افزایش قیمت خودرو

جزئیات افزایش قیمت خودرو از زبان معاون وزیر صنعت

موضوع افزایش قیمت خودرو در ایران، این روزها داغ شده و خودروسازان داخلی از جمله ایران خودرو و سایپا به دنبال افزایش قیمت محصولات خود هستند. معاون وزیر صنعت، توضیحاتی را در این رابطه ارائه کرده است.

منصور معظمی، رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) در خصوص تعیین قیمت خودرو عنوان کرد شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا با افزایش قیمت خودرو موافقت کرده‌اند و مقرر شده قیمت خودرو بر پایه آن مواردی که سازمان حمایت تعیین کرده و ستاد تنظیم بازار آن را تصویب می‌کند، تعیین شود.

وی در ادامه بیان کرد تعیین قیمت خودرو یک موضوع مهم تلقی می‌شود و باید سازوکار مناسبی جهت انجام این کار اتخاذ شود. با توجه به نوسان ارزی، بهای تمام شده محصولات خودروسازان با افزایش زیادی روبرو بوده و به همین جهت، شرکت های خودروسازی داخلی درخواست اصلاح قیمت‌ها را دارند.

این مقام مسئول در ادامه اشاره کرد قطعه‌سازان داخلی بر اساس قیمت‌های ارزی 3200 تومان و 3800 تومان با خودروسازان قرارداد دارند که در حال حاضر با افزایش 3 برابری ارز نیمایی مواجه‌ایم و اگر قیمت تعیین شده برای قطعه‌سازان اصلاح نشود، این واحدهای تولیدی با مشکلات بسیاری روبرو خواهند شد.

افزایش قیمت خودرو

افزایش قیمت خودرو به صورت خودسرانه، ممنوع است

منصور معظمی مجددا تاکید کرد ما به رئیس جمهور پیشنهاد تعیین قیمت را ارائه کرده‌ایم و شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا با افزایش قیمت خودرو موافقت کرده‌اند و مقرر شده قیمت خودرو بر پایه آن چیزی که سازمان حمایت تعیین کرده و ستاد تنظیم بازار آن را تصویب می‌کند، عملی شود.

معاون وزیر صنعت و معدن در ادامه خاطرنشان کرد با توجه به موافقت‌های صورت گرفته، خودرو‌سازان حق ندارند و نمی‌توانند قیمت محصولات خود را خودسرانه افزایش دهند. همچنین وزارت صنعت متعهد شده است مقدار تولید مورد نیاز کشور را تامین کند و اگر شرایط خاصی پیش نیاید بدون شک می‌توانیم تولید مورد نیاز را تا پایان سال تامین کنیم.

همچنین پیشنهاد اصلاح قیمتی که خودروسازان به مراجع ذی‌ربط نظیر سازمان حمایت و ستاد تنظیم بازار ارسال کرده‌اند به معنای پذیرش آن درخواست نخواهد بود و ارائه پیشنهاد بررسی کارشناسی از سوی تعداد زیادی از اصناف تولیدی به این مراجع به طور مداوم صورت می‌گیرد و تنها به صنعت خودرو منحصر نمی‌شود.

افزایش قیمت خودرو

قیمت‌های جدید چه زمانی اعلام می‌شود؟

معظمی در ادامه بیان کرد سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان پیشنهادهای خود را جهت اصلاح قیمت خودرو اعلام کرده و منتظر تصمیم‌گیری ستاد تنظیم بازار هستیم. البته قانون این قدرت را به سازمان حمایت داده و این سازمان هم جلسه‌های بسیاری را با خودروسازان داشته است و پیشنهادی را مطرح کرده‌اند تا مراجع ذی‌ربط آن را تصویب و ابلاغ کنند.

این مقام مسئول همچنین گفت زمان اعلام نتیجه اصلاح قیمت‌ها به ستاد تنظیم بازار بستگی دارد که پس از اعلام قابلیت اجرایی خواهد داشت و تا قبل از اعلام قیمت‌های جدید، خودروسازان می‌بایست بر پایه قیمت‌های قبلی اقدام کنند. هر چند با این شرایط بازار، قیمت‌های فعلی بدون شک برای خودروسازان مشکلاتی را به همراه خواهد داشت. اگر اصلاح قیمت‌ها اعلام شود، برای نیمه دوم ساری جاری لحاظ خواهد شد.

معاون وزیر صنعت و معدن در پایان خاطر نشان کرد قیمت‌های فعلی بازار آزاد خودرو غیر واقعی، کاذب و ناشی از نوسان ارزی و التهاب روانی چند ماه اخیر است و لازم است قیمت‌ها تا سطح منطقی شدن برای مصرف‌کنندگان محترم کاهش یاید.

