بی ام و X7

بی ام و X7 معرفی شد؛ آشنایی با امکانات بزرگ‌ترین شاسی بلند BMW

بی ام و X7 ، پرچم‌دار جدید آلمانی‌ها به طور رسمی معرفی شد. این خودرو که بزرگترین شاسی بلند BMW شناخته می‌شود بر اساس کانسپت X7 iPerformance طراحی شده است. در ادامه مشخصات و امکانات خودرو بی ام و ایکس 7 را بررسی می‌کنیم.

شرکت خودروسازی بی ام و که از تولیدکنندگان معروف خودرو در جهان محسوب می‌شود تا الان از 6 مدل مختلف خودروهای سری X خود رونمایی کرده و حالا نوبت به شاسی بلند X7 رسیده است. این خودرو بر اساس مشخصات و امکانات خود رقیب مناسبی برای مرسدس بنز GLS بوده و بر اساس کانسپت X7 iPerformance طراحی گردید. بی ام و X7 خودرویی بزرگ‌تر و لوکس‌تر از بی ام و X5 شناخته می‌شود.

بی ام و X7

در نگاه اول به خودرو بی ام و X7 بدون شک جلو پنجره‌ی بزرگ کرومی آن جلب توجه می‌کند. شرکت بی ام و در این خصوص عنوان کرد این بزرگ‌ترین جلوپنجره‌ای است که تا به حال در یک مدل تولیدی مورد استفاده قرار می‌گیرد. یکی از طراحی‌های شگفت‌انگیز دیگر این خودرو چراغ‌های باریک جلوی آن است که در بالای ورودی‌های بزرگ هوا قرار گرفته‌اند. از طراحی ظاهری محصول جدید بی ام و می‌توان به نکاتی مانند رینگ‌های آلیاژی 21 اینچی، خط سقف تقریبا صاف و پنجره‌هایی که با کروم احاطه شده‌اند، اشاره کرد. بی ام‌ و ایکس 7 در طراحی عقب خود نیز از چراغ‌های باریک و در صندوق دو تکه که به‌ صورت برقی باز و بسته می‌شود، بهره می‌برد.

بی ام و X7

بی ام و X7 ؛ بزرگ‌ترین شاسی بلند BMW

بی ام و ایکس 7 نسبت به مدل X5 بسیار بزرگ‌تر طراحی شده است. این خودرو دارای ابعاد 5 متر و 16 سانتی‌متر طول، 2 متر عرض، 1 متر و 80 سانتی‌متر ارتفاع و فاصله محوری 3 متر و 10 سانتی‌متر است. با این حساب X7 نسبت به مدل X5 در حدود 23 سانتی‌متر کشیده‌تر و 5.3 سانتی‌متر بلندتر بوده و فاصله بین دو محور ایکس 7 نیز 13 سانتی‌متر بیشتر شده است.

بی ام و X7 از کابین لوکس‌تری نسبت به بی ام و X5 بهره می‌برد که ترکیبی از طراحی شیک را با چرم، چوب و تریم فلزی ارائه می‌دهد. همچنین در مقابل راننده یک صفحه آمپر دیجیتالی 12.3 اینچی وجود داشته و در کنار آن هم یک مانیتور 12.3 اینچی دیگر برای نمایش سیستم اطلاعاتی-سرگرمی قرار گرفته است.

بی ام و X7

امکانات بی ام و X7

شرکت بی ام و برای مدل ایکس 7 خود بر اساس شرایط هر بازار امکانات متفاوتی را ارائه خواهد داد، اما این خودرو در بازار آمریکا به شکل استاندارد از تجهیزاتی نظیر سیستم کنترل تهویه چهار منطقه‌ای، سقف شیشه‌ای پانورامیک سه بخشی، شارژر بی سیم، اینترنت وای فای و سیستم صوتی با 10 بلندگو بهره می‌برد. شرکت بی ام و برای این خودرو آپشن‌های سفارشی نیز در نظر گرفته که از جمله آنها می‌توان به مواردی مانند صفحه نمایش‌های 10.2 اینچی لمسی برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی عقب، گرم‌کن صندلی‌ها، پرده برقی پنجره‌های عقب و نمایشگر سربالا، سیستم صوتی فراگیر Bowers & Wilkins با 20 بلندگو و نگه‌دارنده‌های لیوان با گرم‌کن و سردکن اشاره کرد.

بی ام و X7

در طراحی صندلی نیز این خودرو نسبت به مدل X5 بهبود یافته است و ردیف دوم صندلی‌های X7 به شکل استاندارد از نوع نیمکتی تاشو هستند، اما خریداران می‌توانند صندلی‌های خلبانی برقی را به جای آن‌ها سفارش دهند. همچنین صندلی‌های عقب بی ام و ایکس 7 به صورت استاندارد در تمامی نسخه‌ها به شکل کشویی تا 14 سانتی‌متر به سمت جلو یا عقب حرکت می‌کنند و پشتی صندلی‌ها هم با لمس یک دکمه کوتاه یا بلند می‌شود.

