گلکسی نوت ۹ سامسونگ

گلکسی نوت ۹ سامسونگ ؛ مشخصات فنی، قابلیت‌ها، قیمت و زمان عرضه

گلکسی نوت ۹ سامسونگ (Samsung Galaxy Note 9) یکی از مورد انتظارترین پرچمداران امسال است که به زودی معرفی خواهد شد. در ادامه، نگاهی دقیق‌تر به ویژگی‌ها، مشخصات، قیمت و زمان عرضه گلکسی نوت ۹ خواهیم داشت.

امروزه، بیشتر از هر زمان دیگری گوشی های سری +Galaxy S مشابه گوشی های سری Note سامسونگ هستند. همواره از فبلت های سامسونگ برای نمایش جدیدترین و بهترین فناوری ها استفاده می‌شد و حالا این موضوع در مورد گلکسی اس ۹ پلاس هم صدق می‌کند.

سامسونگ برای متمایز کردن این خانواده و دنبال کردن رقابت جدی‌تر با سایر سازندگان، به چیزی فراتر از قلم هوشمند S Pen نیاز دارد و خوشبختانه شایعات، از ارائه ویژگی‌های اختصاصی و جذاب‌تر خبر دارند. به همین بهانه، امروز مروری بر اخبار و شایعات پیرامون گلکسی نوت ۹ سامسونگ خواهیم داشت.

گلکسی نوت ۹ سامسونگ

طراحی گلکسی نوت ۹ سامسونگ چگونه خواهد بود؟

یک پاسخ کوتاه: مشابه گلکسی نوت ۸.

پیش‌تر OnLeaks با انتشار مجموعه‌ای از رندرهای گلکسی نوت ۹ سامسونگ توجه همگان را به خود جلب کرد و اگر محل جدید تعبیه اسکنر اثر انگشت را کنار بگذارید، می‌توان گفت طراحی نسل جدید تقریبا نوت ۸ یکسان است.

در این صورت، بهره‌گیری از نمایشگر بزرگ “Infinity Display” با حاشیه‌های باریک، قاب پشتی تمام‌شیشه‌ای و جک ۳.۵ میلی‌متری صدا برای گلکسی نوت ۹ پیش‌بینی می‌شود. مطابق با تیزر رسمی سامسونگ، احتمالا سازندگان رنگ جدید زرد را برای این فبلت در نظر خواهند گرفت. هرچند، من هنوز در انتظار عرضه این گوشی با رنگ قرمز (Burgundy Red) گلکسی اس ۹ پلاس هستم.

گلکسی نوت ۹ سامسونگ

اگرچه هیاهوی زیادی پیرامون این گوشی پرچمدار وجود دارد، اما چند روز پیش اعلام شد که بازی Fortnite برای اندروید، در ابتدا به صورت اختصاصی در اختیار خریداران گلکسی نوت ۹ قرار می‌گیرد. این داستان برای ۳۰ روز ادامه پیدا خواهد کرد و بعد از آن، سازندگان بازی محبوب Fortnite را برای سایر دستگاه‌های اندرویدی سازگار نیز منتشر خواهند کرد. اگر اواخر آگوست (اوایل شهریور) زمان عرضه نوت ۹ باشد، Fortnite نیز احتمالا اواخر سپتامبر (اوایل مهر) در دسترس علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

علاوه بر بازی، هدایای مختلف در انتظار افرادی است که نسل جدید گلکسی نوت را پیش‌خرید می‌کنند. ظاهرا خریداران می‌توانند از میان هدفون‌های وایرلس AKG یا پول V-Bucks (واحد پولی داخلی بازی Fortnite) به ارزش ۱۰۰ تا ۱۵۰ دلار، یکی را به دلخواه انتخاب کنند.

مشخصات فنی احتمالی پرچمدار کره‌ای

در شرایطی که پیش‌بینی مشخصات فنی این پرچمدار کار دشواری نخواهد بود، سامسونگ با انتشار سه تیزر ویدیویی مختلف، گلکسی نوت ۹ را به تیتر نخست بسیاری از خبرگزاری‌ها تبدیل کرد. این ویدیوها روی سرعت بالا، حافظه ذخیره‌سازی زیاد و باتری قدرتمند دستگاه تمرکز داشتند و البته اطلاعات خاصی را فاش نمی‌کردند. اما بر حسب عادت، ما حدس می‌زنیم در این گوشی از تراشه اسنپدراگون ۸۴۵ به همراه ۶ یا ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸، ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی استفاده شود.

