نسخه آزمایشی آی او اس 12.1 قابلیت eSIM آیفون ایکس اس

نسخه آزمایشی آی او اس 12.1 قابلیت eSIM آیفون ایکس اس را فعال می‌کند

نسخه آزمایشی آی او اس 12.1 قابلیت eSIM در آیفون های دو سیم کارته آیفون ایکس اس و ایکس اس مکس را فعال می‌کند. فناوری eSIM یا سیم کارت الکترونیکی در حال حاضر مختص بازار چین است.

پشتیبانی از دو سیم کارت هرچند دیر، اما مورد خوبی بود که به جدیدترین نسل آیفون های سال 2018 اپل شامل آیفون ایکس اس و آیفون ایکس اس مکس افزوده شد. گرچه هنوز این قابلیت مختص بازارهای بین‌المللی است،‌ اما حتی کاربران خود ایالات متحده نیز تا به امروز نمی‌توانستند از این فناوری بهره‌مند شوند. دو گوشی آیفون ایکس اس و ایکس اس مکس که در بازار چین به فروش می‌رسند عملا از دو سیم کارت فیزیکی پشتیبانی می‌کنند، اما نسخه‌های بین‌المللی این گوشی‌ها در عوض از فناوری به نام eSIM بهره می‌برند که شاید فناوری جدیدی نباشد اما حالا اپل بر روی آن تمرکز کرده است و انتظار می‌رود دیگر تولیدکننده‌ها نیز از آن تبغیت کنند.

زمانی که آیفون 10 اس، 10 اس مکس و آیفون 10 آر معرفی شدند، اپل توضیح داد که قابلیت دو سیم کارته این گوشی‌ها در پاییز با یک به‌روزرسانی رایگان نرم افزاری فعال می‌شود. حالا آی او اس 12.1 می‌تواند علاوه بر این فناوری، قابلیت فیس تایم گروهی را نیز فعال کند. جدا از این، نخستین نسخه آزمایشی آی او اسی 12.1 نیز می‌تواند تنظیمات استاندارد سلولار گوشی شما را گسترش ببخشد. برای دسترسی به منو نیازمند اسکنر یک کد QR هستید تا بتوانید فناوری سیم کارت را به این گوشی ها اضافه کنید.

در هر صورت شما نیازمند ارتباط گیری با شرکت مخابراتی خود هستید تا بتوانید اطلاعات تکمیلی را از آن دریافت کنید. در حال حاضر، اپل لیستی از سرویس‌های بیسیم پشتیبانی‌کننده از استاندارد eSIM را به انتشار رسانده که شامل 14 اسم از 10 کشور هستند و به  زودی آن‌ها گسترش پیدا خواهند کرد.

زمان عرضه نسخه آزمایشی آی او اس 12.1

هنوز زمان عرضه عمومی نسخه آزمایشی آی او اس 12.1 اعلام نشده است و مشخص نیست دقیقا کدام شرکت‌های مخابراتی از آن پشتیبانی می‌کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

5 دیدگاه

  1. باسلام فکر فکرکنم اشتباه شده
    نسخه چین و هنگ کنک از دوسیم کارت فیزیکی ساپورت میکنه ونسخه کشورهای دیگه از یک نسخه فیزیکی و یکی eSIM

  2. ایفونم نسخه ازمایشی ما رو …..

  3. چقد خوب که دو سیم کارته است بیشتر گوشی هایی الان تولید مکنن یک سیم کارت داره