هیوندای النترا

تولید هیوندای النترا در کرمان موتور منتفی شد؛ تحویل سانتافه و جک به جای النترا

ظاهرا تولید هیوندای النترا در کرمان موتور منتفی شده است. شرکت کرمان موتور به عنوان نماینده رسمی هیوندای در ایران قصد دارد به جای النترای مونتاژی، خودروهای هیوندای سانتافه، جک اس 5 یا جک اس 3 را به خریداران تحویل دهد.

شرکت کرمان موتور به عنوان نماینده رسمی هیوندای کره جنوبی در ایران، از زمان عقد قرارداد با این شرکت تاکنون، سه محصول را روی خط تولید خود برده است. در ابتدا هیوندای آی 10 و آی 20 در کرمان موتور مونتاژ شدند و به روش SKD به بازار ایران راه پیدا کردند. هر چند پس از مدتی، تولید هیوندای آی 10 به دلایل مختلف متوقف شد، اما در ادامه هیوندای اکسنت نیز به صورت CKD و با داخلی‌سازی 24 درصدی به خط تولید کرمان موتور آمد.

در سال گذشته کرمان موتور اعلام کرد که هیوندای النترا را به صورت مونتاژی و با قیمت کمتر از 150 میلیون تومان به بازار ایران عرضه خواهد کرد. پیش فروش این محصول نیز انجام شد و مشتریان استقبال خوبی از آن کردند. این خودرو با قیمت 148 میلیون تومان می‌توانست به فروش بسیار خوبی دست پیدا کند، اما ظاهرا همه چیز بر وفق مراد نبوده و اتفاقات خوبی در حال رخ دادن نیست.

پیامک کرمان موتور به خریداران هیوندای النترا

در حالی که به زمان تحویل النترا مونتاژی به خریداران نزدیک شده‌ایم، شرکت کرمان موتور پیامک‌هایی را به ثبت نام کنندگان ارسال کرده و از آن‌ها خواسته با مراجعه به نمایندگی محل ثبت نام، تکلیف حواله‌شان را روشن کنند. کرمان موتور باید در تیرماه امسال النتراهای مونتاژی را به خریداران تحویل می‌داد، اما در این پیامک هیچ صحبتی از تکمیل وجه و اطلاعات دیگر نبود و همین موضوع، ثبت نام کنندگان را نگران کرد.

برخی شنیده‌ها حاکی از این است که شاید هیوندای هم مانند پژو سیتروئن از ادامه فعالیت در ایران پس از تحریم‌ها می‌ترسد و می‌خواهد فعالیت‌هایش در کشورمان را به حالت تعلیق دربیاورد. کارشناسان صنعت خودرو می‌گویند سرنوشت هیوندای النترا مونتاژی مانند پژو 301 می‌شود و امکان تولید آن در ایران با توجه به تحریم‌های جدید وجود نخواهد داشت. هنوز شرکت خودروسازی هیوندای کره، سیاست‌های خود را در مورد ادامه همکاری با شرکت‌های ایرانی اعلام نکرده است.

حالا امروز کرمان موتور بخشنامه جدیدی را برای مشتریان خود صادر کرده که نشان می‌دهد این شرکت قصد دارد به جای النتراهای مونتاژی، خودروهای دیگری را به خریداران تحویل دهد. جزئیات این بخشنامه را در تصویر زیر مشاهده می‌کنید:

هیوندای النترا

همان‌طور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید، کرمان موتور می‌خواهد یکی از خودروهای هیوندای سانتافه، جک اس 5 یا جک اس 3 را به جای هیوندای النترا به خریداران تحویل دهد. نکته عجیب‌تر این بخشنامه این است که خودروهای جایگزین با قیمت روز به مشتریان تحویل داده خواهند شد. به عنوان مثال، هیوندای سانتافه در زمان ثبت نام، یعنی بهمن 1396 با احتساب تخفیف با قیمت 328 میلیون تومان به فروش می‌رسید، اما اکنون کرمان موتور این خودرو را با قیمت 357 میلیون تومان برای ثبت نام کنندگان هیوندای النترا مونتاژی محاسبه کرده است.

در هر صورت مشتریانی که منتظر دریافت خودروی النترای ثبت نامی خود بودند، حالا باید یک خودروی دیگر را آن هم با قیمت روز تحویل بگیرند و نمایندگی‌های کرمان موتور نیز به خوبی پاسخگوی آن‌ها نیستند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

11 دیدگاه

  1. چرا ؟؟؟؟ اقا تو بری یه ماشین بگیری قسطی بهت ندنش دو سه ماه پولتم دستشون باشه اخرم یه ماشین دیگه با قیمت روز بهت بدن ینی چی؟؟؟

  2. این ینی عین کلاه برداری حداقل باید قیمت همون موقع رو حساب میکردن نه بعد چندین ماه استفاده از پول

  3. در آینده نزدیک تولید اکثر برندها منتفی خواهد شد

  4. دزدی تو روز روشن!

  5. گرد سم خران شما نیز بگذرد