فروش گوشی با کارت ملی

فروش گوشی با کارت ملی و قیمت نظارتی و نارضایتی مشتریان از برخورد فروشندگان

فروش گوشی با کارت ملی و قیمت‌های نظارتی در بازار انجام شد. به واسطه این طرح هر خریدار با کد ملی خود فقط قادر به خرید یک تلفن همراه خواهد بود. اما مشتریان از برخورد فروشندگان و نحوه تحویل کالا راضی نیستند.

در روزهای گذشته طرحی با هدف نظارت و قیمت‌گذاری گوشی های موبایل توسط سازمان حمایت و وزارت صنعت‌، معدن و تجارت تصویب شد که در آن، فروش گوشی های وارداتی تنها با قیمت نظارتی انجام می‌شود و هر خریدار با کد ملی خود فقط قادر به خرید یک تلفن همراه خواهد بود. در ادامه به بررسی دقیق این موضوع و نحوه اجرای طرح فروش گوشی با کارت ملی می‌پردازیم.

فروش گوشی با کارت ملی شروع شد

بر اساس شرایط جدید فروش گوشی های وارداتی، یکی از فروشگاه‌ های اینترنتی به عرضه محصولات شرکت واردکننده موبایل های اپل اقدام کرده است. در این فروشگاه، یک گوشی آیفون گران‌قیمت، 1.5 میلیون تومان ارزان‌تر از قیمت بازار به فروش گذاشته شد. این واردکننده که در پاساژ موبایل علاء‌الدین نیز به صورت حضوری به فروش گوشی می‌پردازد، به هر خریدار با کارت ملی فقط یک عدد گوشی موبایل فروخته می‌شود.

فروش گوشی با کارت ملی

بعد از اینکه این فروشگاه به عرضه گوشی های آیفون اقدام کرد، تعداد دیگری از فروشگاه های اینترنتی نیز سایر برندهای تلفن همراه را در فروشگاه خود به حالت موجود تغییر داده‌اند و از این رو متقاضیان می‌توانند گوشی‌های این برند را با قیمتی کمتر از بازار خریداری کنند. این فروشگاه‌ها نیز به تبعیت از مقررات جدید به ازای هر نفر تنها یک تلفن همراه می‌فروشد. البته محدودیتی برای خرید از سایر برندها وجود ندارد و به معنای کلی از هر برند می‌توانید یک گوشی موبایل خریداری کنید. در حال حاضر تعداد چنین فروشگاه‌هایی که با قیمت نظارتی گوشی موبایل بفروشند، محدود است.

فروش گوشی با کارت ملی

در تصویر زیر مثالی از اختلاف قیمت بازار و قیمت‌‌گذاری نظارتی را مشاهده می‌کنید که گوشی های برند سامسونگ با قیمت کمتر از قیمت بازار به فروش می‌رسند.

فروش گوشی با کارت ملی

برخورد نامناسب هنگام تحویل گوشی

فروش گوشی با کارت ملی و قیمت نظارتی با استقبال خوبی از سوی متقاضیان همراه شد، اما در زمان تحویل، خریداران با برخورد نامناسب فروشندگان مواجه شدند. یکی از خریداران که از فروشگاه اینترتی به خرید موبایل اقدام کرده و در پاساژ چارسو گوشی خود را تحویل گرفته است می‌گوید:

در حالی که یک گوشی آیفون ایکس را با قیمت حدود 13 میلیون تومان خریدم، به دلیل اینکه حدود 1.5 میلیون تومان زیر قیمت بازار بود، نحوه برخورد فروشندگان و تحویل‌دهندگان کالا به گونه‌ای تند و نامناسب بود که گویا مایل به فروش نیستند و با نارضایتی مجبور به توزیع شده‌اند.

فروش گوشی با کارت ملی

بر اساس مقرراتی که تدوین شد، برای حصول اطمینان از رسیدن کالا به دست خریدار، باید کالا در حضور خریدار پانچ و به آن تحویل شود، اما این خریدار عنوان می‌کند:

با کاری که تحویل‌دهندگان با جعبه کالا انجام می‌دهند نمی‌توان آن را به کسی هدیه داد؛ چرا که تحویل‌دهندگان با رفتاری تند و زننده و بعضا با عصبانیت جعبه گوشی را پاره کرده و به خریدار تحویل می‌دهند و هندزفری و شارژر موبایل را نیز از حالت ابتدایی خارج کرده و به سمت مشتری پرتاب می‌کنند. زمانی که گوشی فعال و جعبه نیز برای اطمینان از خرید، پانچ می‌شود، آیا باز کردن لوازم جانبی ضرروی است؟ حتی محافظ نایلونی روی صفحه نمایش گوشی را در می‌آورند که بر خلاف میل بسیاری از خریداران است.

بعضی از متقاضیان که جهت آشنایی با نحوه خرید گوشی با کارت ملی به این نمایندگی در پاساژ چارسو مراجعه کرده بود‌ند، با برخورد نامناسب آن‌ها مواجه شده و پاسخگویی مناسبی به متقاضیان انجام نشده است.

