پروژکتورهای 4K جدید سونی

پروژکتورهای 4K جدید سونی با تمرکز بر نیاز گیمرها معرفی شدند

پروژکتورهای 4K جدید سونی VPL-VW870ES به عنوان بهترین محصول و همچنین VPL-VW570ES و VPL-VW270ES معرفی شدند. در ادامه به بررسی جدیدترین پروژکتورهای 4K سونی خواهیم پرداخت.

سونی در نمایشگاه IFA 2018 سه پروژکتور 4K جدید معرفی کرد که برای برطرف کردن نیاز گیمرها، طرفداران تماشای مسابقات ورزشی و حتی دوست‌داران تماشای فیلم‌های سینمایی طراحی شده‌اند. پروژکتورهای 4K جدید سونی دارای نرخ پخش 60 فریم بر ثانیه بوده و از رنگ‌های 10 بیتی و محتواهای HDR پشتیبانی می‌کنند، به همین دلیل به منظور تماشای فیلم‌های بلوری 4K و مخصوصا دیدن فیلم‌های باکیفیت نتفلیکس بسیار مناسب هستند.

ویژگی‌های منحصربه‌فرد پروژکتورهای 4K جدید سونی

به لطف یک قابلیت جدید کاهش لگ و وقفه، گیمرها می‌توانند از جمله مهمترین مشتریان پروژکتورهای 4K جدید سونی باشند. متاسانه سازنده به طور دقیق، توان این پروژکتورها به منظور کاهش کندی در بازی‌ها را مشخص نکرده است. وجود ویژگی دیگری با نام “Motionflow” سبب می‌شود پروژکتورهای جدید سونی گزینه‌ای مناسب برای تماشای مسابقات ورزشی باشند، چرا که امکان پخش به صورت حرکت آهسته برای کاربران مهیا خواهد شد.

بهترین مدل از بین این سه محصول VPL-VW870ES نام داشته و از منبع نور لیزر 4K و لنزهای تمام شیشه‌ای 18 تکیه به منظور نمایش محتواها استفاده می‌کند. روشنایی آن 2200 لومن بوده و به همین دلیل در مقایسه با دیگر پروژکتورهای 4K بازار چند سر و گردن بالاتر قرار می‌گیرد. این میزان روشنایی سبب می‌شود حتی در نور روز نیز قادر به تماشای فیلم یا اجرای بازی با استفاده از پروژکتور سونی VPL-VW870ES باشید. به عنوان یکی دیگر از ویژگی‌های این مدل که آن را تبدیل به محصولی ایده‌آل برای گیمرها می‌کند، باید به موتور کنترل کنتراست دوگانه اشاره کرد که سبب بهینه‌سازی فوق‌العاده کنتراست می‌شود.

پروژکتورهای 4K جدید سونی

در بین پروژکتورهای 4K جدید سونی دو مدل دیگر VPL-VW570ES و VPL-VW270ES نام داشته و جایگزین محصولاتی خواهند بود که در حال حاضر بین 4 هزار تا 5 هزار دلار قیمت دارند. تفاوت اصلی بین VPL-VW570ES و VPL-VW270ES به حداکثر میزان روشنایی برمی‌گردد، به طوری که برای مدل اول 1800 لومن و برای دومین مدل 1500 لومن در نظر گرفته شده است.

با توجه به قیمتی که برای دو مدل میان‌رده تعیین شده است، انتظار داریم قیمت مدل بالارده VPL-VW870ES مرز 6 هزار دلار را نیز رد کند. با این حال قیمت‌های دقیق هنوز مشخص نیست. قرار است پروژکتورهای 4K جدید سونی به زودی به بازار عرضه شوند.