هرساله، محصولات خانواده گلکسی نوت میزبان بهترین و به‌روزترین سخت افزار موجود هستند؛ قاعده‌ای که البته گلکسی نوت ۹ از آن مستثنی نیست.

مطابق با شایعات فعلی و چیزی که در دیگر پرچمداران سال ۲۰۱۸ نیز دیده‌ایم، پرچمدار کره‌ای‌ها با سخت افزاری قدرتمند به دست کاربران می‌رسد:

سیستم عاملاندروید اوریو
پردازندهکوالکام اسنپدراگون ۸۴۵ / اگزینوس ۹۸۱۰
صفحه نمایش۶.۳ اینچی کیو اچ دی پلاس (۱۴۴۰×۲۹۶۰)، پنل سوپر آمولد / نسبت ۱۸.۵:۹
رم۶ گیگابایت / ۸ گیگابایت
حافظه داخلی۱۲۸ گیگابایت / ۲۵۶ گیگابایت / ۵۱۲ گیگابایت
پشتیبانی از کارت حافظهبله، تا حداکثر ظرفیت ۲ ترابایت
باتری۴ هزار میلی‌آمپر ساعتی
اتصالیو اس بی نوع C، جک ۳.۵ میلی‌متری صدا
سیستم‌های ایمنیاسکنر اثر انگشت، اسکنر عنبیه چشم، تشخیص چهره
ان اف سیبله

قلم هوشمند S Pen چه ویژگی‌هایی خواهد داشت؟

پشتیبانی از قلم هوشمند اس پن همواره یکی از برجسته‌ترین قابلیت‌های گوشی های این خانواده بوده و با گلکسی نوت ۹، انتظار می‌رود سازندگان بزرگ‌ترین به‌روزرسانی چند سال اخیر را برای آن در نظر گرفته باشند.

یکی از بزرگترین تغییراتی که برای این قلم هوشمند پیش‌بینی می‌شود، اضافه شدن پشتیبانی از بلوتوث به آن است. از یک طرف، این یعنی اس پن به یک باتری قابل شارژ مجهز خواهد شد. اگرچه ما نمی‌توانیم این موضوع را تایید کنیم، ولی به نظر می‌رسد سامسونگ از مکانیسمی استفاده کرده که باعث می‌شود قلم هوشمند هنگام قرارگیری در دستگاه شارژ شود.

همچنین، بلوتوث امکانات متنوعی را زمانی که خارج از دستگاه است، ارائه خواهد کرد. کلید تعبیه‌شده روی این قلم می‌تواند نقش شاتر دوربین را ایفا کند، اسلایدها را تغییر دهد و حتی شما را به شکل بهتری از نوتیفیکشن‌ها مطلع کند.

ما حتی چندین گزارش از وجود قابلیت‌های گیمینگ در این گوشی نیز دریافت کردیم، اما فعلا اطلاعات چندانی در این زمینه در دست نیست.

زمان عرضه و قیمت

گلکسی نوت ۹ در رویداد Unpacked سامسونگ، در تاریخ ۹ آگوست (۱۸ مرداد) و شهر نیویورک معرفی خواهد شد.  با در نظر گرفتن برنامه‌های زمانی قبلی سامسونگ، احتمالا یک یا دو هفته بعد از معرفی شاهد عرضه رسمی Galaxy Note 9 خواهیم بود.

گلکسی نوت ۹ سامسونگ

قیمت گوشی های سری گلکسی نوت طی چند سال اخیر با شیبی ملایم افزایش یافته است. نسخه آنلاک گلکسی نوت ۸ در حدود ۹۵۰ دلار قیمت دارد و ما پیش‌بینی می‌کنیم گلکسی نوت ۹ با همین قیمت یا کمی بالاتر به فروش رسد. اپل با عرضه آیفون ایکس ثابت کرد که مردم مشکلی با پرداخت هزار دلار برای یک اسمارت فون ندارند؛ موردی که ممکن است با اضافه شدن فناوری هایی مثل اسکنر اثر انگشت زیر صفحه، برای گلکسی نوت ۹ نیز اتفاق بیفتد. در ویدیویی که در ادامه می‌توانید آن را تماشا کنید، نگاهی دقیق‌تر به شایعات پیرامون گلکسی نوت ۹ سامسونگ خواهیم داشت.