ترخیص خودروهای مانده در گمرک

دولت با ترخیص خودروهای مانده در گمرک موافقت کرد

با ترخیص خودروهای مانده در گمرک موافقت شد. رئیس انجمن واردکنندگان خودرو اعلام کرد دولت با ترخیص خودروهایی که در گمرک متوقف شده، موافقت کرده و به زودی شاهد بهبود وضعیت بازار خودروهای وارداتی خواهیم بود.

کوروش مرشد سلوک، رئیس انجمن واردکنندگان خودرو اعلام کرد دولت با ترخیص خودروهای مانده در گمرک موافقت کرده است. از ابتدای تیرماه جاری، دولت با هدف جلوگیری از خروج ارز، واردات بیش از 1400 قلم کالا از جمله خودرو را ممنوع اعلام کرد. پس از ممنوعیت واردات خودرو تا به امروز، از ترخیص خودروهای وارد شده به گمرک جلوگیری شد، اما اخیرا طرحی به دولت ارائه شده که طبق آن قرار شد خودروهایی که پول آنها پرداخت شده و وارد گمرک شده‌اند ترخیص شود.

مرشد سلوک اظهار کرد با توجه به جدیدترین اخبار به دست آمده، دولت اکنون با ترخیص خودروهای مانده در گمرک موافقت کرده و امیدواریم دستورالعمل مربوطه هر چه زودتر به دستگاه‌های ذی‌ربط ابلاغ و اجرایی شود. رئیس انجمن واردکنندگان خودرو همچنین ابراز امیدواری کرد که دولت در قدم بعدی با واردات خودروهایی که قبل از ممنوعیت واردات خودرو ثبت سفارش شده و پول آنها نیز پرداخت شده بود، اما به دلیل ممنوع شدن واردات وارد کشور نشده بودند، موافقت کند.

تاثیر ترخیص خودروهای مانده در گمرک بر بازار

وی در ادامه افزود تعداد قابل توجهی خودرو در انبار تولیدکنندگان خارجی و همچنین در بندر جبل علی امارات دپو شده است. با توجه به این که از یک طرف پول این خودروها به خودروسازان خارجی پرداخت شده و از سوی دیگر این خودروها به صورت پیش فروش به خریداران داخلی واگذار شده، امیدواریم با واردات و ترخیص این خودروها موافقت شود. به گفته مرشد سلوک، موافقت دولت با واردات خودروهای متوقف در گمرک و موافقت با ورود باقی‌مانده خودروهای ثبت سفارش و خریداری شده، تاثیر مثبتی بر بازار خودروهای وارداتی خواهد گذاشت و باعث تعدیل نرخ‌های فعلی در بازار می‌شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. امیدوارم زودتر خودروهارو تحویل بدن ما که از استرس نمیدونیم چیکار کنیم دردمونم به هرجا میگیم یا مسخره میکنن یا بی توجه ای میکنن یا اصلا توجه نمیکنن و نادیده میگیرن خیلی دل من یکی توی این کشور شکست با عناوین مختلف از کودکی تا به الان.حالا بعد از عمری یه خودرو ثبت نام کردیم با شرایطی که شرکت مربوطه در جریان باردتری همسرم هم بوده بی ماشینی کمرمون شکونده توی این گرونیا.
    خواهش میکنم مردم رو درک کنید زودتر خودروهایشان را تحویل دهید.با تشکر و خسته نباشید از همه کسانی که وقت میزارن و واقعی برای مردم تلاش میکنند.

  2. واقعا خیلى عجیبه که چرا هر چه سریعتر این ماشین هاى مانده در گمرک رو ترخیص نمى کنند ، مردم بیچاره و از همه جا بى خبر این ماشین ها رو پیش خرید کردند حالا اجازه واردات نمى دهند ؟!!!! خب اگه ورود ماشین ها ممنوع بوده چرا از اول در این شرکت هاى پیش فروش کننده رو پلمپ نکردید حالا مردم نه ماشینى تحویل گرفتند نه پولشون رو ، بدتر از همه اینکه ارزش پولشون رو هم در حدى از دست دادند که دیگه هرگز نمى تونند اون خودرویى که پیش خرید کردند رو با سرمایه پارسالشون خریدارى نمایند ، خلاصه هم از داخل با سیاست اقتصادى اشتباه و هم از خارج تحریم شدیم 😐

  3. قیمت خودروهای که از داخل وارد کشور می شود این مدت خیلی افزایش پیدا کرده حالا شاید ترخیص این خودروها از گمرک یکمی قیمت بازار تغییر پیدا کنه ولی من چشمم آب نمیخوره که تغییر چندانی توی ر قیمت لحاظ بشه