تکنولوژی هواوی

فایل سیستم EROFS به عنوان بخشی از تکنولوژی ترسناک هواوی معرفی شد!

فایل سیستم EROFS توسط هواوی معرفی شد. انتظار می‌رود این فایل سیستم جدید به عنوان روشی تازه برای ذخیره سازی و خواندن فایل‌ها در سیستم عامل لینوکس، بخشی از پروژه تکنولوژی ترسناک هواوی باشد که از مدت‌ها قبل درباره آن صحبت‌هایی شنیده می‌شود.

از مدت‌ها قبل اخباری به گوشی می‌رسد که هواوی به زودی یک تکنولوژی کاملا خاص و منحصربه‌فرد معرفی خواهد کرد. این فناوری به حدی متفاوت و پیچیده است که ارزش آن حدود 10 میلیارد دلار خواهد بود. مدیر عامل هواوی چندی پیش اعلام کرد این شرکت چینی، در سال جاری چند فناوری خاص را معرفی می‌کند. فایل سیستم EROFS نیز احتمالا یکی از آن‌ها است.

نکته جالب اینجاست که مدیر عامل شرکت، از تکنولوژی جدید هواوی با عنوان «بسیار ترسناک» یاد می‌کند که نشان‌دهنده پیشرفته بودن آن است. این شرکت به تازگی فایل سیستم EROFS را معرفی کرده است که انتظار می‌رود بخشی از تکنولوژی ترسناک هواوی باشد.

ارائه فایل سیستم EROFS

یکی از مهندسان هواوی به تازگی مجموعه‌ای از فایل سیستم فقط خواندنی جدید لینوکس (EROFS) را در وب سایت جامعه بزرگ متن باز (Open Source Community) قرار داده است که به عنوان یک فایل سیستم فقط خواندنی (Read-Only) پیشرفته محسوب می‌شود.

فایل سیستم EROFS

گفتنی است فایل سیستم EROFS در اولین مراحل توسعه قرار دارد. تفاوت اصلی این فایل سیستم با دیگر انواع مشابه آن که تنها دارای قابلیت خوانده شدن دارند، بهبود الگوریتم‌های فشرده‌سازی به منظور صرفه‌جویی در حافظه و همچنین افزایش سرعت و عملکرد است. هنوز مشخص نیست فایل سیستم EROFS چه زمانی به هسته لینوکس اضافه خواهد شد. همچنین ارتباط داشتن آن با تکنولوژی ترسناک هواوی تنها یک حدس بوده و هنوز اثبات نشده است.

اندروید، سیستم عاملی بنا شده بر پایه لینوکس است، پس فایل‌ سیستم‌های اصلی آن exFAT ،F2FS و ext4 به شمار می‌روند. در جریان رونمایی گوشی های خانواده Mate 9، مدیر عامل هواوی سیستم فایل F2FS را در رابط کاربری جدید این شرکت یعنی EMUi 5.0 معرفی کرد که از F2FS به جای ext4 استفاده می‌کند. گفتنی است فایل سیستم F2FS در ابتدا توسط سامسونگ توسعه پیدا کرد و هدف اصلی آن بهینه‌سازی سرعت نوشتن و خواندن دیتا بر روی کارت‌های حافظه جانبی برای افزایش کاربرد آن‌ها در فیلم برداری 4K با دوربین‌های موبایل است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*