سامسونگ گلکسی نوت ۵ و گلکسی اس ۶ اج پلاس را ۲۱ مرداد معرفی خواهد کرد

چند روز پیش ، وال استریت ژورنال در گزارشی اعلام کرد که سامسونگ از ترس آیفون های جدید اپل،گلکسی نوت ۵ را زودتر از موعد همیشگی معرفی خواهد کرد ! گزارشی که با توجه شایعه قبلی که زمان معرفی نوت ۵ را تیر ماه سال جاری اعلام کرده بود ، اندکی دور از ذهن به نظر می رسید.اما با خبری که امروز منتشر شده به نظر می رسد که گزارش وال استریت ژورنال حقیقت داشته و سامسونگ قرار است دو گوشی گلکسی نوت ۵ و گلکسی اس ۶ اج پلاس را در در تاریخ ۱۲ آگوست (۲۱ مرداد امسال) معرفی و ۲۱ آگوست (۳۰ مرداد امسال) روانه بازار کند.

در این بین برخی از کارشناسان معتقدند که معرفی و عرضه‌ی دو اسمارت‌فون مطرح در یک زمان، ممکن است منجر به تضعیف و کاهش فروش یکی از این دو محصول شود و این مسئله قطعاً ریسک بزرگی برای کره‌ای‌ها خواهد بود. شایان ذکر است عرضه‌ی این گجت‌ها در آمریکا، همزمان با معرفی Samsung Pay خواهد بود.

در ادامه به معرفی برخی از ویژگی‌ها و قابلیت‌های کلیدی این دو تلفن هوشمند که طی هفته های گذشته در اخبار و شایعات مختلف از آنها فاش شده است می‌پردازیم.

در ابتدا به سراغ Galaxy Note 5 به عنوان پرچمدار فبلت های سامسونگ می رویم. گفتنی است یکی از مهم‌ترین جنبه‌های این محصول عدم پشتیبانی از کارت حافظه‌ی microSD است.از لحاظ طراحی نیز، این فبلت را می‌توان نمونه‌ی بزرگ‌تر Galaxy S6 edge Plus دانست؛ با این تفاوت که همانند Galaxy A8 با حاشیه ی اطراف نمایشگر بسیار اندکی عرضه می‌شود که خوش‌دست‌تر شدن این محصول و مسائل ارگونومیکی را می‌توان دلیل این تغییر دانست. همچنین گفتنی است جنس بدنه‌ی Galaxy Note 5 از فلز و شیشه خواهد بود.

قلم S Pen نیز تغییراتی جزئی کرده است. طبق اطلاعات منتشره، این قلم شباهت بیش‌تری به خودکار پیدا کرده و رنگی مشابه رنگ گوشی نیز خواهد داشت. شایان ذکر است، Galaxy Note 5 همانند نسل قبلی خود Galaxy Note 4، در رنگ‌های نقره‌ای، طلایی، مشکی و سفید عرضه خواهد شد و تنها تفاوت آن استفاده از شیشه در ساخت بدنه‌ است که جلوه‌ی متفاوتی به این اسمارت‌فون جدید می‌دهد.

و اما Galaxy S6 edge Plus تفاوت زیادی با نسل قبلی خود نداشته است. این گجت نمونه‌ی فبلتی از Galaxy S6 بوده و تنها تفاوت آن خمیدگی در دو سوی نمایشگر بوده و از لحاظ رنگ‌‌بندی نیز مشابه Galaxy Note 5 خواهد بود.بر خلاف شایعات پیشین این محصول در بخش سخت‌افزار از چیپ‌ست Exynos 7420 به جای Snapdragon 808 و حافظه‌ی رم ۳ گیگابایتی بهره می‌برد.ذکر این نکته شاید خالی از لطف نباشد که Galaxy Note 5 اولین اسمارت‌فون ساسونگ خواهد بود که با رم ۴ گیگابایتی ارائه می‌شود.

البته تمام موارد ذکر شده در مورد مشخصات و ویژگی های این دو گوشی جدید سامسونگ فعلا در حد شایعه بوده و هنوز هیچ منبع رسمی این اطلاعات را تایید نکرده است.هرچند که بر اساس خبر امروز ، دیگر چیز زیادی تا رونمایی از این محصولات در ۲۱ مرداد امسال باقی نمانده است.

منبع : sammobile

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. امیدوارم با معرفی این دو محصول قیمت s6 بیاد پایین