اگزینوس 5100

اگزینوس 5100 ، اولین مودم موبایلی 5G جهان به طور رسمی معرفی شد

اگزینوس 5100 (Exynos 5100) محصول جدید سامسونگ بوده و اولین مودم موبایلی 5G جهان محسوب می‌شود. این تراشه پیش‌تر در خلال نمایشگاه CES 2018 پشت درب‌های بسته معرفی شده بود اما کره‌ای‌ها زمان عرضه به بازار تراشه را اعلام نکرده بودند.

شاید در ابتدا تصور کنید اگزینوس برندی برای تراشه‌های پردازشی سامسونگ بوده و کارایی یک پردازنده را دارد، اما اگزینوس 5100 پردازنده نبوده و اولین مودم 5G در دنیا به شمار می‌آید. این مودم به طور کامل با نسل پنجم خدمات مخابراتی سازگاری داشته و استانداردهای 3GPP را تمام و کمال رعایت می‌کند.

اگزینوس 5100

اگزینوس 5100 اولین مودم موبایلی 5G دنیاست

اگزینوس 5100 با تکنولوژی 10 نانومتری ساخته شده و از هر دو طیف زیر 6 گیگاهرتز و mmWave تحت استانداردهای 3GPP پشتیبانی می‌کند. در کنار این طیف‌ها که متعلق به شبکه 5G هستند، این تراشه از شبکه‌های 2G GSM/CDMA، 3G WCDMA، TD-SCDMA، HSPA و 4G LTE نیز به طور کامل پشتیبانی می‌کند. بنابراین اگر در منطقه شما هنوز شبکه 5G راه‌اندازی نشده باشد، همچنان خواهید توانست از سایر نسل‌های مخابراتی استفاده کنید.

سامسونگ ادعا می‌کند مودم اگزینوس 5100 می‌تواند در شبکه 5G و طیف زیر 6 گیگاهرتز تا سرعت 2 گیگابیت بر ثانیه و در طیف mmWave تا سرعت 6 گیگابیت بر ثانیه دانلود کند. این ارقام شگقت‌انگیز حکایت از این دارند که مودم 5G جدید سامسونگ به ترتیب 1.7 و 5 برابر سریع‌تر از نسل پیشین عمل خواهد کرد و شاهد سرعت بسیار بالایی هنگام دانلود و آپلود خواهیم بود.

خبر خوش آنکه اگزینوس 5100 تا پایان سال جاری میلادی برای خرید در دسترس خواهد بود. به نظر می‌رسد کم کم زمان فراگیر شدن شبکه‌های 5G آمده و استانداردها و امکانات تلفن‌های هوشمند کمی دچار تغییر و تحول خواهند شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. اینا همه اشعه مضر تولید میکنن برا سلامتی مضره