پلي استيشن 4 روانه بازار شد : هر آنچه که بايد در مورد کنسول بازي جديد سوني بدانيم

playstation 4

بالاخره کنسول‌های نسل هشتم راه خود را به خانه گیمرها باز کردند. بر خلاف نسل هفتم که مایکروسافت نغمه جنگ را به صدا در آورد، این بار سونی پیش قدم شد و با تبلیغات و سر و صدای بسیار،‌ طبل خوشامدگویی به هشتمین نسل از بازی‌های ویدیویی را به صدا در آورد. با ما همراه باشید تا شما را با مهره اصلی سونی در این میدان بیش‌تر آشنا کنیم.

کنسول جدید سونی از ديروز، 15 نوامبر مصادف با 24 آبان ماه، در بازار امریکای شمالی به فروش می‌رسد. این کنسول با قیمت 399 دلار، یعنی مبلغی حدودا صد دلار کمتر از کنسول رقیبش، Xbox One  که البته با یک عدد کینکت عرضه می‌شود،‌ به فروش می‌رسد. فروشگاه‌های اروپایی نیز 29 نوامبر، ویترین‌های خود را با کنسول جدید SONY زینت خواهند بخشید. گیمرهای کره جنوبی، سنگاپور، هنگ کنگ و تایوان نیز در ماه دسامبر شاهد ورود نسل هشتم به خانه‌هایشان خواهند بود.  در نهایت نیز نوبت به ژاپنی‌ها می‌رسد که ناچارند تا 22 فوریه سال 2014 برای رسیدن کنسول به کشورشان منتظر بمانند.

برای آن دسته از گیمرهایی که زودتر از دیگران دست خود را بر کنسول سونی قرار می‌دهند، سونی سورپرایزهای چشمگیری همچون یک ماه استفاده رایگان از PlayStation Plus، سرویس Sony Music تدارک دیده است. این کاربران همچنین از ده دلار اعتبار در فروشگاه مخصوص پلی استیشن بهره‌مند خواهند شد.

برای آشنایی بیشتر با پلی استیشن 4 ویدیو معرفی آن را از دست ندهید :

در کمال تاسف، هیچ یک از بازی‌های نسل قبلی سونی، قابل بازی کردن در کنسول جدید سونی نیستند. بنابراین تجدید خاطره با بازی‌های نسل قبلی را فعلا فراموش کنید. این موضوع دامن‌گیر دیگر لوازم جانبی سونی به غیر از PS Move که استثنا محسوب می‌گردد،‌ نیز می‌شود. بدین ترتیب دیگر دسته‌های بازی، هدست‌های بلوتوثی و دیگر ابزارهایی که از نسل قبلی با خود به همراه دارید را باید در گوشه‌ای نگه‌ دارید، چرا که فعلا خبری از پشیبانی PS4 از گجت‌های PS3 به گوش نمی‌رسد.

عناوینی در این بین وجود دارند که هم نسخه PS3‌ دارند و هم برای انتشار در PS4 آماده‌ شده‌اند. شما با پرداخت ده دلار بیشتر می‌توانید با بروز کردن این عناوین به نسخه PS4، این بازی‌ها که به زحمت تعدادشان به تعداد انگشتان دست نزدیک می‌شود، را استفاده نمایید.

