نوکیا سرویس نقشه خود را هم واگذار خواهد کرد

به گزارش بلومبرگ ، کمپانی نوکیا می خواهد سرویس نقشه خود موسوم به HERE را واگذار کند. ظاهرا نوکیا قصد دارد تمام تمرکز و تلاش خود را روی سرویس شبکه‌های بی سیم خود قرار دهد و به همین دلیل می خواهد سرویس نقشه خود را واگذار کند.

بلومبرگ به نقل از یک منبع آگاه اذعان داشته که نقشه خوان نوکیا مشتری دارد و توانسته نظر چند شرکت خصوصی را معطوف خود کند. این منبع آگاه این این مسئله را این‌گونه شرح داده است که:

این کمپانی فنلاندی که با یک مشاور مالی همکاری دارد، اگر نتواند هزینه‌های مورد نیازش را تامین کند، ممکن است تصمیم ‌فروش سرویس نقشهٔ خود را عملی کند. براساس گزارش‌ها سرویس HERE توانسته تنها ۹۷۰ میلیون یورو در طول یک‌سال فروش داشته باشد و میزان ضرر خالص جریان عملیاتی آن ۱.۲۴ میلیارد یورو بوده‌ است. پیش از این شرکت نوکیا افزایش میزان فروش سرویس نقشه‌ و بخش پتنت‌هایش را در سال ۲۰۱۵ پیش‌بینی کرده بود و تلاش می‌کرد تا آن را اجرایی کند.

here-maps-m8-hero

نوکیا در ماه آگوست سال گذشته میلادی یک نسخه آزمایشی از سرویس نقشه HERE را برای اندروید منتشر کرد که گوشی‌های هوشمند سامسونگ اولین گجت‌های استفاده کننده از این سرویس بودند. همچنین این سرویس در ماه اکتبر برای گوشی‌های دیگر در دسترس قرار گرفت و در فوریه سال ۲۰۱۵ از حالت آزمایشی خارج شد.

منبع : androidcentral

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*