درآمد ۲.۴ میلیارد دلاری فورتنایت در سال ۲۰۱۸ همه را شگفت‌زده کرده است

درآمد ۲.۴ میلیارد دلاری بازی فورتنایت در سال ۲۰۱۸ همه را شگفت‌زده کرده است

اگر تا امروز درباره محبوبیت بازی فورتنایت (Fortnite) شک داشتید، گزارش جدیدی که از سوی SuperData درباره درآمد این بازی آنلاین منتشر شده است، قطعا نظر شما را به خود جلب خواهد کرد

طبق گزارش جدیدی که از سوی موسسه تحقیقاتی سوپر دیتا منتشر شده ، فورتنایت موفق شده است در سال ۲۰۱۸، درآمد فوق‌العاده ۲.۴ میلیارد دلاری را به جیب سازندگان خود واریز کند. بر طبق این گزارش، این بازی محبوب سبک بتل رویال در سال ۲۰۱۸ از هر بازی دیجیتالی دیگری درآمد بیشتری داشته است.

این عملکرد فوق‌العاده باعث شده است که درآمد کلی بازی های دیجیتال در تمام پلتفرم‌ها ۱۱ درصد افزایش پیدا کند. همچنین عملکرد باورنکردنی فورتنایت منجر به این شده که درآمد بازی های سبک Free-To-Play بر روی کنسول‌ها، ۴۵۸ درصد نسبت به سال گذشته جهش داشته باشند. برای اینکه دید بهتری درباره محبوبیت فوق‌العاده‌ی فورتنایت به دست بیاورید، جالب است بدانید که رتبه دوم این جدول متعلق به بازی Dungeon Fighter Online از کمپانی Nexon است که درآمدی معادل ۱.۵ میلیارد دلار را به خود اختصاص داده است.

دیگر همه سازندگان و کاربران به این موضوع اطمینان دارند که بازی های سبک بتل رویال و مبارزه‌های آنلاین تبدیل به محبوب ترین سبک در میان گیمر ها در سال ۲۰۱۸ و احتمال سال‌های پیش رو شده‌اند، بنابراین عجیب نیست که بدانید بازی PlayerUnknown’s Battlegrounds نیز در رتبه اول بازی های غیر رایگان قرار گرفته است و با درآمد ۱.۰۲۸ میلیارد دلار، سود سرشاری را نصیب سازندگان خود کرده است؛ البته باید توجه داشته باشید که این آمار، شامل درآمدهای نسخه فری تو پلیِ بازی پابجی که بر روی پلتفرم موبایل منتشر شده، نمی‌شود.

کدام بازی‌ها درآمد بیشتری در سال ۲۰۱۸ به دست آورده‌اند؟

درآمد ۲.۴ میلیارد دلاری فورتنایت در سال ۲۰۱۸ همه را شگفت‌زده کرده است

در ادامه‌ی این گزارش به ۵ بازی برتر غیر رایگان از نظر میزان درآمدها نیز اشاره شده است که رتبه بندی آنها را در زیر می بینید؛ علاوه بر پابجی، فیفا ۱۸ و نسخه پنجم بازی محبوب جی تی ای نیز در رتبه‌های بعدی قرار دارند:

  • بازی PlayerUnknown’s Battlegrounds از کمپانی Bluehole – درآمد ۱.۰۲۸ میلیارد دلار
  • بازی FIFA 18 از کمپانی Electronic Arts – با درآمد ۷۹۰ میلیون دلار
  • بازی Grand Theft Auto V از کمپانی Take-Two Interactive – با درآمد ۶۲۸ میلیون دلار
  • بازی Call of Duty: Black Ops IIII از کمپانی Activision Blizzard – با درآمد ۶۱۲ میلیون دلار
  • بازی Red Dead Redemption 2 از کمپانی Take-Two Interactive – با درآمد ۵۱۶ میلیون دلار

این روزها بازی های سبک بتل رویال به یکی از محبوب‌ترین سرگرمی‌های تمام سنین تبدیل شده‌اند و صرف نظر از اینکه شرکت‌ها علاقه‌ای به ساخت این بازی‌ها داشته باشند یا نه، درآمد فوق‌العاده و استقبال کاربران، سازندگان بیشتری را به سمت آن‌ها به سمت ساخت و توسعه این بازی‌ها سوق می‌دهد. البته اگر فورتنایت و پابجی از بازی‌های مورد علاقه شما نیستند، جالب است بدانید که نسخه‌ی Blackout از بازی Black Ops 4 نیز تا هفته آینده رایگان است و شما می توانیم این بازی جذاب را تجربه کنید.