فروش گوشی با کارت ملی

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

28 دیدگاه

  1. ای وای چقد بدین مگه
    همش منو دست میندازین؟؟؟؟؟ همش تقصیر روحانی وآمریکاس

  2. این طرح نظارتی فقط برای اینه شما افزایش چند ده برابری گوشی و فراموش کنی و دلخوش این باشی که مثلا داری یک و نیم میلیون زیر قیمت گوشی میخری .
    تازه کلی هم از این به ظاهر تخفیف خوشحال بشی و تصور کنی مفت خریدی .

  3. خودشونم نمیدونن دارن چه میکنن ، یا شایدم میدونن و کاملا آگاهانه اینکار و میکنن …
    از اون طرف اومدن گند زدن تو بازار موبایل ازاین طرف طرح نظارتی میزارن . آخه مبلغ ۱۳ میلیون برای خرید یه گوشی و میشه اسمش و گذاشت طرح نظارتی …؟
    مردم عزیز لطفا نزارید شمارو عادت بدن به نون تو سری خوردن

  4. واقعا این رژیم خوار وذلیلمان کرد

  5. گوه میخوره کسی بخواد به ایرانی ها بی احترامی کنه البته که فقط خودمونیم که داریم خودمونو بی عزت و احترام میکنیم وقتی میگن لوازم ضروریو نخرید تا اینا بفهمن که نمیشه هرجوری دلشون میخواد برخورد کنن پراید ۴۵میلیون گوشت ۱۲۰ هزارتومن وووو….
    یکمی جهانی باشیم یکمی حداقل حداقل در حد همین کشورهای همسایه باشیم پول افغانستان چند برابر پول ما ارزش داره بر پدرومادره اون باعثو بانیش لعنت که ما ایرانی هارو اینجوری گشنه و بدبخت و تروریست عقب مونده نشون دارن میدن
    زنده باد ایران پاینده باد ایران
    نابود باد دشمن ایران

  6. ینی چی من نفمیدم؟کارت ملیو نشون بدی میتونی مجانی گوشی بگیری؟

  7. یه مشت گوسفند داریم دور هم زندگی میکنیم دیگه، ناراحتی نداره که

  8. واقعا گ رفتارشون بد وزنندس من رفتم هیچ کدوم محل نمیزاشتن حتی بعضیاشون باکراهت میگفتن ماهمچین طرحی نداریم درحالی ک نمایندگی وارگان هامعرفی کرده بودن

  9. اگر واقعا یه همچین چیزی حقیقت داشته باشه خاک بر سر اون خریداری که این توهین رو تحمل کرده به ارواح خاک مرده هام مغازه رو رو سرش خراب میکردم اگه یه همچین کاری با من میکرد.اونی که تو سری خوره حقشه بهش بی احترامی بشه.

  10. هرکی واسه خودشه مملکتمون رو کسی نیست جمع کنه پولمون به هیچی نمیرسه فقط واسه خورد و خوراکمونه واقعا که داریم برای زندگی با جون و دل میجنگیم

  11. من قصد دارم گوشی بخرم گوشی فعلیم برن این شده صفحش و بزودی ال سیدیش میسوزه
    حرف از بی احترامی شد میخوام وقتی گوشیو گرفتم موقع رفتن یه چیزایی به فروشنده بی ادب بگم تا اخر شب حالش خراب شه البته اگر بی تربیتی کنه

  12. این دیگه چه مسخره بازیه

  13. معلومه ناراضی هستیم از این همه توهین و تحقیر ما که میخایم عین ادم زدنگی کنیم چرا ولمون نمیکنید

  14. بله کسی که 13 میلیون میده آیفون بخره درحالیکه حداقل 5برابر قیمت واقعی رو داره پرداخت میکنه و بابت 1/5 تخفیف کاذب خوشحاله، بی شک لایق احترام نیست.

    • داداش با احترام باید عرض کنم این گوشیا اینجا واسه شما عین طلا قیمت داره وگرنه تو همین ارمنستان و گرجستان و عراق ک پیش گوشمون آیفون پش… نیس

  15. من اگه بودم اون گوشی رو توسر اون فروشنده میکوبیدم

  16. از ماست که بر ماست

  17. هر روز رفتارشون بدتر میشه

  18. ای بدبختی این توهین به ایرانی ها نیست ؟؟؟

  19. ینی چی مگه دارن با گسوفند رفتار میکنن
    پولشو چند برابر میگیرن گوشی باید بدن کارت ملی چ مسخره بازیه

    • داریم به کجا میرم اول ماشینو اینجوری کردن بعد گوشی ها
      بعدا عین 1984 غذا هم باید جیره بندی کنن حتما

      • دوست عزیز این کار صرفا جهت مدیریت کالا ها و بستن راه دلال ها هستش، و عملا تنها کسانی ک از این طرح ارائه کارت ملی برای خرید ماشین یا گوشی یا هرچیز دیگه ای ناراحت و عصبی و متضرر میشه فقط و فقط دلال ها هستند،
        روزتون بخیر