دوربین هواوی پی 20 پرو

دوربین هواوی پی 20 پرو با استفاده از هوش مصنوعی، محیط را درک می‌کند

دوربین هواوی پی 20 پرو (Huawei P20 Pro) با بهره‌گیری از هوش مصنوعی هواوی قادر است چیزهایی که می‌بیند را بفهمد و درک کند و تجربه جدیدی از عکاسی و فیلم‌برداری را به کاربران خود ارائه دهد. در ادامه با ویژگی‌های دوربین گوشی های سری هواوی پی 20 آشنا می‌شوید.

در چند ماه گذشته، طیف رو به افزایشی از شرکت‌های فعال در زمینه تولید گوشی های همراه، به صف رقابت تولید محصولات مجهز به هوش مصنوعی، که مانند طوفان در حال پیمودن دنیاست، اضافه شده‌اند و برای تعداد بیشتری از مشتریان، هوش مصنوعی به یک گزینه جذاب تبدیل شده است.

هوش مصنوعی (AI) به عنوان تحولی در تاریخ گوشی های هوشمند، امکان یادگیری از تجربه‌ها و پیاده‌سازی فرایندهایی شبه انسانی را از طریق پردازش داده‌ها، برای گوشی های هوشمند میسر ساخته است. اضافه شدن هوش مصنوعی به گوشی های هوشمند، نه تنها به بهبود قابلیت‌ها و امکانات این محصولات منجر شده، بلکه تغییراتی را در زندگی ما ایجاد کرده و تجربه ما را نیز دستخوش تغییر و تحول ساخته است.

با افزایش مشابهت گوشی های هوشمند در بخش طراحی و عملکرد، شرکت‌های تولیدکننده، به عکاسی به عنوان ابزاری برای متمایز کردن محصولات خود از رقبا، متمایل شده‌اند. امروزه، تجربه استفاده از دستگاه‌های الکترونیکی همراه، رفته رفته به فرایندی بصری در تعامل با مشتریان، به ویژه نسل جوان و نسل زد یا همان Generation Z (کاربرانی که در حوالی سال 2000 میلادی به دوران بلوغ جوانی می‌رسند) که از گوشی های هوشمند خود برای گرفتن عکس و ویدیو استفاده کرده یا روایت زندگی خود را در شبکه‌های اجتماعی بیان می‌کنند، تبدیل شده است.

هواوی به عنوان برندی که همواره به نیازهای مشتریان توجه داشته، از بخش تحقیق و توسعه قدرتمند خود در زمینه هوش مصنوعی استفاده کرده تا دوربین هواوی پی 20 پرو (Huawei P20 Pro) به قابلیت‌های توسعه یافته بر پایه این تکنولوژی مجهز شده و عکس‌برداری حرفه‌ای را برای همه، حتی عکاسان تازه‌کار، ممکن سازد.

دوربین مجهز به هوش مصنوعی، همه را عکاس حرفه‌ای می‌کند

دوربین گوشی های هوشمند سری هواوی پی 20 با بهره‌گیری از هوش مصنوعی می‌تواند آنچه مشاهده می‌کند را فهمیده و درک کند. با بهره‌گیری از Master AI (نسل جدید و پیشرفته‌تر هوش مصنوعی هواوی)، امکان تشخیص بیش از 500 سوژه در 19 دسته شامل غذا، حیوانات خانگی، متن و گل و در نهایت انتخاب بهترین حالت برای به ثبت رساندن تصاویر جذاب، فراهم شده است.

دوربین سه‌گانه ساخت Leica این محصول، از یک سنسور RGB (رنگی) 40 مگاپیکسلی، یک سنسور مونوکروم (سیاه و سفید) 20 مگاپیکسلی و یک سنسور 8 مگاپیکسلی با لنز تله فوتو (برای درک بهتر از عمق میدان و فاصله از سوژه) تشکیل شده که در کنار مشخصه گشودگی دیافراگم به ترتیب‌ f/1.8 ، f/1.6 و f/2.4 در این دوربین‌ها، ثبت تصاویر با جزئیات غنی را در هر نور محیطی ممکن کرده است.

دوربین هواوی پی 20 پرو

علاوه بر این، دوربین هواوی پی 20 پرو از تکنولوژی «پایدار کننده تصویر با هوش مصنوعی» یا Artificial AI Image Stabilization برای به ثبت رساندن تصاویر و ویدیوهایی بدون تار شدن یا لرزش، از سوژه‌های در حال حرکت، آن هم روی دست و بدون نیاز به استفاده از سه پایه، بهره می‌برد. دوربین جلویی 24 مگاپیکسلی، امکان به ثبت رساندن تصاویری با جزئیات واضح و رنگ‌های زنده و درخشان را حتی در شرایط محیطی با نور محدود فراهم می‌کند. استفاده از زیباسازی به واسطه هوش مصنوعی (AI Beautification) نیز نورپردازی سه‌بعدی پرتره را به همراه اعمال تنظیمات بهینه برای دست‌یابی به چهره‌ای که با حفظ ظرافت‌ها نسبت به پس‌زمینه کاملا مشخص شده، رنگ پوستی روشن و شفاف و در نتیجه همه آن‌ها سلفی‌هایی پرنور و گیرا فراهم می‌کند.