افزایش قیمت خودرو

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

67 دیدگاه

  1. دوستان لطفا همه از طریق سایت حمایت از حقوق مصرف کنندگان از سایپا شکایت کنیم.. حتی شما دوست عزیز که 1 ماه از موعد مقرر تحویل ماشینتون گذشته.. تا کسانی که خیلی بیشتر گذشته.. لطفا متحد باشیم.. تلفنی هم میشه.. یجایی اقدام کنیم.. تا به ریش ملت نخندن..
    ازین لینک میتونید ببینید چطور شکایت خودتون رو به چند روش ثبت کنید
    http://cppo.mimt.gov.ir/general_content/287138-راهنمای-دریافت-رسیدگی-به-شکایات-مردمی-پیرامون-کالا-خدمات.html?t=محتوای-عمومی

  2. بعرض سلام.
    به خریداری باغیرت آگه همین شمابه دنبال ثبت نام خودرو صف نمیکیشیرین
    وضیعت مااین.نبود.بنده دقیقاازاول گرونیهاصبرکردم.باماشین کهنه ام ساختم تاببینم وضیعت این بی ثباتی چی میشه وقتی باپول ثبت نام شماکاراشون راه میفته مگه دیونه ان بیارن پایین. شماهاهمه خیانت بزرگی به ملت ایران کردید.
    آگه همه انصراف بدید.فکرخودشون رومیکشن.
    متاسف هستم ازثبت نام کنندهاین حق تونه داداش همه مون.یک رنگ هستیم قرارنیست عجله بکنی بقیه روجابزاری.
    متاسفم. متاسفم.متاسفم.متاسفم.حق تونه.حق تونه.انداخته تحویل نمودند بابقیه همرنگ میشین.

  3. تحویل آذر شامل افزایش قیمت میشه یا نه؟ تکمیل وجه نکردم. هنوز دعوتنامه صادر نشده

  4. حداقل باید خودروهایی که موعد تحویل آن گذشته شامل افزایش قیمت نشوند

  5. خدا به داد این مردم بدبخت برسد که هر روز از روز قبل وضعیت شون بد و بدتر میشود بابا با این مردم چه میخواهید بکنید زمانیکه ما ثبت نام کردیم جک اس تری حدودا 105 میلیون تومان بوده ولی هر روز بر قیمت ها افزود ه میشه،این یعنی اینکه کلا ه سر ما گذاشتند،پول ما را بردند معامله کرده‌اند،حق ما راضایع کرده اند ،به ریش ما خندیده اند ،عرض ما را برده ند،اون وقت می گویند هدف ما رضایت مشتری است،چه رضایتی پدر من ما به این امید که قیمتها ثابت می مانند ثبت نام کردیم کاش همان موقع آزاد خرید میکردیم،کاری کردید که ارزش پول ما به نصف رسید ما که راضی نیستم خدا از شما نگذرد ،خدا انتقام ما را از شما بگیرد،ما که زورمان به کسی نمیرسه،ولی ما بیچاره ها هم خدایی داریم که سخت انتقام می گیرد

  6. صبر نکنین به امید ارزونی چیزی قرار نیست ارزون شه

  7. قیمت همه چی داره میره بالا. اگه تصمیم به خرید خودرو هست باید زودتر انجام داد چون قطعا قیمت خودرو هم با دلار بالاتر میره

  8. وقتی قیمت همه چیز از خریدهای روزمره و خورد و خوراک گرون شده ؛ خوب خیلی طبیعیه قیمت خودرو که کلا با دلاره زیاد بشه .

  9. قیمت ها بازم دارن میرن بالا دیروز mvm315 شرکت اعلام کرد 93ملیون تیگو5 شرکتی260ملیون باقی محصولاتشون میگن 40% میخواد گرون بشه با دولار9500 میخوان ببندن

  10. قطعا قیمت خودرو که بالا رفته پایین نمیاد . پس منتظر افت قیمت یا کاهش قیمت نباشیم. ترجیحا خودروهایی خریداری کنیم که همچنان در حال فعالیت و ارائه خدمات هستند.

  11. الان قیمت همه چی رفته بالا. مواد غذایی ، بهداشتی و مایحتاج اولیه زندگی، خوب قطعا این افزایش قیمت روی خودرو هم تاثیر میذاره به خصوص که اکثر قطعات هم وارداتی هستند.

