شیائومی می ۹ (Xiaomi Mi 9)؛ تاریخ معرفی، مشخصات، قیمت و امکانات پرچمدار 2019 شیائومی

شیائومی می ۹ (Xiaomi Mi 9)؛ تاریخ معرفی، مشخصات، قیمت و امکانات پرچمدار 2019 شیائومی

شیائومی می 9 (Xiaomi Mi 9) و مدل شفاف این گوشی با نام می ۹: بتل انجل (Xiaomi Mi 9: Battle Angle Edition) قرار است در مراسم فردا به طور رسمی رونمایی شوند و در این مطلب می‌خواهیم جمع‌بندی کاملی از تاریخ معرفی، مشخصات فنی، قابلیت های نرم افزاری، امکانات و قیمت پرچمدار ۲۰۱۹ شیائومی داشته باشیم.

فردا روز هیجان انگیزی برای علاقه‌مندان به دنیای گوشی‌های موبایل است و علاوه بر برگزاری مراسم گلکسی آنپک که پرچمداران ۲۰۱۹ سامسونگ در آن معرفی می‌شوند، شیائومی نیز مدل می ۹ را به عنوان پرچمدار جدید خود رونمایی خواهد کرد. ما تا به حال اطلاعات بسیار زیادی از گوشی جدید این برند چینی به دست آورده‌ایم و حالا در این مطلب می‌خواهیم آنها را به طور کامل جمع‌بندی کنیم تا چند ساعت قبل از برگزاری مراسم بدانیم که باید چه انتظاراتی از این محصول قدرتمند داشته باشیم.

تماشای مراسم معرفی شیائومی می ۹ به صورت زنده

شیائومی می ۹ (Xiaomi Mi 9)؛ تاریخ معرفی، مشخصات، قیمت و امکانات پرچمدار 2019 شیائومی

مراسم رونمایی از پرچمدار جدید شیائومی فردا در کشور چین برگزار خواهد شد. این رویداد از ساعت ۲ بعد از ظهر به وقت محلی شروع می‌شود و پخش زنده آن را می‌توانید در این لینک مشاهده کنید تا به طور همزمان با کاربران سراسر دنیا از قابلیت‌های می 9 شیائومی آگاه شوید.

مشخصات شیائومی Mi 9 ، پرچمدار قدرتمند شیائومی

شیائومی می ۹ (Xiaomi Mi 9)؛ تاریخ معرفی، مشخصات، قیمت و امکانات پرچمدار 2019 شیائومی

شیائومی می ۹ قرار است به یک نمایشگر ۶.۴ اینچی از نوع ‌پنل‌های سوپر امولد مجهز شود و یک ناچ قطره‌ای، لبه‌ی بالای نمایشگر را می‌پوشاند. رزولوشن فول اچ دی پلاس بر روی این نمایشگر به همراه روشنایی حداکثر ۶۰۰ نیت، فناوری Sunlight mode 2.0 برای کار با گوشی در زیر نور آفتاب، قابلیت Reading mode 2.0 برای مطالعه‌ی آسان‌تر، فناوری Always-on Display برای تماشای ساعت و نوتیفیکیشن‌ها بدون روشن کردن نمایشگر و گستره رنگی NTSC با پوشش ۱۰۳.۸ درصدی در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. همچنین لایه محافظ گوریلا گلس ۶ از شرکت کورنینگ بر روی این نمایشگر کشیده شده تا مقاومت آن در برابر خط و خش و آسیب‌های فیزیکی به حداقل برسد.

به لطف حاشیه های بسیار کم نمایشگر، نسبت پنل نمایشگر به پنل جلویی گوشی شیائومی Mi 9 به میزان ۹۰.۷ درصد است و با برخورداری از یک حاشیه ۳.۶ میلی‌متری در پایین صفحه، این گوشی به باریک‌ترین حاشیه پایین نمایشگر در تمام دنیای تلفن‌ های هوشمند مجهز شده است. پنجمین نسل از سنسور های اثر انگشت اپتیکال زیر نمایشگر در می ۹ حضور خواهد داشت که در مقایسه با دیگر رقبا که تنها یک قسمت بسیار کوچک را برای شناسایی سنسور اثر انگشت اختصاص داده‌اند، مساحت فعال بسیار بزرگتری را برای اسکن اثر انگشت اختصاص می‌دهد؛ کمپانی سازنده ادعا کرده است که مدل می ناین سریع‌ترین سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر در تمام دنیای موبایل را به خود اختصاص خواهد داد.

