اینستاگرام داخلی

وزیر ارتباطات: از اینستاگرام داخلی حمایت مالی نکرده‌ایم

اخیرا مطرح شدن یک اینستاگرام داخلی با نام جیک و پیک، حاشیه‌های زیادی را به خصوص در فضای مجازی ایجاد کرد. اکنون وزیر ارتباطات حمایت از اینستاگرام بومی و پرداخت وام به این اپلیکیشن را تکذیب کرده است.

در روز‌های گذشته ابوالحسن فیروزآبادی، دبیر شورای عالی فضای مجازی در خصوص شبکه اجتماعی Instagram عنوان کرد قصد داریم نسخه مشابه اینستاگرام را در داخل کشور توسعه دهیم تا بتوانیم یک جایگزین داخلی از اینستاگرام داشته باشیم. از سویی اخیرا نمونه‌ای از اینستاگرام داخلی با نام جیک و پیک در فضای مجازی حاشیه‌های زیادی را به وجود آورده و زمزمه‌های فیلترینگ اینستاگرام و راه‌اندازی نسخه بومی این شبکه اجتماعی را به راه انداخته است. حالا وزیر ارتباطات به راه‌اندازی و حمایت از این اینستاگرام بومی واکنش نشان داده است.

اینستاگرام داخلی

آیا اینستاگرام داخلی از دولت وام گرفته است؟

محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص راه‌اندازی اینستاگرام داخلی عنوان کرد در این زمینه اطلاع دقیقی ندارم، اما یکی از شرکت‌های ایرانی، شبکه اجتماعی بومی جیک و پیک را ساخته و برای توسعه فعالیت خود درخواست دریافت وام به وزارت ارتباطات ارسال کرده بود. وی اضافه کرد پس از آن از سوی این شرکت پیگیری‌هایی در خصوص دریافت وام و عرضه محصول انجام نگرفته و تاکنون نیز اطلاعاتی در زمینه وضعیت فعالیت آن منتشر نشده است.

آذری جهرمی در ادامه به نرم افزارهای مخرب اشاره کرد و گفت:

اخیرا مرکز ماهر گزارشی درباره نرم افزارهای مخرب منتشر کرده است و مارکت‌های اندرویدی داخلی باید بر اساس لیست اعلامی، این نرم افزارها را حذف کنند. تعداد زیادی از نرم‌ افزارهای مخرب فقط برای تبلیغات راه‌اندازی شده‌اند و تعدادی از آن‌ها نیز برای جستجوی ارز دیجیتالی عرضه می‌شوند تا بدون آگاهی کاربران، از منابع اطلاعاتی و پردازشی آن‌ها استفاده کنند. از این رو مارکت‌های اندرویدی وظیفه دارند در اسرع وقت این نرم‌ افزار‌ها را از دسترس کاربران خارج و حذف کنند. در این خصوص مرکز ماهر به تمامی فروشگاه‌های اپلیکیشن موبایل هشدارهای لازم را داده است و اگر این موارد رعایت نشود، می‌توانیم از طریق دستگاه قضا از این فروشگاه‌ها شکایت کنیم.

اینستاگرام داخلی

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

9 دیدگاه

  1. چرا موضع نگیریم؟ غیر از اینه دارن قشنگ همه اطلاعات شخصیمونو میدزدن؟

  2. خب کسی هم منکرش نشده ک

  3. اینستا داخلیم مگ داریم

  4. دوستان من خواهشم اینه به محض اینکه متوجه شدید یه اپلیکیشن ایرانی هست، سریع موضع مخاف نگیرید و این اجازه رو به کسی ندید که روی شما تاثیر منفی بذاره.
    من پیشنهاد میکنم کاملا منصفانه عمل کنید؛ اپلیکیشن رو نصب کنید، اگر واقعا ناکارامد بود که هیچی و سریع حذف کنید ولی اگر نقاط مثبت داشت، واقعا حمایت کنید.
    اکثریت مردم تصور می‌کنند هر استارتاپ ایرانی که پیشرفت میکنه وابسته به یه حزب سیاسیه و همه به مراکز قدرت وصلن. در حالی که اکثر این شرکت‌ها واقعا یه عده جوان خوش‌ذوق و با استعداد هستند که با هزار امید و آرزو از جیب خودشون هزینه کردن و به آینده محصولاتشون امیدوارند.
    من الان تو یکی از سایت‌های همسایه بودم و مطلبی رو در مورد تست امنیت پیام‌رسان آی‌گپ میخوندم و نتیجه این بود که آی‌گپ واقعا یه تماس تصویری p2p امن داره، ولی نظرات کاربران متاسفانه هیچ رنگ و بویی از منطق و انصاف نداشت.

    من انتظاری ندارم مردمی که سرانه مطالعشون کمتر از ۳ دقیقه در روز هست، منصفانه قضاوت کنند ولی به شما پیشنهاد میکنم مثل حزب باد نباشید که تحت تاثیر نظرات سایرین اینطرف و اونطرف میل پیدا کنید.

    • Meiyou عزیز ،مردم حق دارن. داستان اینه که از اپلیکیشن های بانکی گرفته تا این برنامه های مسخره( که میخواد مشابه کار یه برنامه جهانی رو انجام بده) همه و همه شدن ایزار جاسوسی. تقریبا تمام برنامه های بانکی به تلفن، لوکیشن ،حافظه گوشی ، مخاطبها ، دوربین و … دسترسی دارن. چرا باید اینجوری باشه.
      شما سعی کن از همین مردمی که سرانه مطالعه 3 دقیقه دارن بیشتر یاد بگیری.

      • این دسترسی ها صرفا بخاطر جاسوسی نیست!
        شما مطالعه داشتی الان ؟؟
        من 6 ساله زندگیم با جاوا و اندرویده و این صحبت شما رو رد میکنم ، هر دسترسی به معنای جاسوسی نیست!

    • شغل شما معلوم چی هست

      با سپاس

  5. تلگرام رو که اباد کردن حالا نوبت اینستا شده