بهترین های نمایشگاه ایفا 2018

بهترین های نمایشگاه ایفا 2018 ؛ اکسپریا ایکس زد 3، کایرین 980 و بیشتر

اگرچه هنوز رویداد فناوری برلین پایان نیافته است، اما در این بخش قصد داریم بهترین های نمایشگاه ایفا 2018 را معرفی کنیم. تصور می‌کنید کدام محصولات بیش از همه توجه کاربران را به خود جلب کرده‌اند؟

ایفا 2018 هنوز به صورت رسمی پایان نیافته است، اما مهم‌ترین محصولات و برنامه شرکت‌های مختلف معرفی شده‌اند. اگرچه احتمالا این کنفرانس به اندازه کنگره جهانی موبایل برای شما جذاب نبوده است، اما هم‌چنان در آن شاهد معرفی محصولاتی جدید از سوی سونی، هواوی، موتورولا و ال جی بودیم. علاوه بر این، IFA 2018 میزبان کروم بوک های جدید، اسپیکرهای هوشمند و گجت های مخصوص موسیقی نیز بود.

سوال بزرگ این است که کدام‌یک از این محصولات جدید، بیش از همه، ما را تحت تاثیر قرار دادند؟ اگرچه تعداد گجت های بسیار خوب این رویداد زیاد بود، اما در این بخش، پنج مورد از بهترین‌ها را معرفی خواهیم کرد.

بهترین های نمایشگاه ایفا 2018

سونی اکسپریا ایکس زد 3

سونی همواره از تعدادی از گوشی های خانواده اکسپریا در نمایشگاه های IFA رونمایی می‌کند و امسال نیز این اتفاق افتاده است. شاید اکسپریا XZ3 یک موبایل انقلابی نباشد، اما به سادگی می‌توان آن را بهترین اسمارت فونی در نظر گرفت که در این رویداد معرفی شد.

پرچمدار جدید سونی به تراشه اسنپدراگون 845 مجهز شده است و با 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی به فروش می‌رسد. اما ستاره واقعی، احتمالا نمایشگر اولد این گوشی باشد؛ چیزی که سونی برای نخستین بار از آن استفاده کرده است. علاوه بر این، اکسپریا XZ3 به عنوان یکی از بهترین های نمایشگاه ایفا 2018 به صورت پیش‌فرض از اندروید 9 پای بهره می‌برد.

تراشه کایرین 980

بهترین های نمایشگاه ایفا 2018

چند سالی از عرضه چیپ‌های Hi-Silicon Kirin هواوی می‌گذرد، اما کایرین 980 را به عنوان یکی از بهترین های نمایشگاه ایفا 2018 می‌توان جذاب‌ترین آنها در نظر گرفت.

کایرین 980 با مجموعه‌ای از «اولین‌ها» در دنیای تراشه‌های نیمه هادی همراه شده است. در اولین تراشه 7 نانومتری دنیا، برای اولین بار از هسته‌های Cortex-A76 شرکت ARM در کنار هسته‌های کم‌مصرف‌تر Cortex-A55 استفاده شده است. این یعنی کایرین 980 برای اولین بار میزبان Mali-G76 نیز هست؛ پردازشگر گرافیکی قدرتمندی که در مقایسه با Mali-G72 MP12 در کایرین 970، حدود 46 درصد عملکرد بهتر و 178 درصد مصرف برق پایین‌تری دارد. در آخر، کایرین 980 اولین تراشه با مودم Category 21 LTE است و می‌تواند در تئوری به حداکثر سرعت دانلود 1.4 گیگابیت بر ثانیه و آپلود 200 مگابیت بر ثانیه دست پیدا کند.

این بار در چیپست جدید هواوی از واحد پردازش عصبی دوگانه برای پردازش محتوای هوش مصنوعی استفاده شده است. به گفته هواوی، این چیپ قادر است در برخی موارد، وظایف را بیش از دو برابر سریع‌تر از قبل انجام دهد.

لنوو یوگا کروم بوک

بهترین های نمایشگاه ایفا 2018

در نمایشگاه ایفا 2018 ، شرکت‌های مشهوری همچون ایسر، دل و لنوو از کروم بوک های جدید خود پرده برداشتند؛ اما یک محصول بالاتر از سایرین قرار می‌گرفت و آن Lenovo Yoga Chromebook بود.

جدیدترین کروم بوک لنوو، ویژگی‌های منحصر به فردی داشته و حتی کاربران در صورت تمایل می‌توانند آن را با نمایشگر 4K سفارش دهند. علاوه بر این، به لطف صفحه نمایش 15.6 اینچی، ظاهرا ما با یکی از بزرگترین کروم بوک ها رو به رو بودیم. به این موارد باید امکان چرخش 180 درجه صفحه نمایش، طراحی شیک و هرآنچه از محصولات سری Yoga انتظار دارید را هم اضافه کنید.

