وان پلاس 6

تصاویر کالبدشکافی وان پلاس 6 را تماشا کنید

کالبدشکافی وان پلاس 6 (OnePlus 6) میزان تعمیرپذیری این گوشی هوشمند را به ما نشان داد. آیا بعد از خرید گوشی وان پلاس 6 به عنوان یکی از بهترین و ارزشمندترین پرچمداران اندرویدی، می‌توان از بابت هزینه‌های تعمیرات احتمالی آن خاطر جمع بود؟

به تازگی عکس‌هایی از کالبدشکافی وان پلاس 6 منتشر شده که نشان می‌دهد تعمیر این گوشی کار ساده‌ای نیست. پس گوشی OnePlus 6 از نظر تعمیرپذیری، همانند بسیاری از پرچمداران کنونی بازار، نمره خوبی نمی‌گیرد.

گوشی وان پلاس 6 در ادامه طراحی بدون حاشیه پرچمداران پیشین این شرکت، ظاهر بسیار زیبایی دارد. یکی از دلایل زیبایی بی‌نظیر این گوشی، پنل پشتی شیشه‌ای آن محسوب می‌شود. با این حال، همین پنل زیبا یک مشکل اساسی را نیز ایجاد کرده است. بر اساس کالبدشکافی وان پلاس 6 که به تازگی توسط تیم iFixit انجام شده است، پنل پشتی شیشه‌ای دستگاه، کار تعمیر آن را بسیار دشوار می‌کند.

اما نباید مزایای طراحی این گوشی را فراموش کرد. به عنوان نمونه پنل پشتی وان پلاس 6، در مقایسه با سایر گوشی های هوشمندی که دارای پنل پشتی شیشه‌ای هستند، راحت‌تر از بدنه اصلی جدا می‌شود. دلیل اصلی آن را باید در کابل متصل‌کننده حسگر اثر انگشت پیدا کرد که طول تقریبا بلندتری دارد.

کالبدشکافی وان پلاس 6

یکی دیگر از ویژگی‌های گوشی که با کالبدشکافی وان پلاس 6 مشخص شد این است که اگرچه پنل پشتی به سختی جدا می‌شود، اما بعد از پشت سر گذاشتن این مرحله، باتری در مقایسه با دیگر گوشی های هوشمند دارای باتری غیر قابل تعویض توسط کاربر، خیلی راحت‌تر جدا خواهد شد. باتری معمولا اولین قطعه‌ای است که در گوشی های هوشمند کارایی مناسبش را از دست می‌دهد، اما متاسفانه کاربران به دلیل هزینه‌بر بودن تعویض آن در دستگاه‌های دارای باتری غیر قابل تعویض توسط خود، قید این کار را می‌زنند.

برای دست پیدا کردن به مادربورد می‌بایست ده پیچ را باز کرد. از آنجایی که همه آن‌ها از نوع پیچ‌های فیلیپس هستند، هیچ نگرانی از بابت باز کردنشان وجود نخواهد داشت. حین باز کردن گوشی متوجه عایق‌های قرار گرفته درون آن به منظور جلوگیری از نفوذ آب خواهید شد. وان پلاس 6 یک گوشی مقاوم در برابر نفوذ آب، که بتوان آن را همراه خود به زیر آب برد نیست، اما به ادعای شرکت سازنده، در برابر پاشش آب، بارش باران و یا افتادن درون ظرفی از آب با عمق کم، از خود مقاومت نشان داده و آسیب نمی‌بیند.

کالبدشکافی وان پلاس 6

با وجود مزایایی که در اینجا بر اساس کالبدشکافی وان پلاس 6 به آن پی بردیم، یک مشکل اساسی حین نیاز به تعویض نمایشگر AMOLED گوشی بروز می‌کند. این پنل به وسیله نوعی چسب مخصوص، محکم در سر جایش میخکوب شده است، به همین دلیل نمی‌توان آن را به منظور عوض کردن به راحتی جدا کرد.

تیم iFixit در نهایت بعد از کالبدشکافی وان پلاس 6، از نظر تعمیرپذیری امتیاز 5 را از 10 نمره به آن داد که نشان می‌دهد تعویض قطعات داخلی گوشی کار راحتی نیست. این در حالی است که وان پلاس 5 و 5 تی امتیاز 7 را در همین زمینه دریافت کرده بودند. نباید فراموش کرد در بازار گوشی های هوشمند، محصولاتی وجود دارند که امتیاز تعمیرپذیری آن‌ها 1 و یا حتی 0 است! سایر تصاویر کالبدشکافی وان پلاس 6 را می‌توانید در گالری زیر مشاهده کنید.

تصاویر کالبدشکافی وان پلاس 6

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. این قطعات درجه سه چیه استفاده کردن توش