بی ام و X7 به صندلی‌های ردیف سوم نیز مجهز است. بر اساس توضیح شرکت بی ام و، ابعاد صندلی‌ها کامل بوده و افراد بالغ به راحتی در سفرهای طولانی می‌توانند از آن استفاده کنند. صندلی‌های ردیف سوم از نگه‌دارنده لیون و زیر آرنجی نیز بهره می‌برند. همچنین افرادی که به دنبال فضای بیشتری هستند می‌توانند با خواباندن این صندلی‌ها به فضای بار 1376 لیتر دست یابند و حتی با خواباندن صندلی‌های ردیف دوم این عدد تا عدد 2560 لیتر نیز افزایش می‌یابد.

بی ام و X7

مشخصات فنی بی ام و X7 

شرکت بی ام و برای محصول جدید خود چهار موتور مختلف بنزینی و دیزلی که همگی با نسل جدید X5 مشترک خواهند بود، ارائه می‌دهد. مدل بنزینی اول با نام XDrive40i از یک موتور 3 لیتری 6 سیلندر خطی توربو بهره می‌برد. این موتور قادر به تولید قدرت 340 اسب بخار و گشتاور 445 نیوتن متر است که این نیرو به کمک یک گیربکس 8 سرعته اتوماتیک بهبود یافته به هر چهار چرخ انتقال می‌یابد. این مدل با کمک گرفتن از چنین امکانات فنی می‌تواند شتاب صفر تا سرعت 96 کیلومتر را ظرف 5.8 ثانیه طی کند و به سرعت حداکثری 245 کیلومتر در ساعت برسد.

بی ام و X7

مدل بنزینی دوم با نام XDrive 50i از یک موتور 4.4 لیتری V8 توئین توربو که به طور کامل ارتقا یافته است، استفاده می‌کند. این موتور قادر به تولید قدرت 460 اسب بخار و گشتاور 650 نیوتن متر است که این نیرو موجب شتاب بیشتری شده و بی ام و ایکس 7 در این نسخه می‌تواند صفر تا 96 کیلومتر در ساعت را ظرف 5.2 ثانیه بیپیماید. حداکثر سرعت این مدل در بازارهای جهانی روی 250 کیلومتر در ساعت محدود شده است.

بی ام و X7

مدل بی ام و X7 XDrive 50i در کشورهای اروپایی عرضه نمی‌شود، اما به جای آن دو مدل دیزلی در این بازار به فروش می‌رسد که نمونه اول آن‌ها با نام X7 XDrive30d از موتور 3 لیتری 6 سیلندر خطی که قادر به تولید 265 اسب بخار قدرت و 620 نیوتن‌متر گشتاور است، استفاده می‌کند. این نسخه ظرف 7 ثانیه از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد و حداکثر سرعت آن هم 227 کیلومتر بر ساعت تعیین شده است.

بی ام و X7

مدل دیزلی دوم هم با نام X7 M50d به یک موتور 3 لیتری 6 سیلندر خطی چهار توربو مجهز است که توانایی تولید 400 اسب بخار قدرت و 760 نیوتن‌متر گشتاور را دارد. عملکرد این مدل همانند مدل بنزینی X7 XDrive40i است، به‌ گونه‌ای که صفر تا سرعت صد کیلومتر بر ساعت را ظرف 5.4 ثانیه طی می‌کند و حداکثر سرعت 250 کیلومتر بر ساعت برای این مدل اعلام شده است.

بی ام و X7

خودرو بی ام و ایکس 7 برای افرادی که به هندلینگ خودرو اهمیت می‌دهند بسیار مناسب طراحی شده است. این خودرو به صورت استاندارد از سیستم تعلیق بادی با سیستم کنترل پویایی کمک‌فنرها برخوردار است. این سیستم با کمک دوربین‌ها، مسیر پیش رو را اسکن می‌کند و تنظیمات تعلیق را مطابق شرایط جاده تطبیق می‌دهد. همچنین با اینکه بی ام و X7 بیشتر بر روی راحتی و لوکس بودن تمرکز دارد، ویژگی‌های اسپورت را از یاد نبرده و شرکت بی ام و بسته سفارشی به نام هندلینگ پویا را برای آن در نظر گرفته که این بسته سیستم فرمان فعال، ترمزهای M اسپرت و دیفرانسیل عقب M اسپرت را به خودرو اضافه خواهد کرد.

تجهیزات ایمنی بی ام و X7 

بی ام X7 شبیه سایر خودروهای مدرن از مجموعه کاملی از سیستم‌های کمک‌راننده بهره می‌برد. تجهیزات ایمنی استاندارد این خودرو به مواردی نظیر سیستم محافظت فعال، سیستم فعال کمکی رانندگی با تشخیص نقاط کور، هشدار خروج از خط، سیستم جلوگیری از تصادف‌های شهری و محدودکننده سرعت، هشدار عابر پیاده، هشدار ترافیک عقب، هشدار برخورد عقب و هشدار برخورد جلو مجهز است.

