گلکسی J5 و J7 مدل ۲۰۱۶ مجوز TENNA دریافت کردند

تابستان سال گذشته سامسونگ دو گوشی گلکسی J5 و J7 را به عنوان اولین موبایل‌های کمپانی که به همراه دوربین جلو، دارای فلش LED نیز هستند عرضه کرد. حال گویا کمپانی کره‌ای خود را برای عرضه‌ی مدل ۲۰۱۶ این گوشی‌ها آماده می‌کند. هرچند سامسونگ از این دو موبایل جدید رونمایی نکرده اما طبق اخبار جدیدی که به دستمان رسیده، گلکسی J5 و J7 توانسته‌اند مجوز TENNA را کسب کنند. در ادامه با گجت نیوز همراه شوید.

گلکسی جی ۵ ( Galaxy J5 ) مدل ۲۰۱۶ و همچنین گلکسی جی ۷ ( Galaxy J7 ) مدل ۲۰۱۶ تقریبا مشابه به یک‌دیگر هستند. البته J7 دارای صفحه‌ی بزرگ‌تر ۵.۵ اینچی با رزولوشن ۱۰۸۰p بوده و J5 نیز از یک صفحه‌ی ۵.۲ اینچی با رزولوشن ۷۲۰p بهره می‌برد. در مقایسه با مدل‌های سال گذشته، محصولات جدید سامسونگ با وجود این که از سخت افزار بهتری بهره می‌برند اما هنوز دارای بدنه‌ی پلاستیکی هستند.

گوشی گلکسی J7 مدل ۲۰۱۶ به دو مدل SM-J7108 و SM-J7109 تقسیم می‌شود. تفاوت اصلی که میان این دو مدل وجود دارد پردازنده‌ی آن‌هاست که در مدل SM-J7108 از یک پردازنده‌ی ۸ هسته‌ای با فرکانس ۱.۶ گیگاهرتز استفاده شده که به احتمال زیاد تراشه‌ی Exynos 7870 باید باشد. درحالی‌که مدل SM-J7109 از یک پردازنده‌ی نامشخص ۸ هسته‌ای استفاده می‌نماید که ۴ هسته در فرکانس ۱.۵ گیگاهرتز بوده و ۴ هسته‌ی دیگر با فرکانس ۱.۲ گیگاهرتز کار می‌کنند.

موبایل گلکسی J7 جدید دارای ارتباطات LTE، دوربین عقب ۱۳ مگاپیکسلی، دوربین جلوی ۵ مگاپیکسلی، ۳ گیگابایت رم، و ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی قابل افزایش داخلی‌ست. قبلا گفته شده بود که این گوشی احتمالا دارای باتری با ظرفیت ۴,۳۰۰ میلی‌آمپر بر ساعت خواهد بود که مشخص شده باتری آن تنها ۳,۳۰۰ میلی‌آمپر بر ساعت ظرفیت دارد.

دیگر گوشی سامسونگ، گلکسی J5 نیز از یک دوربین ۱۳ مگاپیکسلی در عقب، یک دوربین ۵ مگاپیکسلی در جلو، پردازنده‌ی ۴ هسته‌ای با فرکانس ۱.۲ گیگاهرتز، ۲ گیگابایت رم، و ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی داخلی قابل افزایش خواهد بود. نکته‌ی جالبی که وجود دارد گویا هر دو موبایل دارای فوکوس خودکار لیزری در دوربین عقب خود هستند. اگر این امر صحت داشته باشد شاهد اولین گوشی سامسونگ خواهیم بود که از چنین تکنولوژی فوکوس خودکار استفاده می‌کند.

تنها نکته‌ی دلسرد کننده‌‌ای که وجود دارد این است که دو گوشی مبتنی بر سیستم عامل اندروید ۵.۱ هستند، هرچند انتظار می‌رود که زمان عرضه با اندروید ۶.۰ به فروش رسند.

تصاویر گلکسی J5 مدل ۲۰۱۶
تصاویر گلکسی J7 مدل ۲۰۱۶

منبع: Phonearena

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*