا این تلفن هوشمند با استقبال کاربران رو به رو خواهد شد؟

طراحی اچ تی سی یو 12 پلاس

بعد از عرضه گوشی +U11 با نمایشگر 18:9، حالا اچ تی سی از این زبان طراحی در نسل جدید نیز استفاده کرده است تا کاربران باز هم با نمایشگری کم‌حاشیه و البته کشیده رو به رو باشند. بر خلاف سایر پرچمداران، اینجا خبری از صفحه نمایش «بدون حاشیه» نیست و هم‌چنان می‌توان حاشیه‌های نسبتا ضخیم را در دو بخش بالایی و پایینی مشاهده کرد. نمایشگر 6 اینچی این تلفن هوشمند باز هم از نوع Super LCD6 با وضوح 1440×2880، نسبت 18:9 و پشتیبانی از HDR10 به دست کاربران می‌رسد. سازندگان برای پنل جلویی از پوشش محافظ گوریلا گلس 5 و برای پنل پشتی، از پوشش گوریلا گلس 3 بهره برده‌اند تا مقاومت دستگاه در برابر عناصر خارجی به حداکثر برسد.

یکی از موارد قابل توجه در طراحی اچ تی سی یو 12 پلاس، وجود دوربین دوگانه در هر دو بخش پشتی و جلویی است. این در حالی‌ست که پرچمدار سال گذشته اچ تی سی با دوربین پشتی 12 اصلی و دوربین دوم 8 مگاپیکسلی عرضه شده بود. به علاوه، HTC با استفاده از طراحی Liquid Surface، نمایش افکت سه‌بعدی روی بدنه پشتی با تابش نور از زاویه‌های مختلف را امکان‌پذیر کرده است. به این موارد باید اسکنر اثر انگشت پشتی، استاندارد IP68 به منظور مقاومت در برابر آب و گرد و غبار و همین‌طور یو اس بی نوع C در بخش پایینی را اضافه کرد تا ما با پرچمداری تمام‌عیار رو به رو باشیم.

اچ تی سی یو 12 پلاس

مشخصات فنی اچ تی سی یو 12 پلاس

همانند بسیاری از پرچمداران امروزی، گوشی جدید اچ تی سی نیز به سخت افزاری قدرتمند مجهز شده است تا دستورات کاربران در سریع‌ترین زمان ممکن انجام شود. بدین منظور، سازندگان از تراشه اسنپدراگون 845 با پردازنده هشت هسته‌ای 2.6 گیگاهرتزی به عنوان قلب تپنده دستگاه استفاده کرده‌اند و علاقه‌مندان می‌توانند گوشی U12 پلاس را با 6 گیگابایت رم و 64 یا 128 گیگابایت حافظه داخلی خریداری کنند. اگرچه اینجا خبری از نسخه 256 یا 512 گیگابایتی نیست، ولی می‌توان فضای ذخیره‌سازی را به کمک کارت حافظه میکرو اس دی تا حداکثر 2 ترابایت افزایش داد.

به لطف بهره‌گیری از اندروید 8.0 اوریو و رابط کاربری HTC Sense، کاربران می‌توانند از آخرین امکانات نرم افزاری سیستم عامل گوگل استفاده کنند. لبه‌های حساس به فشار در قالب نسل دوم سیستم تعاملی اج سنس باز هم در انتظار کاربران است. این قابلیت به شما اجازه می‌دهد تنها با فشردن لبه‌های دستگاه، اپلیکیشن ها را باز کرده و یا دستورات مختلف را انجام دهید. در نهایت، اچ تی سی یو 12 پلاس از یک باتری 3500 میلی‌آمپر ساعتی قدرت می‌گیرد. اچ تی سی می‌گوید به واسطه پشتیبانی از نسخه 3.0 سیستم شارژ سریع، این تلفن هوشمند ظرف 35 دقیقه، تا 50 درصد شارژ می‌شود.

دوربین اچ تی سی یو 12 پلاس

امروزه بسیاری از گوشی های بازار با سیستم دوربین دوگانه به دست کاربران می‌رسند، اما این اولین باری است که HTC از چنین سیستمی در پرچمدار خود استفاده می‌کند. دوربین پشتی +HTC U12 از یک سنسور 12 مگاپیکسلی با لنز f/1.75 و یک سنسور 16 مگاپیکسلی تله فوتو با لنز f/2.6 تشکیل شده و به کاربران اجازه می‌دهد تصاویر را با دقتی بسیار بالا ثبت کنند. به علاوه، خریداران از قابلیت‌هایی همچون زوم دو مرحله‌ای اپتیکال، امکان ثبت تصاویر با افکت بوکه و استیکرهای واقعیت افزوده برخوردار خواهند شد تا لذت عکاسی با این گوشی دوچندان شود.

اچ تی سی همچنین با اضافه کردن قابلیت ضبط ویدیوهای 1080p با نرخ بالای 240 فریم بر ثانیه، خلق ویدیوهای صحنه آهسته با وضوحی بسیار بالا را امکان‌پذیر کرده است.

پرچمدار امسال تایوانی‌ها در بخش جلویی هم میزبان دوربین دوگانه 8+8 مگاپیکسلی با گشودگی دریچه دیافراگم خواهد بود تا عاشقان سلفی مشکلی در ثبت لحظه‌های خاطره‌انگیز خود نداشته باشند. این سیستم علاوه بر ثبت تصاویر بوکه، از استیکرهای واقعیت افزوده هم پشتیبانی می‌کند.

اچ تی سی U12 پلاس در سه رنگ مختلف مشکی (Ceramic Black)، قرمز (Flame Red) و آبی (Translucent Blue) به فروش خواهد رسید. در ادامه می‌توانید عکس‌های بیشتری از این اسمارت فون را تماشا کنید.

تصاویر اچ تی سی یو 12 پلاس

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. بهترین گوشی اندرویدی دنیا

  2. خب این چهار سنوسر بودنو دیگه خزش کردنن