ته سیگار

ته سیگار از عمده‌ترین زباله‌ها در آب‌های اقیانوسی است

در میان انواع آلاینده‌هایی که بشر وارد اقیانوس‌های زمین می‌کند، ته سیگار یکی از عمده‌ترین آن‌ها به شمار می‌رود و به وفور در آب‌های اقیانوسی یافت می‌شود.

هر ساله بیش از پنج و نیم تریلیون (5.5 هزار میلیارد) نخ سیگار در سراسر دنیا به مرحله تولید می‌رسد و به گفته‌ی دست‌اندرکاران پروژ‌ه‌ی آلودگی ناشی از ته سیگار ( Cigarette Butt Pollution Project)، اکثر آن‌ها دارای یک فیلتر پلاستیکی هستند که از استات سلولز ساخته می‌شود. تجزیه‌ی فیلتر سیگارهایی که دود شده و دور انداخته می‌شوند، چندین دهه زمان می‌برد.

ته سیگار

مواد شیمیایی موجود در ته سیگار وارد بدن جانوران آبزی می‌شود

از طرفی همزمان با از بین رفتن پوشش پلاستیکی ته سیگار در طبیعت، مواد شیمیایی موجود در آن‌ها آزاد شده و ممکن است مورد مصرف جانداران حیات وحش قرار بگیرد.

در مطالعات زیست محیطی صورت گرفته که NBC News به نتایج آن‌ها استناد کرده است، دانشمندان ردپایی از این مواد شیمیایی را در بدن 70 درصد از مرغ‌های دریایی و حدود 30 درصد از لاک‌پشت‌های دریایی پیدا کرده‌اند.
«نیک مالوس» مدیر کمپین دریاهای بدون زباله که وابسته به سازمان غیر انتفاعی حراست از اقیانوس‌ها است می‌گوید:

هنوز نیاز به انجام تحقیقات بیشتری برای بررسی دقیق این معضل احساس می‌شود؛ اما پرسش نهایی این است که تاثیر این میکرو پلاستیک‌ها‌ و سایر زباله‌های ورودی به دریاها بر سلامت بشر چه خواهد بود؟

البته اخیرا مباحث درگرفته پیرامون انباشتگی روز افزون زباله‌ها در آب‌های اقیانوسی، سبب شکل گرفتن جنبش تازه‌ای در بین بسیاری از کمپانی‌های بزرگ و مسئولان شهری شده است و همگی به فکر ایجاد راه‌های جایگزین برای به حداقل رساندن تولید و استفاده از آلاینده‌های پلاستیکی افتاده‌اند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

8 دیدگاه

  1. چون کوچیکه مردم فک میکنن هیچی نیست

  2. زمانی که ما تنباکو رو حرام کردذیم این خارجی ها پوک میزدن به سیگارو چرتو پرت مینوشتن

  3. بدبدختی جامعه ما یه جوریه که اشغالو بندازی سلط زباله مسخرهت میکنن میگن تو سوسولی

  4. اوه اوه چقدر زیاد 5.5 هزارررررررر میلیارد چه خبره خود همین چقدر هوا رو الوده میکنه
    خوش به حال دکترای ریه چقدر بیماراشون زیاد میشه