  12. اگر راست میگن واردات خودرو را آزاد کنن و گمرک خودرو رو به نرخ وافعی بگیرن بعد تعیین قیمت خودرو را بدن دست خود خودرو سازها. اگه یه نفر ازشون خودرو خرید من اسم خودمو عوض میکنم

  13. بنظرم با توجه به افزایش قیمت دلار در ماه های اخیر و وارداتی بودن مواد اولیه اکثر جنس های موجود تو بازار که باعث وابستگی قیمتشون به دلار میشه، افزایش قیمت اجناس خصوصاً قیمت خودرو طبیعی هستش. تازه نسبت به خیلی اجناس که تو بازار افزایش چند برابری داشتن، قیمت خودرو افزایش کمتری داشته.

  14. بنظرم با توجه به افزایش قیمت دلار در ماه های اخیر و وارداتی بودن مواد اولیه اکثر جنس های موجود تو بازار که باعث وابستگی قیمتشون به دلار میشه، افزایش قیمت اجناس خصوصاً قیمت خودرو طبیعی هستش. تازه نسبت به خیلی اجناس که تو بازار افزایش چند برابری داشتن، قیمت خودرو افزایش کمتری داشته.

  15. بیشتر اجناس تو بازار وارداتی هستن و به قیمت دلار بستگی دارن همانطور که قیمت جنسها افزایش چندین برابری داشته پس قاعدتا افزایش قیمت خودرو نیز طبیعیه

  16. به نظرم افزایش قیمت خودروسازهای داخلی به ویژه شرکتهایی مثل مدیران خودرو که همه قطعات وارداتی هستند نسبت به میزان افزایش قیمت ارز و همچنین حذف خودرو سازها از مشمولین ارز 4200 تومنی تازه کم هم هست و اگر مبنا دلار مبادله ای باشه که هست این قیمت ها باید دو برابر میشد که نشده، چون طبیعتا وقتی کارخونه قطعات رو دو برابر وارد بکنه و تهیه بکنه قاعدتا قیمت محصول نهایی هم دو برابر باید بشه تا بتونه هزینه هاش رو پوشش بده.
    مشکل باید اساسی حل بشه و قیمت ارز کنترل بشه وگر نه اینکه قیمت ارز سه برابر بشه ولی توقع داشته باشیم قیمت محصولات وابسته به ارز گرون نشه منطقی نیست

  17. وقتی تمام اجناس موجود در مملکت ما با قیمت دلار افزایش پیدا میکند پس طبیعتاً افزایش قیمت خودرو با توجه به این دلیل و تحریم ها کاملا طبیعی می باشد.
    به عنوان مثال وقتی یک قوطی رب از 6000 تومان شده 17 تا 20000 تومان پس قیمت خودرو نیز…….

  18. باسلام
    نظر به اینکه تولید خودرو کاملا وابسته به قیمت تمام شده قطعات وارداتی هست
    افزایش قیمت خودرو نیز …..!!!!

  19. مشکل نقدینگی و تروم و کاهش ارزش پول ملی رو درست کنید، قیمت خودرو کاهش پیدا میکنه

  20. قیمتهای خودرو کی ارزون شده که الان ارزون بشه؟؟؟

  21. دوستان با توجه به افزایش قیمت ارز و بالطبع آن افزایش هزینه های تولید قیمت خودرو نیز افزایش پیدا نموده همانطور که قیمت کلیه جنسها افزایش چندین برابری را تجربه کرده پس قاعدتا افزایش قیمت خودرو نیز طبیعی میباشد

  22. وقتی قطعه سازهای داخلی با ارز 3200 خودرو تولید می کردند،تو این شرایط موجود که ارز بالای 8000 هزار تومان است و دیگه قطعات رو به اتمام است،مجبور به افزایش قیمت می باشند و این امری کاملا طبیعیست.

  23. با توجه بالا رقتن قیمت ارز و گران شدن اجناس از جمله مواد غذایی و ارایشی و غیره بالا رفتن قیمت خودرو با توجه به واردات قطعات به قیمت ارز روز چیز بسیار طبیعی محسوب میشود و متاسفانه زمانی ک قیمت جنس از جمله خودرو افزایش پیدا میکند پایین نیامدن قیمت ان طبیعی و قابل درک است

  24. تو ایران هیچی دور از انتظار نیست الان دست روی هر چی میزاریبخری اگر نخری هفته بعدش میری میبینی گرون تر هم شد

  25. با افزایش قیمت ارز قیمت مواد اولیه همچنین هزینه تولید افزایش میابد و درنهایت برای تولیدیک محصول مثل خودرو افزایش قیمت آن محصول مواجه میشیم .