تا به امروز، تنوع کروم بوک های بزرگ پایین بود و محصولاتی که با نمایشگر بزرگتر تولید می‌شدند، قدرت پایین‌تری داشتند. اینکه لنوو متوجه نیازهای متفاوت کاربران شده، دوست‌داشتنی است. خوشبختانه این لپ تاپ، سازندگان دیگر را به عرضه کروم بوک های قوی و بزرگ در آینده تشویق خواهد کرد.

کدک کوالکام AptX Adaptive

بهترین های نمایشگاه ایفا 2018

با حذف جک هدفون از بسیاری از گوشی های رده بالای امروزی، علاقه‌مندان به دنیای موسیقی حالا به صدای بلوتوثی وابسته شده‌اند. مشکلات اتصال بلوتوثی کاملا مشخص هستند: کیفیت پایین صدا و قطعی مکرر هنگام گوش کردن به موسیقی. کدک جدید aptX Adaptive کوالکام به لطف مقیاس‌گذاری پویای کیفیت که بر اساس محیط و محتوای صوتی شما سازگار می‌شود، برای حل این مشکلات توسعه پیدا کرده است.

aptX Adaptive از صدای 24 بیت در پهنای باند کوچکتر پشتیبانی کرده و صدای باکیفیت و ثبات اتصال را تضمین خواهد کرد. همچنین، تاخیر زمانی بسیار پایین این کدک، انجام بازی‌ها را بسیار لذت‌بخش خواهد کرد. در حالت ایده‌آل، صدای بلوتوثی باید بهترین ویژگی‌های یک اتصال سیمی را داشته باشد و aptX Adaptive برای نزدیک کردن این موضوع به واقعیت، گامی مهم محسوب می‌شود.

گوگل ویر او اس 2

شاید انتخاب Google Wear OS 2 به عنوان یکی از بهترین های نمایشگاه ایفا 2018 کمی عجیب باشد. این تغییر در رابط کاربری ساعت های هوشمند تا چه اندازه می‌تواند جذاب باشد؟ شاید برای پاسخ به این سوال، بهتر باشد ابتدا با آن کار کنید. زمانی که اندروید ویر معرفی شد، تجربه کاربری آن با چیزی که انتظارش را داشتیم، فاصله زیادی داشت؛ اما با نسخه جدید گوگل ویر او اس، سازندگان در جهت درست حرکت کرده و تغییرات زیادی را برای رقم زدن تجربه بهتر اعمال کرده‌اند.

نخست، قرار نیست Wear OS در هر سال فقط یک بار به‌روز شود و گوگل آپدیت‌های تدریجی ماهانه را در دستور کار قرار داده است. دوم، این سیستم عامل حالا بسیار بهتر از گذشته نوتیفیکیشن‌ها را نمایش می‌دهد؛ در این صورت، سریع‌تر و آسان‌تر از قبل می‌توانید اطلاعات مورد نظر را تماشا کنید. به این موارد باید عملکرد بهتر دستیار صوتی گوگل و تجربه اصلاح‌شده از گوگل فیت را نیز اضافه کرد.

هیچ‌کدام از این ویژگی‌ها خارق‌العاده به نظر نمی‌رسند، اما حالا Wear OS راهی جدید را برای رقابت با اپل واچ آغاز کرده است. این تغییر زمانی که خودتان با رابط کاربری کار کنید، کاملا محسوس خواهد بود و ما مشتاقیم نحوه تکامل این پلتفرم را در آینده ببینیم.

در کنار این محصولات و نوآوری‌ها، تصور می‌کنید چه محصول یا گجت دیگری می‌تواند در لیست بهترین های نمایشگاه ایفا 2018 جای گیرد؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. خودت داری میگی اپل واچ
    اپل واچ اصلا یه چیز دیگس هم امکاناتش بیش تره هم تراحیش بهتره و صفحه مربعی بودنش از گرد بودن این بهتره. و نمایشگر با کیفیت تر و سخت افزار قوی تر همشون دست به دست هم داده که اپل واچ بی رقیب باشه

  2. گوگل ویر او اس بهتره یا اپل واچ قابلیت های کدومشدن بیش تره

  3. کایرن ۹۸۰ معرفی شده😃😃😃😃😃
    فقط مدیر عامل هو ا وی گفته در حد a12اپله که مطمعن نیستم راست بگه ولی همین که از ۸۴۵ قوی تره خیلی خوفه
    تازه دوربین میت ۲۰ پرو فک کنم بترکانه

  4. به نظر من کایرن 980 بهترین اتفاق ایفا بود چون به شخصه طرفدار هو ا وی هستم