هر دو کنسول مطرح نسل هشتم، از مشخصات سخت افزار ی نسبتا مشابهی بهره می‌برند. اما این موضوع قرار نیست در داخل کنسول نیز به همین ترتیب ادامه داشته باشد. منبع تغذیه برق کنسول سونی در داخل این کنسول قرار گرفته است، ولی منبع تغذیه انرژی عظیم الجثه Xbox جدید، در بیرون آن قرار دارد.  قلب PS4 ترکیبی است از هشت هسته پردازشی Jaguar با اژدهای گرافیکی جدید خانواده Radeon از شرکت AMD که با حافظه‌ای به بزرگی 8 گیگابایتی از نوع GDDR5 و فرکانس  5500MHz ترکیب شده است و قرار است بازی‌های شما را به بهترین نحو به نمایش دربیاورد و قدرت نسل هشتم را به رخ شما بکشاند. تنها تفاوت بین دو کنسول سونی و مایکروسافت، در میزان فرکانس RAM و تفاوت خفیف پردازشگر گرافیکی این دو کنسول دیده می‌شود. به طوری که حافظه RAM‌ سونی از حافظه 2,133MHz  از نوع DDR3 کنسول مایکروسافت سرعت بیشتری دارد. در نهایت حداقل بر روی کاغذ، سونی برنده کارآیی کنسول‌ در بازی‌ها است. اما با نگاهی به عناوین مشترک، می‌توان به کیفیت و امکانات مشابه در هر دو کنسول اشاره نمود که تفاوت چندان زیادی در تجربه بازی‌های مشترک به وجود نمی‌آورد. مسئله مهم آن است که تولیدکنندگان چگونه قصد دارند از نهایت قدرت این ماشین‌های پردازشی قدرتمند بهره ببرند.

PS4‌ توانایی اجرای دیسک‌های بلوری و DVD‌ را داراست اما خبری از اجرای CD‌ یا MP3 نیست. در هنگام عرضه، هیچ یک از دو کنسول‌ توانایی پخش فیلم‌های سه بعدی بلوری را ندارند. البته نکته اینجاست که کنسول‌ PS3 هم اکنون می‌تواند تمامی فرمت‌ها از فیلم‌های سه بعدی بلوری تا فایل‌های Mp3 و سی‌دی‌ها را نیز پخش کند. پس چندان بعید نیست که کنسول نسل بعدی سونی نیز به زودی این قابلیت را اضافه نماید. همچنین هنوز مشخص نیست که USB جلوی کنسول توانایی پخش چه فرمت‌هایی را از روی حافظه‌های متصل شده به کنسول خواهد داشت.

برای استفاده از بازی‌های آنلاین شما نیاز به یک اکانت PS Plus که هزینه آن سالانه 50 دلار است دارید. اما در طرف دیگر، بر خلاف Xbox One و Xbox 360 نیازی به پرداخت هزینه  یا اکانت PS Plus برای استفاده از اپلیکیشن‌های سرگرمی همچون Netflix یا Crackle نخواهید داشت.

در روز عرضه، بیش از 13 اپلیکیشن سرگرمی از جمله Netflix و Crackle در کنسول سونی قرار دارد. در این بین جای خالی Amazon و یوتیوب دیده می‌شود. مرورگر وب موجود در کنسول نیز توان پخش ویدیوهای یوتیوب را ندارد.

قابلیت استریم DLNA در کنسول وجود دارد. همچنین سونی در کنسول خود، از 500 گیگابایت حافظه بهره برده است. اما شما اگر به حافظه بیشتری نیاز دارید، به راحتی می‌توانید آن را ارتقا یا حتی عوض کنید.

کنترلر سونی را می‌توان عالی دانست. این موضوع با نگاهی به بررسی‌ سایت‌های مختلف از این کنترلر به چشم می‌آیند. از جمله قابلیت‌های این کنترلر می‌توان به بلندگویی‌های داخلی و طراحی جدید و خوش‌دست‌تر آن اشاره نمود.

playstation 4

 شما می‌توانید کنترلر PS4 را در هنگامی که کنسول در حالت StandBy قرار دارد نیز شارژ کنید. قابلیتی که کنترلرهای PS3 از آن بی‌بهره بودند.