  26. قیمت خودرو افزایش خواهد داشت همینجوری اجناس دیگر از جمله لوازم خانگی و آرایش و بهداشتی چند برابر شده اند.

  27. بابا همه چیز کلی گرون شده معلومه ماشین هم میشه با این وضع خدا شکر کنید چند وقت دیگه همین ها 2 برابر میشه ، من می خواستم ماشین شاسی بلند چینی بخرم الان شده قیمت کره ایی به این نتیجه رسیدم الان بخرم تا قیمت المانیا نشده

  28. چرا همه میگید خودرو ها خیلی افزایش قیمت پیدا کردند!!!قیمت همه چی 3 برابر شده… تازه این قیمتها با دلار 8000 تومنه اگه قیمت ماشینا بخواد با دلار 13000 تومن اعلام بشه اونوقت قیمت های جدید در راه خواهد بود…

  29. با توجه به قیمت فعلی دلار و دلار تخصیص یافته به خودرو ها و افزایش دو برابری قیمت قطعات خودرو من فکر میکنم نه تنها خودرو ارزان نمیشود. بلکه گران تر هم میشود .
    بحث عرضه و تقاضا هم که اگر مد نظر بگیریم تقاضا بالا رفته اما پایین نیامده …؛

  30. قیمت خودرو در حال افزایشه و از کاهش قیمت خبری نیست

  31. قیمت خودرو باید بالا بره… سود داره تو جیب دلال میره و کارخونه که برای هزارن نفر شغل ایجاد کرده متحمل زیان های سنگین شده… زیان بالای کارخانجات خودرو سازی روی شاخص بورس تاثیر گذاشته …آهن فولاد پلاستیک 3 برابر شده چطور خودرو نباید افزایش قیمت داشته باشه ..

  32. دیشب از یکی شرکتهای خودرویی شنیدم میگفت یه موج افزایش قیمت شدید توراه هست چنان شوکی به بازار وارد میشه که نگو

  33. من شنیدم که خودروهای چینی بعنوان مثال خودروهای چری با دلار 6 هزار تومن قیمت گذاری شده اگه اینطوری باشه با توجه به دلار سایت نیما احتمال افزایش قیمتها باز وجود داره

  34. از آبان به بعد قیمت همه چی دوباره چند برابر میشه چند ماه قبل دیدید که شروع تحریم ها پراید رو 2برابر کرد همه هم خریدن حالا بازم همون اتفاق دوباره داره میوفته زرنگا میدونن که حالا وقت خرید هست

  35. دیروز خودم از یکی از شرکتهای خودروسازی پرسیدم گفت ما افزایش قیمت 80% خواهیم داشت در طی دو مرحله تا پایان سال میلادی الانم بازار حواله تحویل تا پایان سال میلادی تو بازار خیلی داغ شده

  36. الان بازار خودرو با این وضع دولار جوری هست که تاچند ماه آینده افزایش قیمت چند برابری خواهیم داشت چون وقتی که بانک مرکزی قیمت ارز رو 9500 تا 11000 درنظر گرفته این واقعیت رو باید قبول کنیم.

  37. وقتی قیمت همه محصولات ما داره بالا میره، معلومه که محصولاتی که وابسته به دلار هستند بیشتر تحت تاثیر قرار می گیرند، همه میدونیم که قیمت خودروها مخصوصا چینی ها بالاتر هم میره، خدا بهمون رحم کنه

  38. افزایش قیمت متناسب با افزایش نرخ ارز منطقیه

  39. قیمت خودرو اینقدر بالا رفته چطور میخواد پایین بیاد؟ خودروسازها قیمتو بالاتر هم میبیرن

  40. این افزایش قیمت دلاری که ما داریم نفسم بخوای بکشی قیمتش بالا رفته چه برسه قیمت خودرو

  41. کاهش قیمت رو تو خوابم نمیشه دید با این قیمت دلار

  42. با این وضعیت قیمت دلار قیمت خودرو بالاتر هم میره، انتظار کاهش نداشته باشین

  43. قیمت ارز 4 برابر شده انتظار ارزونی داشته باشیم؟!!! مطمئنا قیمت ها بالاتر هم خواهد رفت

  44. وقتی قیمت همه محصولات ما داره بالا میره، معلومه که محصولاتی که وابسته به دلار هستند بیشتر تحت تاثیر قرار می گیرند، همه میدونیم که قیمت خودروها مخصوصا چینی ها بالاتر هم میره، خدا بهمون رحم کنه

