دوربین سه گانه گلکسی اس 10

دوربین سه گانه گلکسی اس 10 لنزی با زاویه بسیار عریض دارد

مشخصه‌های فنی دوربین سه گانه گلکسی اس 10 (Samsung Galaxy S10) از طریق یک گزارش لو رفت. سیستم دوربین جدید سامسونگ تنها در نسخه بزرگتر 6.44 اینچی به کار گرفته می‌شود.

شایعات اخیر از احتمال توسعه و عرضه موبایل های سری گلکسی S10 در سه مدل مختلف خبر دارند و احتمالا مدل بزرگتر نیز به دوربینی با سه لنز مجهز می‌شود. به لطف هواوی پی 20 پرو، حالا همگان با فواید استفاده از سه دوربین در یک تلفن هوشمند آشنا هستند (هرچند، هواوی از الگوریتم‌های هوش مصنوعی برای بهینه‌سازی بیشتر تصاویر نیز استفاده می‌کند) و گفته می‌شود سامسونگ برای رقابت با چینی‌ها، از سیستمی مشابه در پرچمدار 2019 خود استفاده خواهد کرد. حال “AllAboutSamsung” در گزارشی اختصاصی، جزئیات فنی دوربین سه گانه گلکسی اس 10 را تشریح کرده است.

دوربین سه گانه گلکسی اس 10 از سه سنسور 12، 16 و 13 مگاپیکسل تشکیل شده است

بر این اساس، دوربین سه گانه گلکسی اس 10 از یک سنسور 12 مگاپیکسلی اصلی با دیافراگم متغیر (مشابه آن‌چه که در گلکسی اس 9 دیده بودیم)، یک سنسور 16 مگاپیکسلی با لنز f/1.9 و زاویه 123 درجه و همین‌طور یک سنسور 13 مگاپیکسلی دیگر با لنز f/2.4 تشکیل شده است. حتی این احتمال وجود دارد که مدل میانی یعنی نسخه 6.2 اینچی گلکسی اس 10 به جای لنز تله فوتو که در گلکسی اس 9 و گلکسی نوت 8 دیده بودیم، با لنز «زاویه بسیار عریض» همراه شود. این سیستم، احتمالا آن دسته از کاربرانی را که دوست دارند با یک بار لمس صفحه، زوم کنند، خوشحال نخواهد کرد؛ در عوض، علاقه‌مندانی که مایل به ثبت جزئیات بیشتر در یک تصویر هستند، از این سیستم استقبال می‌کنند.

دوربین سه گانه گلکسی اس 10

همانند پرچمداران شرکت ال جی، لنز زاویه عریض فاقد لرزشگیر اپتیکال یا فوکوس خودکار خواهد بود. با توجه به اینکه دوربین پرچمداران فعلی سامسونگ، تصاویر را با زاویه‌ای عریض‌تر در مقایسه با دیگر محصولات بازار ثبت می‌کنند، خلاص شدن از دست لنز تله فوتو مشکلی را حل خواهد کرد که در حقیقت وجود ندارد. به هر صورت، سامسونگ با استفاده از دوربین سه گانه در مدل گران‌تر می‌خواهد علاقه‌مندان را برای خرید این مدل تشویق کند.

همان‌طور که “AllAboutSamsung” نیز اشاره می‌کند، این‌ها مشخصه‌های نهایی Galaxy S10 نبوده و احتمالا تغییر آنها تا زمان عرضه این تلفن هوشمند وجود دارد.