برای افرادی که به دنبال تجهیزات ایمنی بیشتری هستند، سیستم‌هایی مانند سیستم حرفه‌ای کمکی رانندگی با دستیار فعال حفظ حرکت میان خطوط برای خودرو X7 قابل سفارش است. همچنین این افراد می‌توانند پکیج کمک پارک پلاس که سیستم دید از بالا و دید سه بعدی را ارائه می‌کند را سفارش دهند.

بی ام و X7

قیمت بی ام و X7 

محصول جدید شرکت آلمانی بی ام و به احتمال زیاد در ماه مارس 2019 در آمریکا عرضه خواهد شد. قیمت این خودرو از 73 هزار و 900 دلار در مدل XDrive40i و 92 هزار و 600 دلار در مدل XDrive50i شروع می‌شود. این شرکت مدتی قبل پذیرش سفارشات خرید X7 را شروع کرده و خریداران می‌توانند به صورت آنلاین به سفارش این خودرو اقدام کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

16 دیدگاه

  1. ماهم پراید داریم هیچ آپشنی نداره که خدای نکرده سرگرم نشی تصادف کنی اگه هم تصادف کردی مشرف میشی اون دنیا بدون درد بدون عوارض ومخارج جانبی………….

  2. زیبا جادار مطمعن

  3. اخ برم راننده رو اون کلاجو دنده رو

  4. خدایی ظلم نیست ما ایقدر این و تو ایران گرون بخریم

  5. ما چرا اینقدر بدبختیم
    206 ما 100 میلیونه بعد این ماشین 100 هزار دلارم نمیشه

  6. توش عین صفینه س

  7. آدم اینارو میبینه واقعا از زندگی زده میشه
    چون هیچوقت قرار نیست تو اینجا بهش برسیم…
    واقعا آیا فرقی بین مایی که هیچ بذتی تو این دنیا نچشیدیم با کسایی که این چیزا رو امتحان کردن و لذتشو چشیدن نیست؟
    من نمیدونم حقوق کارمند اروپایی چقدره،ولی میدونم کارمند و کارگر کشورهای اطراف خلیج فارس و امریکا و استرالیا چند ماهه از پس خریدش برمیان…حدودا 6 یا 7 ماه

    • میانگین حقوق یه کارمند اروپایی چیزی حدود 2 تا 2.5 هزار یورو در ماه میشه.
      اگه بنده خدا در طول یکسال هیچ چیز نخوره بازم پولش نمیرسه.
      یکم منطقی فکر کنین. این خودرو معادل سری هفت BMW محسوب میشه چه کسایی تو ایران سوار سری هفت میشن همونا تو اروپا سوار X7 میتونن بشن.
      منطقی نیست که کارگر یا کارمند معمولی اروپایی لاکچری ترین کلاس خودروی BMW رو سوار بشه.
      الان همه میان منفی میزنن!!!!
      یکم تحقیق کنین درباره اروپا و یا هرجای دیگه بدون عینک خوش یا بد بینی.

  8. خوش به حال اروپاییها با 100 میلیون چی میتونن بخرن ما با 100 میلیون چی داریم فقط یا محصولات ویران خودرو یا چینی های که معلوم نیس تا چند ماه زیر ذست درست کار میکنن .تآسف باید خورد فقط !

    • قیمتش با دلار ۱۵ هزار تومنی، میشه یک میلیارد و چهارصد میلیون تومن.

      بدون مالیات و عوارض ورود با کشور!!!

      ۱۰۰ میلیون رو از کجا آوردی؟

      یک کارمند اروپایی، هرگز نمی تونه همچین ماشینی رو بخره

      با سپاس

      • مثلا منظورش 100 هزار دلار بود

      • ایکیو داره میگه اگه دلار با هزار برابر باشه
        که واقعا باید باشه تازه باید اصولی ارزش تومن از دلار بیشتر باشه
        این همه متابع ما داریم
        ولی بخاطر سیاست های غلط پاسوز یه عده …. شدیم

      • جوک گفتی ها آخه یکم عقل و خرد هم خوب چیزی هست پول رو داری به تومن حساب میکنی بعد میگی میشه 1میلیاردو چهارصد خو چه ربطی به یه اروپایی داره اون با یورو خودشون داره حقوق میگیره با همون یورو هم این ماشین رو می خره بعد میگی یه اروپایی کارمند هرگز نمی تونه این ماشین ها رو بخره پس حتما از کره ماه آدم فضایی ها میان میخرن
        عزیز این لامبورگینی یا فراری نیست که خیلی گرون باشه و فقط قشر خاصی حتی تو همون اروپا بتونن بخرن و در آخر بله 100هزار یورو یه چیزی مثل 100میلیون ما هست براشون

        • یورو ن دلار
          دنبال چی هستین دقیقا که میرینید به همدیگع میخوایید بگید خیلی میدونید
          باو بفهمید اینجا ایرانه بچسبید به زندگیتون خیلیا ارزو دارن جای شما ها باشن