شیائومی پوکوفون اف 1

شیائومی پوکوفون اف 1 معرفی شد؛ قاتل پرچم دارن با قیمتی بسیار عالی

شیائومی پوکوفون اف 1 (Xiaomi Pocophone F1) معرفی شد. برای آشنایی با مشخصات، قیمت و ویژگی‌های این گوشی که در هند با نام پوکو اف ۱ شناخته می‌شود، همراه گجت نیوز باشید.

شیائومی سرانجام گوشی پوکوفون F1 را طی مراسمی رسمی در شهر دهلی نو معرفی کرد. انتظار می‌رود این سری جدید از تلفن های هوشمند شیائومی، محصولات چینی‌ها را متنوع‌تر از همیشه کرده و ارزش گوشی در مقابل با پول پرداختی را افزایش دهند. دستگاه پیش رو با بهره‌گیری از تراشه اسنپدراگون 845، با قیمت پایه 300 دلار عرضه شده و ارزان‌ترین اسمارت فون با این پردازنده پرچمدار است.

مشخصات فنی شیائومی پوکوفون اف 1

پرچمدار مقرون به صرفه شیائومی به صفحه نمایش 6.18 اینچی LCD با وضوح 1080×2246 و نسبت 18.7:9 مجهز شده است. در بخش جلویی خبری از کلید فیزیکی نیست، اما در ناچ می‌توان سنسور اینفرارد را برای تشخیص چهره پیدا کرد. سازندگان از پوشش گوریلا گلس برای محافظت از صفحه استفاده کرده‌اند، اما هنوز ورژن دقیق آن اعلام نشده است.

اسنپدراگون 845 از پردازنده هشت هسته‌ای 2.8 گیگاهرتزی و پردازشگر گرافیکی آدرنو 630 تشکیل شده و همراه با 6 یا 8 گیگابایت رم به فروش می‌رسد. علاقه‌‌مندان هم می‌توانند از میان حافظه‌های 64، 128 و 256 گیگابایتی، یکی را به دلخواه انتخاب کنند. قاب پشتی میزبان دوربین دوگانه با دو سنسور 12 و 5 مگاپیکسلی است. روی کاغذ، سازندگان از سیستم دوربین Xiaomi Mi 8 SE استفاده کرده‌اند که در آن، IMX363 سنسور اصلی با پیکسل‌های 1.4 میکرومتری و لنز f/1.9 خواهد بود. سلفی‌بازان هم می‌توانند از سنسوری 20 مگاپیکسلی با لنز f/2.0 برای ثبت تصاویر مختلف استفاده کنند.

شیائومی پوکوفون اف 1

شیائومی پوکوفون اف 1 از رابط کاربری EMUI 9.6 بر پایه اندروید اوریو استفاده می‌کند، اما در واقع نسخه ویرایش‌شده است. این نسخه، “MIUI for Poco” نامیده شده و شامل یک تم جدید Poco می‌شود. ظاهر این رابط کاربری احتمالا یادآور لانچر محبوب نوا خواهد بود. بعد از انتشار اندروید پای، احتمالا طی سه ماه آینده باید شاهد انتشار رابط کاربری MIUI 10 برای این اسمارت فون باشیم.

موضوع جذاب دیگر در مورد موبایل جدید شیائومی، باتری 4 هزار میلی‌آمپر ساعتی آن با پشتیبانی از فناوری Quick Charge 3.0 و شارژ سریع 18 وات است. به این موارد باید اسپیکرهای استریو (یکی در بخش پایینی و دیگری در قالب earpiece) و پشتیبانی از فناوری LiquidCool را به منظور خنک نگه داشتن دستگاه هنگام اجرای بازی‌ها، اضافه کرد.

شیائومی پوکوفون اف 1

پوکو F1 در سه رنگ آبی (Steel Blue)، مشکی (Graphite Black) و قرمز (Rosso Red) ارائه می‌شود. شیائومی نسخه‌ای مخصوص با نام “Armored Edition” را هم در نظر گرفته است که با پنل بافت‌دار، مقاومت بالاتری در برابر خط و خش داشته و دستگاه را خوش‌دست‌تر می‌کند.

کاربران برای خرید شیائومی پوکوفون اف 1 با پیکربندی‌های مختلف 6GB/128GB ،6GB/64GB و 8GB/256GB، به ترتیب باید 300، 345 و 415 دلار بپردازند. نسخه ویژه “Armored Edition” با 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی هم 430 دلار قیمت دارد. اولین فروش دستگاه از تاریخ 29 آگوست (7 شهریور) و از طریق Flikpart و وب‌سایت رسمی شیائومی با تخفیف ویژه هزار روپیه (14 دلار) آغاز خواهد شد. قیمت و زمان عرضه نسخه مخصوص بازار جهانی نیز در تاریخ 27 آگوست (5 شهریور)، طی سه رویداد هم‌زمان در پاریس، جاکارتا و هنگ کنگ اعلام می‌شود. در ادامه می‌توانید رندرهای رسمی این اسمارت فون را تماشا کنید.

تصاویر شیائومی پوکوفون اف 1

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

8 دیدگاه

  1. خیلی گوشی عالیه من دارم خیلی سریعه باور کنید از آیفون خیلی سریعتره

  2. من به شخصه خودم چین بهترین گوشی رو بزنه خریدار نیستم….

  3. نسخه 300 دلاری عالیه اما چون هدف شکستن قیمت بود عرضه نسخه های دیگه توجیهی نداره.

  4. مطمئنا ارزش خریدش بیشتر از سامسونگ هست که گوشی نوکیا 1100 رو با نام گلکسی نوت 9 میفروشه.

  5. اصلا قابل مقایسه با بقیه پرچمدارا نیست دیگ چه برسه به اینکه قاتلشون باشه

  6. این کلا ارزون میده همه مشتری شن

  7. هنوز که قیمتش مشخص نیست