کشف يک قابليت بسيار مهم در iOS 8 : تقسیم صفحه و نمایش همزمان ۲ اپلیکیشن در کنار هم !

 امروز یک توسعه دهنده اپلیکیشن خبر از وجود یک کد پنهان در صفحه خانگی iOS 8 (موسوم به SpringBoard) داد که امکان اجرای ۲ اپلیکیشن هم زمان در یک صفحه را به کاربر می دهد.اين قابليتي است که مايکروسافت در تبلت هاي سرفيس خود از آن استفاده مي کند.

تبلت های سرفیس (Surface) این شرکت با ویژگی Snap به کاربران امکان تقسیم نمایشگر تبلت و اختصاص آن به بیش از یک اپلیکیشن را داده اند و به این صورت کاربردپذیری سرفس ها بالاتر رفته. این ویژگی به خصوص در بین شاغلین شرکت ها مورد استقبال قرار گرفته -که بازار مهمی است.

در اصل، مایکروسافت سرفیس با امکان تقسیم صفحه توانسته خود را به عنوان جایگزینی مناسب برای لپتاپ ها معرفی کند و این گامی بوده که مایکروسافت جلوتر از اپل برداشته. اپلی که با آیپد آینده دنیای تکنولوژی را به سمت رایانش همراه (موبایل کامپیوتینگ) سوق داد. اما منابع نزدیک به اپل می گویند که در توسعه این ویژگی برای آیپد، تنها به مشاهده همزمان دو اپ در کنار هم بسنده نشده و بده-و-بستان دو طرفه اپها نیز آسان تر خواهد شد.

برای مثال می توانید محتواهایی نظیر متن، ویدیو، و یا عکس را از یک اپ گرفته و به اپ دیگر منتقل کنید. این یعنی اپل سرانجام آماده پشتیبانی از XPC در iOS شده که معنای ساده آن می شود: باز شدن دست توسعه دهندگان برای دیزاین اپهایی که قادرند محتوا را با هم به اشتراک بگذارند.

اکنون يک توسعه دهنده ادعا مي کند که کدي را کشف کرده که اين قابليت را در iOS 8 نشان ميدهد.همچنین امکان تغییر سایز نمایش ۲ اپلیکیشن از ۱/۴ تا ۳/۴ صفحه نمایش هم در این کد دیده می شود. اگر این خبر واقعیت داشته باشد ما شاهد یک ویژگی بسیار جذاب و جدید در iOS 8 خواهیم بود.

منبع : gizmodo

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*