دستیار صوتی بیکسبی

دستیار صوتی بیکسبی با چندین قابلیت جدید به‌روز می‌شود

سامسونگ در خلال کنفرانس توسعه‌دهندگان خود در شهر نیویورک، از اضافه شدن چند قابلیت جدید به دستیار صوتی بیکسبی خبر داد. “Bixby Capsules” و پشتیبانی از 5 زبان تازه، مهم‌ترین ویژگی‌های جدید بیکسبی هستند.

اگرچه معرفی نمایشگر خم شونده سامسونگ مهم‌ترین اتفاق در SDC 2018 بود، ولی در این رویداد، مدیران در مورد دستیار صوتی بیکسبی و قابلیت‌های جدید آن نیز سخن گفتند. به امید آن‌که بیکسبی به پلتفرمی برای استفاده در طیف گسترده‌ای از محصولات تبدیل شود، سامسونگ برای نخستین بار از طریق قابلیتی به نام “Bixby Capsules”، دست توسعه‌دهندگان شخص ثالث را برای به‌کارگیری بیکسبی باز کرده است. در حقیقت، این ویژگی مشابه Alexa Skills شرکت آمازون است که به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد دستورهای صوتی مورد نظر را متناسب با سرویس خود به بیکسبی اضافه کنند. همچنین به منظور آسان‌تر شدن فرآیند توسعه، سامسونگ از Bixby Developer Studio نیز پرده برداشت.

مورد مهمی که باید به آن اشاره کرد، عدم اضافه شدن خودکار این کپسول‌ها به گوشی های هوشمندی است که از دستیار صوتی بیکسبی پشتیبانی می‌کنند. در حقیقت، توسعه‌دهندگان می‌توانند کپسول‌های مورد نظر را در پلتفرمی جدید به نام “Bixby Marketplace” آپلود کنند تا کاربران، در صورت تمایل قادر به دریافت آنها باشند.

سامسونگ همچنین در کنفرانس توسعه‌دهندگان 2018 از اضافه شدن پشتیبانی از پنج زبان جدید فرانسوی، آلمانی، ایتالیایی، اسپانیایی و انگلیسی بریتانیایی به دستیار صوتی بیکسبی «طی چند ماه آینده» خبر داد. بیکسبی پیش از این از انگلیسی آمریکایی، چینی و کره‌ای پشتیبانی می‌کرد.

غول فناوری کره امیدوار است با اضافه شدن این قابلیت‌ها، افراد بیشتری به استفاده از این دستیار دیجیتالی و خرید دستگاه‌های مبتنی بر آن روی بیاورند. با توجه به تسلط آمازون الکسا، گوگل اسیستنت و اپل سیری بر بازار، قطعا کار بسیار دشواری پیش روی سامسونگ خواهد بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. دستیار صوتی توی ایران بدرد نمیخوره