در شرایط محیطی با نور محدود، دوربین هواوی پی 20 پرو ، تجربه شگفت‌انگیزی را به عنوان یک دوربین موبایلی با بیشترین حساسیت نوری در میان محصولات حاضر در بازار، ارائه می‌دهد؛ این به معنای ثبت تصاویر در نور محیطی کم با مقدار ISO تا 102400 و تولید عکس‌هایی با جزئیات واضح‌تر، رنگ‌های روشن‌تر و نویز کم‌تر است. HUAWEI P20 Pro اولین گوشی هوشمند هواوی است که از لنزهای جدید تله فوتو 3 ایکس (VARIO-SUMMILUX-H 1:1.6-2.4/27-80ASPH) برای بهبود قابلیت‌های بزرگنمایی تا 5 برابر و به ثبت رساندن تصاویر زیبا با رنگ‌های زنده و جزئیات واضح بهره می‌برد.

بالاترین امتیاز برای دوربین هواوی پی 20 پرو

در پرتو استفاده از این المان‌ها، دوربین هواوی پی 20 پرو موفق شده بالاترین امتیاز به ثبت رسیده در تاریخ مرجع مشهور DxOMark را به عنوان منبع پیشتاز در زمینه سنجش مستقل کیفیت تصاویر و رتبه‌بندی گوشی های هوشمند، دوربین و لنز به خود اختصاص دهد.

دوربین‌های موبایلی مجهز به هوش مصنوعی، مد چشمگیر آینده

اگرچه عکس‌برداری بر پایه استفاده از هوش مصنوعی همچنان در مراحل ابتدایی قرار دارد، جذب طیف زیادی از مشتریان را به همراه داشته زیرا به جابه‌جایی مرزهای ترسیم شده برای آنچه در محدوده توانایی دوربین یک گوشی هوشمند شاهد هستیم، کمک کرده است. این تحولات، به عنوان پیش‌رانه‌ای قابل توجه برای طیف زیادی از تجربه‌های آتی، همچنان مورد توجه قرار خواهند گرفت.

علاوه بر این، شاهد ابزارهایی هستیم که روزگاری تنها برای حرفه‌ای‌های بازار، رزرو شده بود و حالا دموکراتیزه شده‌ و در دسترس همه قرار گرفته‌اند. به عنوان مثال، هواوی در همکاری با برنامه‌های تلویزیونی پر بیننده در کشورهای حوزه خلیج فارس، از دوربین سه‌گانه استثنایی 40 مگاپیکسلی Leica مجهز به تکنولوژی هوش مصنوعی (AI) هواوی پی 20 پرو، به همراه قابلیت AI Night برای عکس‌برداری بهتر در شب، بزرگنمایی هیبریدی 5 برابری (5X Hybrid Zoom) و نورپردازی سه بعدی پرتره برای به ثبت رساندن تصاویر فوق‌العاده با جزئیات استثنایی، وضوح عالی و رنگ‌های پرطراوت استفاده کرده و آن را برای فیلم‌برداری این برنامه ها در اختیار تولید کنندگان آنها قرار داده است.

دوربین هواوی پی 20 پرو

دوربین های گوشی هوشمند رفته رفته به مغزهای متفکر مجهز می‌شوند تا در نتیجه آن، هوشمندتر شوند. نقش آن‌ها دیگر به ثبت تصاویر زیبا محدود نمی‌شود. دوربین گوشی های هوشمند، با استفاده از تکنولوژی هوش مصنوعی، قادر به کشف دنیا بوسیله درک و شناخت محیط خواهند بود و تحولی جدید را در عکاسی به همراه آورده تا به بازطراحی تجربه‌های ما و تحت تاثیر قراردادن راه و رسم زندگی ما منجر شوند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

5 دیدگاه

  1. کدوم دوربین همچین قابلیت هایی را داره؟؟؟

  2. فکرکنم این دفعه سوم این سوال رومیکنم دلیله واردنشدن این گوشی به ایران چیه شاید هم هیچ وقت نیاد وچینیها فقط برای خودشون واروپاساخته باشن

  3. متاسفانه من این سوال رو باید تکرار کنم دلیله اینکه این گوشی هنوز وارده ایران نشده چیه شایدم چینیها فقط برای خودشون تولید کردن