سونی دوربین کنسول جدیدش را نیز با قابلیت‌های تازه همراه کرده است. البته شاید کیفیت و کارآیی دوربین سونی به اندازه کینکت مایکروسافت نباشد، اما با کمک کنترلرها توانایی شبیه سازی حرکات شما را دارد و اجازه کنترل سیستم از طریق فرامین صوتی را نیز در اختیارتان می‌گذارد. دوربین همچنین توانایی تشخیص اینکه چه کسی دارد از کنسول استفاده می‌کند را دارا است و بدین ترتیب می‌تواند هر شخص را به درون سیستم  یا حساب کاربری‌اش وارد کند. با این وجود این جا سونی برگ برنده را در اختیار مایکروسافت قرار داده چرا که کینکت مایکروسافت علاوه بر دارا بودن تمامی این ویژگی‌ها، نیازی به کنترلر ندارد و  در نسخه جدید حرکت‌ دست‌ها را نیز شبیه سازی می‌کند.

playstation 4

حالا ارتباط بین کنسول‌ دستی سونی و PS4 تنگاتنگ شده است. شما به کمک PS4 Link‌ می‌توانید بازی‌های PS4  را بر روی PSVita استریم نمایید و از آن به عنوان صفحه دوم برای اجرای بازی استفاده نمایید که از آن می‌توان به عنوان یکی از ویژگی‌های جذاب کنسول جدید سونی یاد کرد.

PS4 از حافظه کش 15 دقیقه‌ای بهره می‌برد، بدین ترتیب شما می‌توانید به عقب برگردید و با کمک دکمه "Share" بر روی دسته بازی‌، لحظه‌های دلخواه بازیتان را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

فروش 15 بازی برای عرضه در روز اول انتشار کنسول، برنامه ریزی شده‌اند. برنامه مخصوص PlayStation  برای سیستم‌های iOS و اندروید نیز عرضه شده است. این برنامه برای شما نقش یک صفحه نمایش اضافی برای نمایش قابلیت‌های موجود در بازی‌ها و اطلاعات جانبی از بازی و حتی خرید از فروشگاه پلی استیشن را ایفا می‌کند.

بر خلاف Xbox One، قابلیت سوئیچ سریع بین تلویزیون و بازی وجود ندارد. همچنین قابلیتی که در Xbox‌ One  برای تماشای همزمان تلویزیون و بازی وجود دارد یا قابلیت اجرای همزمان دو برنامه در یک صفحه، در کنسول سونی نیست. بنابراین به عنوان یک کنسول خانگی، اینجا Xbox One مایکروسافت امکانات راحت‌تری برای جلب نظر گیمرها به خدمت گرفته است.

شما می‌توانید کنسول‌تان را به صورت عمودی قرار دهید، اما هیچ گونه لوازم جانبی به صورت پیش فرض برای این موضوع در نظر گرفته نشده است و در صورت نیاز باید آن را جداگانه خریداری نمایید.

منبع : cnet

 

PS4: Everything you need to know

The PlayStation 4 is finally available. Here's the quick skinny on what you need to know about Sony's just-released game console.

 1. The PS4 is on sale November 15 in North America for $399. That's $100 less than the Xbox One, which includes the Kinect accessory. It hits stores in Europe on November 29 (399/£349), followed by launches in South Korea, Hong Kong, Singapore, and Taiwan sometime December. Last but not least, Japan gets it on February 22, 2014.

2. For early adopters, Sony is throwing in some nice freebies, including a free month of PlayStation Plus, free month of Sony Music Unlimited, and a $10 PlayStation Store credit.

3. Unfortunately, you can't play PS3 games on the PS4. The same goes for most peripherals. Except for the PS Move, none of your PS3 peripherals (controllers, etc.) are compatible with the PS4. The same goes for older Bluetooth headsets and headphones, at least for now.

4. The PS4 can play Blu-rays and DVDs, but not CDs or MP3s (for now), and it currently won't read any files from a USB external storage device (via its two USB ports) except system software patches (you have to put the PS4 in a special "safe mode" to do system updates via a USB thumb drive). That's a serious bummer. At launch, it also cannot play 3D Blu-ray movies (nor can the Xbox One). Note that the older PS3 offers support for CDs, MP3s, 3D Blu-ray playback, and reads files from external storage devices.