  45. بابا چی ارزون میشه ؟ ما که هر روز دیدیم گرون تر شد معلومه وقتی قیمت ارز 4 برابر میشه قیمت ماشینم چند برابر بشه تازه هنوز گرونی میده

  46. قیمت خودرو بر اساس افزایش قیمت ارز بالا رفته و بالاتر هم میره

  47. بابا کی میگه ارزون میشه ارزونی تو کار نیست الان دیگه دور دور خودروهای چینی هستش دیگه

  48. خودشون زدن قیمت دلارو ترکوندن اونوخ انتظار دارن هیشکی افزایش قیمت نده…
    خب طبیعیه که قیمت هرچیزی چند برابر میشه
    ماشین که جای خود داره مخصوصا خارجیاش که با دلار نیمایی وارد میشن
    آقا از ماست که برماست…

  49. خودرو گرون تر میشه ارزون تر نمیشه

  50. وقتی همه چیز 2یا3 برابر افزایش قیمت داشته و هیچ اعتراضی نبوده پس در برابر افزایش قیمت حتی 100 درصدی خودرو هم هیچ صحبتی نیست، ارز نیما به حداقل دو برابر خود رسیده

  51. خودروهای مونتاژی چون بصورت CKD تولید می شوند وابستگی شدید به قیمت ارز دارند، از همین رو اگر قرار باشه قیمت این خودروها با قیمت حال حاضر ارز در کشور مشخص شوند چیزی بیشتر از 100 درصد افزایش قیمت شاهد خواهیم بود. همین طور که خودروسازان داخلی افزایش قیمت های احتمالا بالای 70 درصد اعلام خواهند کرد. این وسط یکسری شرکت های خودروسازی مثل مدیران خودرو هستند که با قیمت قطعی و بصورت تحویل فوری در حال عرضه خودرو هستند که به نظر میاد در حال حاضر برای کسایی که قصد خرید دارند فرصت خوبی هست.

  52. فعلا که وزیر صنعت هم نیست

    قیمت دلار هم توی فقط 6 ماه سر به فلک کشیده

    اصحاب کهف توی 300 سال این گرونی که ما توی 6 ماه تجربه کردیم رو ندیدن

  53. همه چی با زور نمیشه که همین الان افزایش قیمتها اعمال شده فقط رسمی نیست تا کی می تونن پوشش بزارن اصلا منطقی نیست ارز 8000 تومنی بدن افزایش قیمتن ندن اگر اینطوری بشه کیفیت ها در حد ویلچر میشه همین الانش ایرانخودرو میگه فیلتر نداریم و …

  54. با توجه به افزایش قیمت دلار مطمئناً قیمت هر کالایی میره بالا. حالا بعضی وقتا مقطعی میاد پایین ولی تو ایران هر چیزی گرون شده دیگه ارزون نمیشه. ماشین هم مثل بقیه….

  55. ماکه جزبالا رفتن دلار وافزایش قیمت ماشین چیزی ندیدیم

  56. بله ماشین گرونتر میشه من شنیدم این قیمت ها با دلار 6 یا 7 تومن هست
    یعنی بازم گرون خواهد شد ماشین

  57. یه مشت آدم بی مسئولیت و بیشعور دارن این مملکتو اداره میکنن. واقعا که متاسفم

  58. علاوه بر اون قراره بیست درصد گرونش کنن ینی

  59. خب این وضع قراره تا کی ادامه داشته باشه

  60. این میندازه گردن اون اون میندازه گردن این

  61. من فقط عاشق اوناییم که میگپن امریکا بازم هیچ کاری از دستش نمیاد

    • اون کسی که اینو میگه عقلش ناقصه

    • آمریکا هیچ غلطی نمیتونه بکنه. همش کار خودمونه! حتی کشورهای جنگ زده اینطور ارزش پولشون کاهش نمی یابه. اقتصاد ما و اقتصاد نویسان ما مشکل دارند مضاف بر مسئولین و دلالان و خود مردم. در ترکیه قرار بود دلار گران بشه حرکت دولت و مردم رو شاهد بودیم. تموم شد بحرانشون. مثلا آمریکا به صنعت فولاد ما چکار داره؟ به پتروشیمی چکار داره؟ به بقیه صنایع تولید داخل ما چکار داره؟ جز اینکه دلالان دارن قیمت تعیین میکنن؟ دلال، آمریکاست؟
      خود کرده را تدبیر نیست. «تدبیر» خخ

  62. بالا رفتن ارز باعث شده همه چیز قیمتش سه برابر شود
    به نطر حداقل افزایش قیمت خودروها هم دوبرابر خواهد شد