گلکسی ای 9 2018

بررسی اولیه گلکسی ای 9 2018 سامسونگ

در بررسی اولیه گلکسی ای 9 2018 سامسونگ (Samsung Galaxy A9 2018)، مشخصات فنی، امکانات و قابلیت‌های اولین موبایل مجهز به دوربین چهارگانه در دنیا را زیر ذره‌بین خواهیم برد.

در رویداد “Galaxy” سامسونگ در مالزی، اولین موبایل مجهز به دوربین پشتی چهارگانه دنیا توسط کره‌ای‌ها معرفی شد. گلکسی ای ۹ ۲۰۱۸ در بخش پشتی میزبان سیستم دوربین چهارگانه با آرایشی عمودی است که پیش‌تر نمونه آن را در هیچ‌کدام از میان رده ها یا پرچمداران 2018 ندیده‌ایم. سامسونگ می‌گوید محصول جدید آنها «برای اینستاگرام بهینه شده است.» در حقیقت، سامسونگ با این معرفی این گوشی به دنبال جلب توجه جوان‌ترها بوده و ظاهرا در این کار نیز موفق بوده است.

اگرچه تمرکز اصلی سازندگان بر روی دوربین چهارگانه بوده، اما نباید از سایر مشخصه‌های سخت افزاری این گوشی همچون صفحه نمایش 6.3 اینچی +FullHD، باتری 3800 میلی‌آمپر ساعتی، 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی (با پشتیبانی از کارت حافظه) به آسانی عبور کرد.

دستگاه پیش رو به عنوان قوی‌ترین موبایل از سری Galaxy A، پشت سر گوشی های پرچمدار سری Galaxy S قرار می‌گیرد؛ با این تفاوت که کاربران می‌توانند دستگاه را با قیمتی معقول‌تر خریداری کنند. گلکسی ای 9 2018 را می‌توان یکی از پرچمداران اقتصادی جدید در نظر گرفت که قرار است به جنگ اسمارت فون هایی همچون وان پلاس 6 و هواوی آنر 10 برود.

طراحی

طراحی کلی مدل 2018 گلکسی A9 احتمالا یادآور گلکسی A8 استار خواهد بود؛ دستگاهی که در آن، نخستین بار سامسونگ به قرار دادن دوربین در بخش کناری روی آورد. کره‌ای‌ها با استفاده از یک فریم فلزی و شیشه در دو بخش پشتی و جلویی، مطمئن شده‌اند که گلکسی A9 جدید حس دستگاهی لوکس را القا خواهد کرد.

سازندگان با اضافه کردن افکتی سه‌بعدی به سه رنگ مشکی، صورتی و آبی، تلاش کرده‌اند محصولی جذاب را پیش روی کاربران قرار دهند. این طراحی به دستگاه اجازه می‌دهد تا رنگ آن با تغییر زاویه تابش نور، تغییر کند. ظاهرا سامسونگ برای این کار از گوشی های هواوی P20 و P20 پرو الهام گرفته است.

با ابعاد 162.5 در 77 در 7.8 میلی‌متر و صفحه نمایش 6.3 اینچی، گلکسی ای 9 2018 کمی بلندتر از گلکسی نوت 9 بوده و یک موبایل نسبتا بزرگ محسوب می‌شود. هرچند، این گوشی تنها 183 گرم وزن دارد و همین موضوع سبب می‌شود تا هنگام کار کردن با دستگاه، چندان متوجه اندازه بزرگ آن نشوید.

گلکسی ای 9 2018

به واسطه استفاده از شیشه در ساخت پنل پشتی، دستگاه کمی لیز است و کار کردن را کمی سخت می‌کند. به علاوه، پنل‌های شیشه‌ای اثر انگشت را به راحتی جذب می‌کنند. محل تعبیه اسکنر اثر انگشت نیز بسیار مناسب بوده و مستقیما زیر انگشت اشاره شما قرار می‌گیرد.

بخش راستی دستگاه، میزبان کلید پاور و دکمه‌های کنترلی حجم صداست و دسترسی به آنها بسیار آسان است. سامسونگ همچنین با در نظر گرفتن یک دکمه مخصوص برای دستیار صوتی بیکسبی، تلاش داشته تعامل کاربران با دستگاه را افزایش دهد. اگرچه همه کاربران با اضافه کردن این دکمه موافق نیستند، ولی این اقدام را می‌توان گامی پررنگ در جهت اضافه کردن قابلیت‌های پرچمداران به محصولات میان رده در نظر گرفت. ما یک خبر خوب برای علاقه‌مندان به موسیقی نیز داریم: سامسونگ جک 3.5 میلی‌متری صدا را در کنار پورت یو اس بی نوع C تعبیه کرده است.

صفحه نمایش

نسل جدید گلکسی A9 به صفحه نمایش 6.3 اینچی سوپر آمولد با وضوح +FHD مجهز شده که روشن، واضح و پرزرق‌وبرق است. اگرچه وضوح 1080×2220 به اندازه پنل‌های +QHD گوشی های سری گلکسی S9 و Note 9 چشمگیر نیست، اما با توجه به پولی که کاربران پرداخت می‌کنند، به سادگی نمی‌توان از آن عبور کرد.

شاید بتوانید زبان طراحی Infinity را در این تلفن هوشمند ببینید، اما حاشیه‌های آن به اندازه پرچمداران این شرکت، پایین نیست. البته این موضوع باز هم به قیمت رقابتی دستگاه مربوط می‌شود. با این حال، هم‌چنان نمایشگری تمام‌صفحه برای مشاهده محتوا پیش روی خریداران خواهد بود.

