دوربین هوشمند اوپو و اسکنر زیر صفحه اوپو

دوربین هوشمند اوپو با زوم 10 برابری اپتیکال رسما معرفی شد

دوربین هوشمند اوپو سرانجام معرفی شد. این دوربین ارائه کننده‌ی زوم 10 برابری اپتیکال است و می‌توانیم در نمایشگاه MWC 2019 نمونه تصاویر تهیه شده با آن را مشاهده کنیم.

اوپو امروز میزبان یک رویداد خبری بود٬ جایی که در آن از یک دوربین با زوم 10 برابری اپتیکال٬ پیاده سازی سه سنسور همراه با یک موقعیت بزرگ‌تر جهت حضور اسکنر اثر انگشت زیر صفحه پرده برداشت. هرچند دوربین هوشمند اوپو بر روی یک گوشی هوشمند معرفی نشد و تنها پیش‌نمایشی از آن را دیدیم٬ اما این کمپانی چینی وعده داده است که ماه آینده در نمایشگاه MWC 2019 بتوانیم اطلاعات بیشتری از آن را به دست بیاوریم.

مشخصات دوربین هوشمند اوپو

زوم 10 برابری هیبریدی اپتیکال با ترکیب سنسور زوم 5 برابری با یک لنز عریض به دست آمده است که می‌تواند به طور موثر٬ تا 10 برابر زوم شود. در اینجا مازول سومی نیز برای عکس‌های معمولی وجود دارد که در وسط سیستم قرار می‌گیرد ولی تاثیری در محدوده زوم نخواهد گذاشت. به گفته‌ی اوپو٬ مازول‌های دوربین جدید این شرکت 35 میلی‌متری بوده که معادل فاصله کانونی 15.9-159 میلی‌متر است. در مقایسه با این٬ دوربین سه گانه هواوی پی 20 پرو از 16 میلی‌متر تا 80 میلی‌متر را در 35 میلی‌متر ارائه می‌کنند.

دوربین هوشمند اوپو همچنین از تثبیت کننده اپتیکال تصویر دوگانه برای دوربین اصلی و لنز تله فوتوی خود بهره‌مند است. این پیکربندی از بین بیش از 100 ثبت اختراع مختلف و بیش از 28 هزار بار آزمون و خطا به دست آمده است. نمونه‌های ثبت شده توسط این دوربین٬ ماه آینده در نمایشگاه بارسلونا به نمایش درخواهند آمد و اوپو وعده داده است که این فناوری از سال جاری در اختیار دیگر تولیدکنندگان قرار خواهد گرفت.

اسکنر زیر صفحه جدید اوپو

اوپو همچنین از یک اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر بزرگتر٬ مشابه به آنچه که شیائومی معرفی کرد٬ پرده برداشت. این سنسور جدید 15 برابر بزرگ‌تر از سنسور کنونی است که در گوشی اوپو R17 مورد استفاده قرار می‌گیرد و می‌تواند دو انگشت را در یک لحظه باهم بخواند. ما یک نسخه‌ی مفهومی از آن را سال گذشته همراه با ویوو اپکس آزمایش کردیم٬ گرچه این فناوری هنوز به طور کامل آماده نشده است.

«تجربه بیومتریک جدید» که مدیر اوپو چنین جمله‌ای را برای توصیف سیستم جدید خود برگزیده است٬‌ به زودی به مرحله‌ی تجاری سازی وارد خواهد شد و در گوشی‌هایی که تا پایان سال عرضه می‌شوند مورد استفاده قرار خواهد گرفت. انتظار می‌رود خیلی زود در گوشی Oppo R19 که در نمایشگاه MWC 2019 معرفی می‌شود٬ بتوانیم این سنسور جدید را ملاقات کنیم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. تصویری برای مقایسه وجود نداشته؟؟؟