5. The PS4 and Xbox One offer very similar hardware specs but the two consoles aren't entirely the same on the inside. The PS4's power supply is built-into the system, whereas the Xbox One still has a massive external power brick. The PS4's processor combines an eight-core AMD "Jaguar" CPU with an AMD next-generation Radeon GPU and 8GB of 5500MHz GDDR5 RAM. The two consoles have very similar CPUs but the PS4's GPU is beefier (and that 5500MHz GDDR5 RAM is faster than the Xbox One's 2133MHz DDR3 RAM). On paper at least, the PS4 holds the advantage for gaming performance. (Extremetech has a good rundown of how the final hardware specs compare on the two systems.) But you can still expect the games to look nearly identical on each system. It's unclear whether that will change over time as game developers figure out how to get the most out of each system.

6. If you've already purchased PS3 versions of select titles, you can upgrade to the PS4 version for just $10 more. This only applies to a handful of games.

7. To play multiplayer games online, you'll need a PS Plus account ($50 a year), which is a departure from the PS3's free online play model.

8. However, unlike the Xbox 360 and Xbox One, you don't need a PS Plus account to use the entertainment apps like Netflix or Crackle.

9. There are 13 entertainment apps available at launch, including Netflix and Crackle. Amazon and YouTube are no-shows for now. A browser is on board, but it doesn't play YouTube videos. (For a complete rundown of apps on PS4 and Xbox One, check David Katzmaier's "Xbox One vs. PlayStation 4: Entertainment apps compared" post.)

10. DLNA streaming is not available at launch.

11. The PS4 includes a 500GB hard drive, but you can replace/upgrade it yourself — and it's pretty easy to do.

12. The PS4 has a "near-perfect" controller (according to our CNET review) that's a big upgrade over the PS3's. It has a built-in speaker and it also doubles as a motion controller (it has a light on the front like the PS Move).

13. You can charge the PS4's controllers while the console is in standby mode (unlike with the PS3).

14. Sony has an upgraded camera accessory (the PlayStation Camera). It's not as essential to the system as the Xbox One's Kinect accessory is, but it adds support for motion control, as well the ability to control your system with voice commands. The camera can also identify who's using the system and log you in. The Kinect offers all those features (and more), and no motion controllers are required since the Kinect can interpret your hand gestures.

15. The PS4 has a tighter link to to the PlayStation Vita. You can play PS4 games on your Vita using PS4 Link, a remote/mirror setting that streams the game to the Vita and turns it into a second screen. We experienced virtually no lag in our tests.

16. Like the PS3, there's no IR port (it uses Bluetooth), so you can't control the PS4 with existing IR remotes. Logitech's Harmony Ultimate and Harmony Smart Control, which have integrated Bluetooth, should be able to control the system when and if Logitech updates the database to support Sony's new console.

17. The PS4 has a 15-minute cache, so you can go back and grab clips and share them on social media sites. In fact, the controller has a built-in "share" button.

18. On launch day (November 15), 26 games are scheduled to be available.

19. Sony has launched a new PlayStation app for iOS and Android users. It allows you to use your iOS or Android device as a second screen and remote control to display and manage the action from compatible PS4 games, shop at the PlayStation Store, and view PlayStation manuals and system guides.

20. Unlike the Xbox One, the PS4 doesn't feature any sort of TV overlay functionality — it's called OneGuide on the Xbox One — that allows you to switch easily from watching TV to playing games. On the Xbox One, you can also play a game and display live TV in a small panel on the side (Xbox One's "snap" feature lets you run two apps at once, with one of them in a picture-in-picture window). As an integrated home-entertainment device the Xbox One is more sophisticated out of the gate.

21. You can stand the PS4 up vertically, but the console doesn't ship with a stand — it's an optional accessory.

 

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*