شیائومی می ۹ (Xiaomi Mi 9)؛ تاریخ معرفی، مشخصات، قیمت و امکانات پرچمدار 2019 شیائومی

همانطور که انتظار می‌رفت، پردازنده اسنپدراگون ۸۵۵ که غول چیپ‌ست‌های موبایل در حال حاضر محسوب می‌شود، به همراه ۶/ ۸/ ۱۲ گیگابایت حافظه‌ی رم، این پرچمدار قدرتمند را تغذیه خواهند کرد و برای تجربه گیمینگ بسیار روان این گوشی جدید از قابلیت گیم توربو برخوردار خواهد شد. ظرفیت داخلی ۲۵۶ گیگابایت با قابلیت ارتقای آن از طریق کارت‌های حافظه جانبی میکرو اس دی دیگر ویژگی مهم شیائومی می 9 محسوب می‌شود. ظرفیت باتری گوشی جدید شیائومی هنوز اعلام نشده اما تعدادی از منابع مدعی هستند که این دیوایس به یک باتری ۳۳۰۰ میلی‌ آمپر ساعتی مجهز می‌شود. همچنین گزارش‌هایی وجود دارد مبنی بر اینکه مدل می ۹ شیائومی به شارژ سریع ۲۷ واتی و شارژ وایرلس ۲۰ واتی (که سریع‌ترین استاندارد شارژ بی‌سیم جهان محسوب می‌شود) مجهز خواهد شد.

می ۹ اولین گوشی این برند چینی خواهد بود که به دوربین‌های سه گانه بر روی پنل پشتی مجهز می‌شود. گویا قرار است سنسور ۴۸ مگاپیکسلی IMX586 سونی به عنوان دوربین اصلی در این قسمت حضور داشته باشد و البته یک دوربین ۱۶ مگاپیکسلی با لنز عریض و یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی با لنز تله فوتو برای بزرگنمایی اپتیکال دو مرحله‌ای آن را همراهی خواهد کرد. سیستم فوکوس خودکار لیزری به همراه فلش ال ای دی و یک دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسلی بر روی پنل جلویی، دیگر قابلیت‌های تصویربرداری این گوشی را تشکیل می‌دهند. احتمالا شیائومی Mi 9 به اسپیکرهای استریو مجهز خواهد شد که می‌تواند کیفیت صدای خروجی مشابهی با اسپیکرهای رومیزی را در اختیار کاربر قرار دهد.

شیائومی می ۹ (Xiaomi Mi 9)؛ تاریخ معرفی، مشخصات، قیمت و امکانات پرچمدار 2019 شیائومی

برای تجربه موسیقیایی پیشرفته‌تر، شیائومی می 9 از قابلیت Smart PA نیز برخوردار است و یک فرستنده مادون قرمز، پشتیبانی از جی پی اس دو بانده و وای فای 4×4 MIMO به همراه یک دکمه فیزیکی اختصاصی برای فراخوانی دستیار صوتی هوشمند شیائومی با نام Xiao AI دیگر مشخصات سخت افزاری مهم آن را تشکیل می‌دهند.

