گزینه Mute در اینستاگرام

کاربرد گزینه Mute در اینستاگرام چیست و چگونه آن را فعال کنیم؟

تا چند هفته دیگر کاربران شاهد حضور گزینه Mute در اینستاگرام خواهند بود. اما آیا می‌دانید این قابلیت چیست و چه کاربردی دارد؟ ما در ادامه به بررسی آن خواهیم پرداخت.

اینستاگرام سرانجام از یک قابلیت جدید پرده برداری کرد تا به کاربران اجازه دهد خود تصمیم بگیرند پست‌های کدام کاربران را در بخش فید ببینند و یا نبینند. طی هفته‌های پیش رو، با گزینه Mute در اینستاگرام شما قادر خواهید بود تا پست‌ها و استوری‌های کاربران مشخصی را بدون آن که نیازی به آنفالو کردن آن‌ها باشد و یا متوجه آن شوند، از بخش فید حساب خود حذف کنید.

فیس بوک سالیانی است که چنین گزینه‌ای را به کاربرانش ارائه می‌کند و اسنپ چت نیز یکی دیگر از سرویس‌های محبوب است که با دریافت به روزرسانی در اوایل سال 2018 این قابلیت را دریافت کرد.

مزیت آشکار یک ویژگی مانند گزینه Mute در اینستاگرام ، پیامدهای اجتماعی را کاهش می‌دهد. کاربران اینستاگرام اینگونه دیگر در معرض از دست دادن فالوور های خود نخواهند بود یا دیگر شما افرادی که پست‌های زیادی را منتشر می‌کنند، آنفالو نمی‌کنید. همچنین این می‌تواند فید سازگارتری را برای شما بسازد تا بتوانید به طور مثال پست‌هایی انحصارا مربوط به مد، اخبار و یا حیوانات خانگی را در صفحه فید خود مشاهده کنید.

اینستاگرام اخیرا این قابلیت را با الگوریتم تازه‌ای آزمایش کرده است تا تلاش کند بهترین روش را برای تصمیم گیری این که کدام استوری‌ها در بالای صفحه فید ما به نمایش درآیند، پیدا کند. اما توجه داشته باشید که در روش کوتاه مدت، نسبت به آنچه که شما فالو می‌کنید، این به روزرسانی علاقه‌مندی‌های شما را شناسایی می‌کند و به همان میزان کنترل بر روی فید را در اختیارتان قرار می‌دهد.

فعالسازی گزینه Mute در اینستاگرام

زمانی که شما در پست شخصی قرار دارید و نمی‌خواهید دیگر آن را در فید ببینید، دکمه‌ی سه نقطه افقی از بالای سمت راست صفحه (درست روبروی نام فرد) را انتخاب کنید تا گزینه Mute را درست زیر Unfollow مشاهده کنید.

گزینه Mute در اینستاگرام

شما باید توجه داشته باشید که در این جا گزینه‌های پیش روی شما محدود هستند. اگر می‌خواهید استوری‌های شخصی را مخفی کرده، اما همچنان پست‌های آن را مشاهده کنید هیچ راهی پیش روی شما نیست، باید به حساب کاربری فرد بروید و از آنجا تنظیمات را انجام دهید

از طریق پروفایل یک کاربر، روند کار تقریبا یکسان خواهد بود. تنها تفاوت این است که پس از انتخاب گزینه Mute شما یک گزینه به نام Mute story را نیز مشاهده خواهید کرد.

گزینه Mute در اینستاگرام

درست همانند قابلیت unfollow در فیس بوک و do not disturb در اسنپ چت، حتی اگر پروفایل شخص Private هم باشد شما می‌توانید به پروفایل او سر زده و استوری ها و پست های وی را به صورت دستی مشاهده کنید. پس شما همچنان یکدیگر را به صورت فالو شده در اینستاگرام دارید، اما فقط دیگر نمی‌توانید فعالیت‌های وی را در همان لحظه که انجام می‌شوند ببینید.

و اگر تفکر شما تغییر کرد، همیشه می‌توانید اکانت فرد مورد نظر را unmute کنید و طبق روال سابق پست ها و استوری های وی را در صفحه فید ببینید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

8 دیدگاه

  1. چطوری از حالت بی صدا پست رو در بیاریم ، استوری رو میدونم ولی پست رو نمیدونم

  2. اما برای من یه طوری دیگس بعد از مدتی خود به خود از حالت میوتی درمیاد مگه میشه اینطوری

  3. اینستامو آپدیت کردم ولی این گزینه رو برای من نشون نمیده،کسی میدونه چرا؟؟؟

  4. این اینستا هم باید فیلتر کنیم

  5. قابلیتیه که مدتها منتظرش بودم