هواوی میت 20

هواوی میت 20 رسما معرفی شد

هواوی میت 20 (Huawei Mate 20) طی رویدادی اختصاصی در لندن معرفی شد. برای آشنایی با مشخصات فنی، امکانات، ویژگی‌ها و قیمت هواوی میت ۲۰ همراه گجت نیوز باشید.

انتظارها به پایان رسید و سرانجام هواوی، گوشی های سری Mate 20 را در چندین نسخه مختلف معرفی کرد. همانند دیگر گوشی های این خانواده، این تلفن هوشمند نیز به دوربین سه گانه در بخش پشتی مجهز شده و البته برای نخستین بار در میان پرچمداران شرکت، ناچ قطره آب را در آن می‌توان پیدا کرد.

محصولات جدید هواوی، شامل سه موبایل بسیار قدرتمند در کنار نسخه لوکس «پورشه دیزاین» می‌شوند که بدون شک، توجه هر کاربری را به خود جلب خواهند کرد. این گوشی های جدید با برخورداری از قابلیت‌های هوش مصنوعی، تعامل کاربران با دستگاه را افزایش داده و تجربه‌ای هوشمندتر را برای آنها رقم خواهند زد. واحد پردازش عصبی دوگانه در تراشه کایرین 980 می‌تواند افقی جدید از امکانات هوش مصنوعی را پیش روی کاربران قرار دهد. تصور می‌کنید هواوی میت 20 تا چه اندازه می‌تواند در بازار موفق باشد؟

طراحی و صفحه نمایش هواوی میت 20

هواوی میت 20

گوشی جدید میت 20، یکی از متفاوت‌ترین محصولات سال‌های اخیر هواوی بوده و بر خلاف نسخه Pro، میزبان یک نمایشگر کم‌حاشیه با ناچ قطره آب است. نمونه این طراحی را پیش‌تر نیز در گوشی آنر 8 ایکس مکس دیده بودیم؛ با این تفاوت که میت 20 به صفحه نمایش 6.53 اینچی IPS LCD با وضوح 1080×2244 مجهز شده و در بخش جلویی، میزبان یک بریدگی کوچک است. سازندگان ضمن افزایش اندازه صفحه، کلید فیزیکی هوم را هم حذف کرده و اسکنر اثر انگشت را در بخش پشتی و زیر دوربین سه گانه تعبیه کرده‌اند.

هواوی برای متمایز کردن طراحی این گوشی هوشمند از محصولات نسل قبلی، از یک ماژول مربعی برای دوربین پشتی بهره برده است که پیش‌تر نمونه آن را در هیچ تلفن هوشمندی ندیده‌ایم. حاشیه‌های بسیار پایین در نمایشگر این گوشی سبب شده تا نسبت صفحه به بدنه، به شکل قابل توجهی افزایش پیدا کند. پشتیبانی از فناوری HDR10، پوشش محافظ گوریلا گلس 5، از مهم‌ترین مشخصه‌های میت 20 هواوی هستند.

مشخصات فنی هواوی میت 20

در کنار طراحی مدرن، بهره‌گیری از چیپست Kirin 980 یکی از برجسته‌ترین ویژگی‌های میت 20 محسوب می‌شود زیر این چیپست 7 نانومتری، ضمن توانایی بالا در مدیریت اطلاعات و پردازش دستورات مبتنی بر هوش مصنوعی، بسیار کم‌مصرف‌تر از نسل قبلی نیز هست. علاوه بر این، کاربران می‌توانند دستگاه را با 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی خریداری کنند. خبر غافلگیرکننده، رونمایی هواوی از کارت حافظه اختصاصی خود با نام nanoSD است. این کارت حافظه در سه نسخه مختلف 64، 128 و 256 گیگابایتی در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

کایرین 980

همانند میت 10، باز هم یک باتری 4 هزار میلی‌آمپر ساعتی قدرت‌بخش نسل جدید این گوشی خواهد بود؛ با این تفاوت که حالا سازندگان، فناوری شارژ سریع 40 وات را هم برای این گوشی در نظر گرفته‌اند. هواوی ادعا میکند ظرف تنها 10 دقیقه، باتری تا 25 درصد و ظرف 30 دقیقه، باتری این گوشی تا 80 درصد شارژ می‌شود.