ورژن های مختلف گوشی می ۹ شیائومی

شیائومی می ۹ (Xiaomi Mi 9)؛ تاریخ معرفی، مشخصات، قیمت و امکانات پرچمدار 2019 شیائومی

لی جون (Lei Jun) رئیس کمپانی شیائومی اعلام کرده است که یک مدل شفاف از می ۹ با ۱۲ گیگابایت حافظه رم، یک دوربین ۴۸ مگاپیکسلی در پنل پشتی آن و یک هاله‌ی رنگی ویژه بر روی بدنه به فروش خواهد رسید. این مدل که تریلر آن را روز گذشته برایتان منتشر کردیم، طی همکاری با سازندگان فیلم انیمیشنی Alita: Battle Angel تولید شده است و قرار است با نام شیائومی می 9 : بتل انجل روانه بازار شود تا علاقه‌مندان به دنیای انیمه‌ها و گیمینگ از آن لذت ببرند. همچنین یک مدل ویژه از شیائومی با نام شیائومی می ۹ اکسپلورر ادیشن‌ (Mi 9 Explorer Edition) نیز در مراسم فردا رونمایی خواهد شد که ۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت ظرفیت داخلی دارد..

مدل شیائومی می 9 اس ای (Xiaomi Mi 9 SE)

شیائومی می ۹ (Xiaomi Mi 9)؛ تاریخ معرفی، مشخصات، قیمت و امکانات پرچمدار 2019 شیائومی

درست مشابه آیفون اس ای که یک پرچمدار اقتصادی در زمان عرضه خود محسوب می‌شد، سری شیائومی می ۹ نیز به یک مدل اقتصادی به نام شیائومی می 9 اس ای مجهز می‌شود که از پردازنده اسنپدراگون ۷۱۲ برخوردار است و این گوشی نیز در کنار دیگر پرچمداران این برند چینی در مراسم فردا رونمایی خواهد شد؛ مدل می ۸ اس ای سال گذشته با اسنپدراگون ۷۱۰ و در کنار مدل‌های می ۸ و می ۸ اکسپلورر ادیشن معرفی شده بود و حالا به نظر می‌رسد که همان رویکرد را امسال نیز خواهیم دید.

به تازگی جزئیاتی از این گوشی بر روی وب‌سایت فروشگاه Jingdong Mall منتشر شده است که البته مشخصات چندانی را از آن افشا نمی‌کند اما به یک ناچ قطره‌ای در بالا نمایشگر، سنسور اثر انگشت زیر صفحه و پردازنده اسنپدراگون ۷۱۲ اشاره می‌کند.

قیمت گوشی شیائومی می 9 (Xiaomi Mi 9)

شیائومی می ۹ (Xiaomi Mi 9)؛ تاریخ معرفی، مشخصات، قیمت و امکانات پرچمدار 2019 شیائومی

یک مدل از گوشی شیائومی می ۹ با حافظه رم ۶ گیگابایتی و ۶۴ گیگ ظرفیت داخلی به قیمت ۳۲۹۹ یوان معادل حدودا ۴۸۷ دلار به فروش خواهد رسید. مدل دوم با ۸ گیگ رم و ۱۲۸ گیگابایت ظرفیت داخلی قیمتی معادل ۳۴۹۹ یوان معادل حدود ۵۱۶ دلار قیمت خواهد داشت. مدل بعدی نیز ۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگ ظرفیت داخلی دارد و با قیمت ۳۶۹۹ معادل حدودا ۵۴۶ دلار بر روی قفسه‌ی فروشگاه‌ها قرار خواهد گرفت.

شیائومی می 9 اکسپلورر ادیشن با ۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت ظرفیت داخلی با قیمت ۴۹۹۹ یوان معادل حدودا ۷۳۷ دلار به فروش خواهد رسید و البته مدل می 9 : بتل انجل که به ۱۲ گیگابایت حافظه‌ی رم و طراحی شفاف بر روی پنل پشتی خود مجهز می‌شود، قیمت بسیار بالاتری خواهد داشت و برای خرید آن باید ۵۹۹۹ معادل حدودا ۸۸۵ دلار بپردازید. انتظار داریم که پرچمدار ۲۰۱۹ شیائومی در سه رنگ شامل بنفش (Lavender Violet)، آبی اقیانوسی (Ocean Blue) و مشکی (Piano Black) روانه بازار شود.

شما عزیزان تاریخ دقیق عرضه در کشورهای مختلف و اطلاعات تکمیلی درباره این گوشی های جدید چینی را بعد از برگزاری مراسم فردای شیائومی و در وب‌سایت گجت نیوز می‌توانید به طور کامل مشاهده کنید.