گلکسی ای 9 2018

دوربین گلکسی ای 9 2018

پیش‌تر به تفصیل در این مورد صحبت کرده‌یم و شکی نیست که دوربین پشتی چهارگانه، اصلی‌ترین ویژگی گوشی جدید سامسونگ محسوب می‌شود.

سازندگان از یک حسگر 24 مگاپیکسلی برای دوربین اصلی بهره برده‌اند که به واسطه لنز f/1.7، ثبت تصاویر باکیفیت در محیط‌های کم‌نور را امکان‌پذیر می‌کند. بعد از آن، یک دوربین 8 مگاپیکسلی فوق عریض (زاویه دید 120 درجه) برای ثبت فضای بیشتر و همچنین یک دوربین 5 مگاپیکسلی برای ثبت اطلاعات اضافی عمق را داریم که از آن، برای “Live Focus” و تار کردن پس‌زمینه تصاویر استفاده خواهد شد. در نهایت، یک دوربین 10 مگاپیکسلی با لنز تله فوتو و اضافه کردن زوم دو مرحله‌ای اپتیکال، ساختار دوربین این اسمارت فون را کامل می‌کند. برای سلفی‌بازان هم یک سنسور 24 مگاپیکسلی با لنز f/2.0 در نظر گرفته شده است که توانایی بالایی در ثبت تصاویر مختلف دارد.

گلکسی ای 9 2018

در کنار سخت افزار قدرتمند، سامسونگ قابلیت‌های نرم افزاری فراوانی را برای Galaxy A9 2018 در نظر گرفته است که لذت عکاسی را دوچندان می‌کند. هرچند علی‌رغم وجود گزینه‌های متعدد، احتمالا “Auto” بیش از سایرین استفاده خواهد شد. در آینده، نگاهی دقیق‌تر به قابلیت‌های دوربین این تلفن هوشمند خواهیم داشت.

باتری و عملکرد

زیر قاب، تراشه اسنپدراگون 660 در کنار 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی با پشتیبانی از کارت حافظه میکرو اس دی تا حداکثر ظرفیت 512 گیگابایت، نقش مغز پردازشگر را ایفا می‌کند. نسل اول گلکسی A9 با چیپست 28 نانومتری اسنپدراگون 652 به فروش می‌رسید؛ به همین جهت، با استفاده از چیپست 14 نانومتری اسنپدراگون 660 شاهد افزایش قابل توجه قدرت پردازشی و کاهش مصرف باتری خواهیم بود. یک باتری بزرگ 3800 میلی‌آمپر ساعتی هم نیروی مورد نیاز گلکسی ای 9 2018 را تامین خواهد کرد؛ این یعنی گلکسی A9، باتری بزرگتری در مقایسه با گلکسی S9 و +S9 دارد.

همچنین بخوانید:

مشخصات فنی Samsung Galaxy A9 2018

سامسونگ از اندروید 8 اوریو به عنوان سیستم نرم افزاری استفاده کرده است که متاسفانه، جدیدترین نسخه سیستم عامل اندروید محسوب نمی‌شود. با این حال، سامسونگ می‌گوید آپدیت اندروید 9 پای را در اولین زمان ممکن ارائه خواهد کرد. هرچند، احتمالا این کار زودتر از اوایل سال آینده میلادی انجام نخواهد شد.

گلکسی ای 9 2018

انتظارات

هنوز قیمت نهایی زمان عرضه نهایی موبایل جدید سامسونگ مشخص نیست، اما برخی افراد از احتمال عرضه دستگاه در اواسط نوامبر (اواسط آبان) با قیمت 549 پوند (720 دلار) برای نسخه بدون سیم‌کارت سخن می‌گویند. با این قیمت‌گذاری، گلکسی ای 9 2018 از وان پلاس 6 و هواوی آنر 10 گران‌تر خواهد بود.

گلکسی ای 9 2018 یکی از معدود موبایل های میان رده با قابلیت‌های نرم افزاری و سخت افزاری فراوان است که می‌تواند توجه هر کسی را به خود جلب کند. اینکه آیا 4 دوربین واقعا به ثبت تصاویر بهتر و جذاب‌تر کمک می‌کند یا نه، موضوعی است که در بررسی‌های دقیق‌تر، مشخص خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

15 دیدگاه

  1. سلام من این گوشی رو خریدم..و فوق العاده است.همه امکانات رو داره.همه امکاناتی که پرچمدار های سامسونگ دارن.فقط با این تفاوت که صفحه اشedgeنیست..از نظر سرعت حتی از سریSبهتره.من که خیلی راضیم.خیلی.

  2. ممنون بابت برسی

  3. شتر گاو پلنگه. هیچیش معلوم نیست. مشخصات میان رده داره اما هم قیمت پرچمدارا چینه.
    کلی دوربین داره اما لرزش گیر و صحنه آهسته نداره. خلاف پرچمدارای قدرمتندش همیشه کج سلیقگی های سامسونگ توی میان رده هاش موج میزنه.

  4. رنگ صورتش دخترونه س

  5. ۷۲۰ دلار میان رده!!!

  6. از جلو نوت نه هستش
    ولی از پشت خیلی عالی تغیریش دادن
    طراحیش مدرن تره و تو چش تره

  7. یکم باید از این کم حاشیه تر میبود