در کنار افزایش سرعت شارژ سیمی، ما امسال شاهد اضافه شدن فناوری شارژ وایرلس 15 وات به این گوشی نیز هستیم. هواوی مدعی‌ست که به واسطه این قابلیت، با 10 دقیقه شارژ می‌توان ظرفیت باتری را 12 درصد افزایش داد. در صورتی که دستگاه به مدت 30 دقیقه به صورت وایرلس شارژ شود، ظرفیت باتری 30 درصد افزایش پیدا می‌کند. قابلیت شارژ معکوس نیز شارژ هدفون بلوتوثی جدید هواوی را امکان‌پذیر می‌کند.

به این موارد باید سریع‌ترین اتصال وای فای با توانایی دانلود اطلاعات با سرعت 1.732 گیگابیت بر ثانیه را نیز اضافه کرد؛ این یعنی شما یک ویدیوی 2 گیگابایتی را ظرف تنها 10 ثانیه می‌توانید دانلود کنید. در نهایت، اندروید 9 پای و رابط کاربری EMUI 9 نیز سیستم نرم افزاری را تشکیل خواهند داد.

هواوی میت 20

دوربین هواوی میت 20

جدای از طراحی جدید و سخت افزار منحصر به فرد، دوربین هواوی میت 20 نیز حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. گوشی های سری Mate 20 از بهترین سیستم دوربین موجود در میان تلفن های هوشمند بهره می‌برند. امسال، برای نخستین بار شاهد استفاده از لنز فوق عریض لایکا در محصولات جدید هواوی هستیم تا این گوشی ها، مستقیما در مقابل محصولات LG و Samsung قرار گیرند.

هواوی میت 20

قاب پشتی دستگاه میزبان یک دوربین 16 مگاپیکسلی فوق عریض، دوربین 12 مگاپیکسلی و همین‌طور یک دوربین 8 مگاپیکسلی با لنز تله فوتو است؛ سیستمی که به واسطه آن می‌توان تصاویر را با کیفیتی فوق‌العاده بالا ثبت کرد. سازندگان، قابلیت‌های متنوعی همچون فوکوس خودکار تشخیص فاز و لرزشگیر اپتیکال را برای هر سه دوربین در نظر گرفته‌اند تا توانایی دستگاه در ثبت تصاویر، به حداکثر برسد. زوم سه مرحله‌ای اپتیکال و فیلم‌برداری صحنه آهسته با نرخ 960 فریم بر ثانیه نیز در این گوشی در خدمت کاربران خواهد بود. هواوی میت 20 همچنین اولین گوشی دنیا با پشتیبانی کامل از عکاسی ماکرو بوده و می‌تواند از فاصله 2.5 سانتی‌متری، روی سوژه‌ها تمرکز کند. سلفی‌بازان هم می‌توانند به کمک دوربین جلویی 24 مگاپیکسلی با لنز عریض 24 میلی‌متری و f/2.0، لحظات ناب را با کیفیتی بسیار بالا ثبت کنند.

هواوی میت 20

هواوی از رقابت در زمینه ویژگی‌های AI برای دوربین گوشی های جدید خود نیز از رقبا باز نمانده و قابلیت‌های بسیاری را برای خریداران در نظر گرفته است. AI 4D predictive focus ،AI Composition ،AI Spotlight Reel و AI HDR برخی از مهم‌ترین قابلیت‌های هوش مصنوعی دوربین هواوی میت 20 هستند. AI Cinema Mode نیز به کاربران اجازه می‌دهد تا شدت روشنایی، رنگ و اشباع ویدیو کلیپ‌های خود را تغییر دهند. با گوشی های سری میت 20، کاربران می‌توانند شخص حاضر در عکس را به صورت هوشمند، انتخاب کرده و اشباع رنگ‌های اطراف آن را کاهش دهند تا سوژه مورد نظر، برجسته شود.

هواوی میت 20

موبایل جدید هواوی قرار است در پنج رنگ مشکی، سبز (Emerald Green)، آبی (Midnight Blue)، پینک گلد (Pink Gold) و رنگ مخصوص “Twilight” به فروش رسد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

11 دیدگاه

  1. این که پایینش حاشیه داره

  2. طراحیشو
    رخشو نسبت صفحه به بدنشو
    تو حلقم

  3. رنگش خدایی خوشگله

  4. رنگ گلدش بنظر از همه بهتر باشه

  5. توی این عکس حسگر اثر انگشتش که زیر صفحه نیست

  6. هعی وای من 😐 من هیچ من نگاه 😐 *__________*

    کاش بشه بخرم :/