بسته های اینترنت بدون اینستاگرام

ماجرای فروش بسته های اینترنت بدون اینستاگرام چیست؟

انتشار خبر نامه محرمانه درباره فروش بسته های اینترنت بدون اینستاگرام ، حاشیه زیادی را در خصوص فیلترینگ اینستاگرام ایجاد کرده، اما سخنگوی وزارت ارتباطات این شایعه را رد کرده است. اما ماجرا از چه قرار بود؟

در روزهای گذشته در فضای مجازی نامه‌ای محرمانه منتشر شده است که متن این نامه به موضوع درخواست سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات از اپراتورهای ارتباطی اشاره دارد؛ در متن این نامه آماده است:

با توجه به ضرورت صیانت از فرهنگ ایرانی اسلامی، حفاظت از حریم خانواده‌ها و حمایت از محتوای داخلی، با قید فوریت ترتیبی اتخاذ کنید تا بسته‌ها و طرح‌های فروش اینترنت بدون امکان اتصال و استفاده از شبکه اجتماعی اینستاگرام تهیه و در لیست بسته‌های فروش اپراتورها قرار گیرد.

این نامه توسط حسین فلاح جوشقانی، رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و معاون وزیر ارتباطات امضا شد و سپس به شرکت مخابرات، اپراتورهای مجازی موبایل، دارندگان پروانه اینترنت ثابت (FCP، SERVCO و FWA) و اپراتورهای موبایل ارسال شده است تا این دستورالعمل اجرایی شود.

بسته های اینترنت بدون اینستاگرام

فیلترینگ با بسته های اینترنت بدون اینستاگرام ؟

جمال هادیان زواره، سخنگوی وزارت ارتباطات در خصوص نامه محرمانه منتشر شده در فضای مجازی عنوان کرد این نامه در قالب یک دستورالعمل از طرف مرکز ملی فضای مجازی به وزارت ارتباطات ارسال شده است و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات نیز برای اجرای این دستورالعمل، آن را به اپراتورها ابلاغ کرده است. این نامه به هیچ‌عنوان محرمانه نبوده و به رگولاتوری در خصوص آن تذکر داده شده است. همچنین از سوی مرکز فضای مجازی تعداد زیادی بخشنامه به وزارت ارتباطات ابلاغ می‌شود که در یکی از بخشنامه‌ها بندی مبنی بر درخواست مردم برای فروش بسته های اینترنت بدون اینستاگرام وجود دارد. در این نامه از اپراتورها درخواست شده تا اگر خانواده‌ای بسته اینترنت بدون اینستاگرام خواست، این امکان برای آن‌ها فراهم شود. لازم به ذکر است که این نامه با موضوع فیلترینگ اینستاگرام هیچ ارتباطی نداشته و خبرهایی مبنی بر دستور وزارت ارتباطات برای فیلتر شدن اینستاگرام را تکذیب می‌کنم. در خصوص پایان فعالیت هاتگرام و طلاگرام نیز تاکنون هیچ دستورالعملی به وزارت ارتباطات ابلاغ نشده و اصلا این وزارتخانه تصمیم‌گیرنده نیست.

بسته های اینترنت بدون اینستاگرام

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

5 دیدگاه

  1. کل زندگیمون خلاصه شده تو اینستا بدون اون برا چیجونه

  2. گوش های ما هم دراز
    مردم درخواست کردن بسته بدون اینستاگرام بدید.مردم خیلی درخواست های دیگم دارند چرا اونارو انجام نمیدید پس!؟

  3. خب فیلترش کنن ساده تره ک